اخبار بازی

کنسول نینتندو سوییچ احتمالا در سال جاری با افت فروش روبه‌رو می‌شود

طبق گزارش‌ها، نینتندو انتظار دارد به دلیل کمبود قطعات و اختلال در شبکه‌های لجستیک، فروش نینتندو سوییچ در سال مالی جاری کاهش یابد.

این خبر طبق گزارش Nikkei است که ادعا می کند این شرکت انتظار دارد در سال مالی فعلی خود حدود 20 میلیون واحد کنسول بفروشد که نشان دهنده کاهش 10 درصدی نسبت به سال قبل و کاهش 30 درصدی نسبت به سال مالی 2020 است. تعداد کنسول‌های نینتندو سوییچ فروخته شده در سال مالی 2021 حدود 23 میلیون واحد تخمین زده می‌شود که نسبت به سال قبل که کنسول به 28.83 میلیون واحد فروش رسید، 20 درصد کاهش داشته است.

در اوایل سال جاری، نینتندو بخشی از این کاهش را ناشی از کمبود جهانی قطعات و همچنین پدیده فروش Animal Crossing در سال عرضه خود دانست. به گفته Nikkei، این کاهش علی‌رغم تقاضای شدید جهانی برای سوییچ است و طبق گزارش‌ها، نینتندو مایل است در صورت حل مشکلات عرضه، تولید خود را افزایش دهد. این سازمان ادعا می‌کند:

کمبود طولانی‌مدت تراشه و اختلالات زنجیره تامین جهانی که با تهاجم روسیه به اوکراین تشدید شده است، بر تولید تاثیر خواهد گذاشت.

در ماه فوریه، نینتندو سوییچ با فروش 103.54 میلیون دستگاه تا 31 دسامبر 2021، پرفروش‌ترین کنسول خانگی نینتندو در تمام دوران‌ها شد که فروش 101.63 میلیون دستگاه Wii را تحت الشعاع قرار داد. برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین سخت‌افزار بازی‌های نینتندو، سوییچ هنوز جایگاه قابل توجهی دارد. Nintendo DS با فروش 154.02 میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین سخت‌افزار این شرکت تا کنون است، بیش از Game Boy با فروش 118.69 میلیونی. در خارج از کنسول های خود نینتندو، تنها پلی استیشن 4 (116.6 میلیون) و پلی استیشن 2 (155 میلیون) فروش بیشتری نسبت به نینتندو سوئیچ داشته‌اند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *