اخبار بازی

صحبت‌های جنجالی توسعه‌دهنده سابق Starfield در مورد بازی [به‌روزرسانی شد]

فردی ناشناس که ادعا می‌کند کارمند سابق بتسدا است، چنین ادعا کرد که روند توسعه‌ی Starfield با مشکلات بزرگی روبرو شده و شاید این بازی در تاریخ مقرر عرضه نشود.

به‌روزرسانی:

منبع داخلی مورد اعتماد در صنعت بازی‌‎های ویدیویی، جیسون شرایر، تایید کرد که این شخص در بتسدا و تیم توسعۀ Starfield فعالیت داشته است.

متن اصلی:

اخیراً شایعه‌ی جدیدی پیرامون بازی Starfield، به عنوان بازی انحصاری آینده‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و شرکت بتسدا (Bethesda) منتشر شده است که نشان از بروز مشکلاتی در روند توسعه‌ی آن دارد. طبق این شایعه که صد البته چندان محکم و با ارائه‌ی دلیل و مدرک خاصی نیست، تیم سازنده‌ی The Elder Scrolls و Fallout احتمالاً موفق به عرضه‌ی این بازی در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (11 نوامبر 2022) نشود.

در حقیقت، فردی ناشناس که ادعا می‌کند از توسعه‌دهندگان سابق بتسدا و این بازی است، چنین ادعا می‌کند که بخش شوتر این بازی عملکرد خوبی دارد، اما وضعیت و شرایط کیفی بخش مربوط به پرواز در آن اصلاً جالب نیست. علاوه بر این، وی ادعا کرد که Starfield از نظر محتوا یک محصول انقلابی است و با توجه به شرایط به وجود آمده، شک دارد که بتوان این بازی را در سال جاری و در تاریخ مقرر عرضه نمود. وی افزود که در صورت عدم پایداری شرایط موتور این بازی، فرآیند رفع اشکال در آن می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود، درست مانند شرایطی که استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) و بازی Cyberpunk 2077 پیش‌تر تجربه کردند.

این توسعه‌دهنده افزود:

شرایط کاری بسیار خوبی در این استودیو حاکم بود و در آن کاملاً احساس امنیت می‌کردم. هر چند موتور بازی‌سازی Starfield واقعاً مزخرف است. البته، شخص تاد هاوارد یک مرد کاریزماتیک است. این بازی از ابتدای سال، هر پنجشنبه با تست هفتگی سنجیده می‌شود و شرایط خوبی دارد. وضعیت بخش شوتینگ بازی خوب است، اما وضعیت بخش مربوط به پرواز اسفناک به نظر می‌رسد و برای من جالب نیست. نورپردازی و چیزهای دیگر نیز به مرور بهتر و بهتر می‌شوند و با بازی زیبایی روبرو هستیم، اما Starfield از این نظر در سطح بازی‌هایی نظیر Horizon Forbidden West یا چیزی شبیه به آن قرار ندارد.

در جواب این سوال که آیا بازی به زمان مشخص شده برای عرضه خواهد رسید یا خیر، باید بگویم که قطعاً بتسدا تمامی تلاش خود را خواهد کرد. این بازی محتوای زیادی دارد، در واقع بسیار زیاد و بیش از حد. در نتیجه، فرآیند رفع اشکال در آن مقوله‌ی بسیار پیچیده و زمان‌بری خواهد بود. نسخه‌ی آزمایشی این بازی در تابستان امسال عرضه می‌شود و در آن زمان شرایط مشخص و روشن خواهند شد.

به گفته‌ی این توسعه دهنده، نسخه‌ی بتا یا آزمایشی بازی Starfield در تابستان سال جاری منتشر می‌شود. در حقیقت، این موضوع که بازی در این مقطع زمانی با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، عادی به نظر می‌رسد. البته، اگر بتسدا تصمیم به انتشار نسخه‌ی بتا و آزمایشی‌ای از بازی Starfield بگیرد، می‌توان چنین استنباط کرد که وضعیت روند توسعه‌ی بازی تحت کنترل است. در نقطه‌ی مقابل، اگر این نسخه‌ی آزمایشی به هر دلیلی عرضه نشود و یا با تاخیر در دسترس گیمرها قرار بگیرد، می‌توان نگران وضعیت Starfield شد.

در مجموع، تمامی این ادعاها توسط فردی ناشناس که ادعا می‌کند کارمند سابق بتسدا بوده و روی ساخت Starfield کار می‌کرده است، منتشر شده و هیچ دلیل و مدرک محکمی برای اثبات ادعاهای وی وجود ندارد. از طرف دیگر، وی حتی از فاش کردن نام خود نیز سر باز زد و تمامی موارد گفته شده ممکن است صحیح نباشند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *