اخبار بازی

نسخه‌های دموی بازی‌های سرویس پلاس پریمیوم توسط سونی طراحی خواهند شد

شایعات اخیر حاکی از آن هستند که تیم توسعه‌ی بازی‌های پلی استیشن و شرکت سونی خود مسئولیت طراحی نسخه‌های دموی بازی‌های سرویس پلاس پریمیوم را بر عهده خواهد گرفت.

یکی از مزایای سرویس جدید پلی استیشن پلاس پریمیوم، دسترسی به نسخه‌ی دموی بازی‌ها خواهد بود و طبق شایعات به گوش رسیده، تمامی توسعه‌دهندگانی که بازی‌های خود را با قیمتی معادل 34 دلار یا بیشتر در فروشگاه پلی استیشن عرضه می‌کنند، باید یک نسخه‌ی آزمایشی و دمو برای آن‌ها در نظر بگیرند. با این حال، شایعه‌ی جدیدتری در این زمینه ادعا می‌کند که این مسئولیت بر عهده‌ی توسعه‌دهندگان نخواهد بود و تیم پلی استیشن و شرکت سونی وظیفه‌ی طراحی نسخه‌های دمو را بر عهده خواهند داشت.

همانطور که مطلع هستید، این خبر ابتدا توسط پورتال رسمی سونی برای ارتباط با توسعه‌دهندگان منتشر شد. البته، عناوینی که در گذشته عرضه شده‌اند به همراه بازی‌های پلی استیشن VR از این قانون معاف خواهند بود. در غیر این صورت، تمامی توسعه‌دهندگان بازی‌هایی که 34 دلار یا بیشتر قیمت دارند باید تا سه ماه پس از انتشار بازی‌های خود نسخه‌های دموی آن‌ها را در دسترس کاربران قرار دهند.

به گفته‌ی خبرنگار نشریه‌ی کوتاکو (Kotaku) یعنی اِتان گچ (Ethan Gach)، تیم توسعه‌ی فروشگاه پلی استیشن مسئولیت طراحی نسخه‌های دموی بازی‌ها را بر عهده خواهند داشت، بنابراین لازم نیست که توسعه‌دهندگان در این زمینه کار خاصی انجام دهند. در حالی که این سیاست می‌تواند از حجم کاری استودیوهای توسعه‌دهنده بکاهد، اما برای بسیاری از آن‌ها در این زمینه نگرانی‌های به وجود آمده است. در واقع، این نسخه‌های آزمایشی تنها در دسترس مشترکین گران‌قیمت‌ترین سرویس پلی استیشن قرار خواهد گرفت و تاکنون نیز شرکت سونی هیچ صحبتی در زمینه‌ی تخصیص بخشی از درآمد حاصل شده با استودیوهای توسعه‌دهنده انجام نداده است.

Mohsenj74king nima shams
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *