اخبار بازی

ایکس باکس برای دومین بار پیاپی سهم بازار را در اختیار گرفت

به نظر می‌رسد که ایکس باکس، رکورد درآمد جدیدی را برای یک سه ماهه غیر تعطیل به ثبت رسانده است. با گزارش مالی سه ماهه اخیر مایکروسافت همراه باشید.

روز سه‌شنبه، این شرکت گزارش خود برای سه ماهه مالی سوم منتهی به 31 مارس 2022 را اعلام کرد. درآمد بخش بازی نسبت به مدت مشابه‌ای در سال قبل، 6 درصد افزایش یافت و از 3.53 میلیارد دلار در سه ماهه سوم 2021 به 3.74 میلیارد دلار رسید. دنیل احمد (Daniel Ahmad)، تحلیلگر ارشد نیکو پارتنرز، پس از انتشار گزارشات مایکروسافت گفت:

این بهترین خروجی و درآمد یک فصل غیر تعطیل برای ایکس باکس بوده است.

مایکروسافت اعلام کرد که درآمد محتوا و خدمات ایکس باکس نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است. رشد اشتراک ایکس باکس گیم پس و انتشار عناوین فرست پارتی، تاثیر زیادی در این پیشرفت داشته است. اعلام شد که درآمد سخت‌افزار ایکس‌ باکس به دلیل ادامه تقاضا برای Xbox Series X/S، نزدیک به 14 درصد افزایش یافته است. ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل شرکت مایکروسافت در طی تماس با مایکروسافت در روز سه‌شنبه، ادعا کرد که فروش قوی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس باعث شده است که این شرکت برای دومین بار متوالی، سهم بازار را به خود اختصاص دهد. او گفت:

ما در این سه ماهه در میان کنسول‌های ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و اروپای غربی رهبر بازار هستیم.

به گزارش گروه NPD، ایکس‌ باکس طی ماه گذشته بهترین رکورد خود را در ایالات متحده، هم از نظر فروش کنسول‌ها و هم از نظر فروش دلاری داشت. شرکت تحقیقات بازار روز دوشنبه گزارش داد که کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس همچنین پردرآمدترین پلتفرم کنسولی در سه ماهه اول بوده‌اند. فروش ایکس باکس در اروپا برای اولین بار در ماه فوریه بالاتر از پلی استیشن بود و این محصولات پرفروش‌ترین کنسول بریتانیا در ماه مارس بودند.

در حالی که ایکس باکس سریز و پلی استیشن 5 نزدیک به 18 ماه است که در دسترس هستند، هر دو همچنان از مشکلات موجودی و کمبود تراشه رنج می‌برند؛ اگرچه اخیرا کنسول‌های مایکروسافت بیش‌تر از پلی استیشن در دسترس بوده‌اند. هفته گذشته، مدیر کل بازاریابی بازی‌های ایکس باکس، آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg)، ارقام VGChartz را تایید کرد که نشان می‌دهد این شرکت در طی 17 ماه، 13.87 میلیون کنسول نسل نهمی فروخته است. این در حالی است که در مدت زمان مشابه، این شرکت تنها 9.38 میلیون کنسول Xbox 360 فروخته بود. ایکس باکس 360 با فروش 84 میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین کنسول مایکروسافت تا به امروز به حساب می‌آید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *