اخبار بازی

ایکس باکس و Elden Ring در صدر

آمار منتشر شده از درآمد ماهیانه‌ی صنعت بازی در ایالات متحده نشان از عملکرد عالی ایکس باکس و همچنین بازی Elden Ring در زمینه‌ی فروش دلاری دارد.

در ماه مارس سال 2022 میلادی، شاهد کاهش هزینه‌های صرف شده در صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده بودیم و طبق گزارش NPD، همه‌ی دسته‌بندی‌ها در این ماه با کاهش چشمگیر میزان فروش خود نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته روبرو شدند.

آمار فروش بازی‌ها

مجموع هزینه‌های صرف شده برای بازی‌های ویدیویی، سخت‌افزار و محصولات مرتبط به آن‌ها در ماه گذشته به 4.9 میلیون دلار رسید که 15 درصد کمتر از رکورد ثبت شده در ماه مارس سال 2021 میلادی بوده است.

هزینه‌های صرف شده برای نرم‌افزارها با 13 درصد کاهش به عدد 4.1 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که نیمی بازی‌ها موجود در رتبه‌های برتبر این فهرست جدید هستند. از طرفی دیگر، هیچ یک از بازی‌هایی که در ماه پیشین مارس عرضه شده‌اند (از جمله Kirby and the Forgotten Land ،Gran Turismo 7 و Tiny Tina’s Wonderlands) در تصاحب جایگاه Elden Ring موفق عمل نکردند. NPD افزود که بازی تحسین شده‌ی استودیوی فرام‌سافت‌ور (FromSoftware) در مقایسه با زمان عرضه‌ی خود (در فوریه‌ی 2022)، شاهد رشد دو رقمی آمار فروش خود بوده است.

در واقع، بازی Elden Ring تاکنون به عنوان پرفروش‌ترین بازی سال 2022 شناخته می‌شود و در مقایسه با سال پیش (12 ماه منتهی به ماه مارس 2022)، از نظر فروش دلاری موفق به شکستن رکورد بازی Call of Duty Vanguard شده است. بازی Gran Turismo 7 نیز در این فهرست در جایگاه دوم قرار دارد و هم اکنون به عنوان چهارمین بازی پرفروش سه ماهه‌ی اول سال 2022 قلمداد می‌شود.

هزینه‌های صرف شده برای محتوای موبایلی که توسط سنسور تاور (Sensor Tower) به ثبت رسیده، نسبت به سال قبل 12 درصد کاهش داشته است. درآمد اپ‌استور iOS تاحدودی ثابت ماند و کمتر از 0.25 درصد کاهش داشت، اما شاهد کاهش 25 درصدی درآمد گوگل‌پلی بودیم.

بازی Candy Crush Saga به عنوان بزرگترین بازی موبایل در ماه مارس در ایالات متحده بود و پس از آن، بازی‌های Roblox و Coin Master قرار گرفتند.

آمار فروش سخت‌افزارها و لوازم جانبی

کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس مجدداً به عنوان پرفروش‌ترین سخت‌افزارهای لقب گرفتند. این کنسول‌ها از نظر دلاری در سه ماهه‌ی ابتدایی سال 2022 نیز در صدر این فهرست قرار داشتند، در حالی که کنسول سوییچ از نظر تعداد واحد به فروش رسیده در هر دو مقطع پیشتاز بوده است.

این آمار ثبت شده برای ایکس باکس در ماه مارس، به عنوان رکورد جدید این برند شناخته می‌شود. ایکس باکس با ثبت این آمار، در زمینه‌ی درآمد دلاری و در زمینه‌ی تعداد واحد به فروش رسیده رکورد سال‌های 2014 و 2011 خود را شکست.

هزینه‌های صرف شده برای لوازم جانبی نیز نسبت به سال قبل 23 درصد کاهش یافت و به عدد 227 میلیون دلار رسید. در این بین، کنترلر بی‌سیم Xbox Elite Series 2 نیز به عنوان پرفروش‌ترین لوازم جانبی در ماه مارس و سال 2022 (تاکنون) لقب گرفته است.

مجموع هزینه‌ها

با نگاهی به سه ماهه‌ی اول سال 2022، در می‌یابیم که کل هزینه‌های صرف شده در این دوره‌ی زمانی نسبت به سال گذشته با 8 درصد کاهش مواجه شده و به رقم 13.9 میلیارد دلار رسیده است. هزینه‌های صرف شده در زمینه‌ی نرم‌افزار نیز با 7 درصد کاهش به 12.1 میلیارد دلار، سخت افزار با 15 درصد کاهش به 1.2 میلیارد دلار رسید، و لوازم جانبی با کاهش 16 درصدی به 592 میلیون دلار رسید.

در ادامه می‌توانید فهرست کامل عناوین پر فروش ماه مارس (بر اساس فروش دلاری) در ایالات متحده را مشاهده کنید:

نام بازی رتبه‌ی این ماه رتبه‌ی ماه گذشته
Elden Ring 1 1
Gran Turismo 7 2 بازی جدید
Kirby and the Forgotten Land 3 بازی جدید
MLB: The Show 22 4 بازی جدید
Horizon: Forbidden West 5 2
Pokemon Legends: Arceus 6 3
WWE 2K22 7 بازی جدید
Mario Kart 8 DX 8 8
Call of Duty: Vanguard 9 6
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin 10 بازی جدید
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *