اخبار بازی

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

امروزه گیم به یک صنعت بسیار محبوب در میان افراد جامعه به ‌ویژه جوانان تبدیل شده است. درگذشته بیشتر از pcهای قدرتمند برای گیم استفاده می‌شد؛ اما اخیراً گیمرها لپ‌تاپ‌ها را نسبت به کامپیوترها برای انجام بازی‌های سنگین ترجیح می‌دهند. به‌طوری‌که می‌توان گفت لپ‌تاپ‌ها از مهم‌ترین دستگاه‌های گیمینگ محسوب می‌شوند که دارای رقابت سختی با کنسول‌های بازی هستند. در واقع مزیت‌هایی مانند کم‌حجم‌بودن و سهولت جابه‌جایی لپ‌تاپ‌ها، اجرای مناسب نرم‌افزارهای حرفه‌ای موجب برتری این لپ‌تاپ‌ها شده است. اگر شما نیز ازعلاقمندان به صنعت گیم هستید و تصمیم به خرید لپ‌تاپ گیمینگ گرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با لپ تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ‌ها به طور کلی به چند دسته مالتی مدیا، دانشجویی، تجاری، گیمینگ و حرفه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری مجزایی هستند که مخصوص بازی‌ها طراحی شده اند و با استفاده از آن‌ها می‌توان تمامی بازی‌ها را با جزئیات ریز بدون نیاز به تنظیمات خاص اجرا نمود. خیلی از کاربران که اطلاعات چندانی در مورد این لپ‌تاپ‌ها ندارند شاید اصلی ترین تفاوت آن‌ها با لپ‌تاپ معمولی را قیمت لپ تاپ گیمینگ بدانند؛ اما دارای تفاوت‌های زیادی هستند که ویژگی‌های خاص لپ تاپ گمینگ محسوب می‌شود و از جمله آن‌ها می‌توان به کارت گرافیک اختصاصی با ظرفیت بالا، سیستم خنک کننده، باتری، رم، رزولوشن بالا و کیبورد مخصوص بازی اشاره نمود.

نکات مهم در خرید لپ تاپ گیمینگ

با راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ می توانید در خصوص انتخاب و خرید لپ تاپ هوشمندانه‌تر عمل کنید و لپ تاپی متناسب با نیاز خود تهیه کنید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • نمایشگر مناسب

برای اجرای بازی‌های گرافیکی نیاز به پلتفرمی با رزولوشن بالا است. بنابراین باید لپ تاپ انتخابی یک نمایشگر مناسب داشته باشد که به خوبی جزئیات و رنگ ها را با کیفیت عالی نشان دهد تا بتوانید از بازی لذت ببرید. صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ باید حداقل 15 اینچ به بالا باشد.

عمر باتری مطلوب لپ تاپ نه تنها برای گیمرها بلکه برای تمامی افراد بسیار حائز اهمیت است؛ اما چون گیمرها ساعت‌های طولانی در شبانه‌روز مشغول کار با لپ تاپ هستند باید بیشتر به این موضوع توجه کنند. بنابراین در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید دو عامل مهم ظرفیت باتری و میزان شارژدهی آن را مورد ارزیابی قرار دهید. در افزایش طول عمر باتری عوامل مختلفی نقش دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به خنک نگهداشتن باتری لپ تاپ، منظم بودن یا نبودن هارد دیسک و تنظیم مدت زمان شارژ باتری و … اشاره کرد.

  • CPU یا پردازنده

پردازنده مرکزی مهم ترین عامل در تعیین سرعت لپ تاپ است. به عبارتی می‌توان گفت سی پی یو همان مغز لپ تاپ است و شرکت‌های سازنده آن برای اینکه CPU عملکرد مناسبی داشته باشد هر ساله بروزرسانی‌هایی را برای آن ارائه می‌دهند. در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به میزان CPU آن و مقدار انرژی که مصرف می‌کند توجه کنید.

لپ تاپ‌های گیمینگ باید حتما یک حافظه مناسب داشته باشند، زیرا معمولا بازی‌هایی که گیمرها می‌خواهند روی آن‌ها اجرا کنند بسیار سنگین هستند. بنابراین لپ تاپ باید حافظه رمی بین 8 الی 16 گیگا بایت داشته باشد تا بتواند بازی‌ها را با سرعت مناسبی اجرا کند. هر چقدر که یک لپ تاپ حافظه RAM بیشتری داشته باشد سرعت عملکردی بهتری خواهد داشت. از این رو اگر می‌خواهید بازی‌های کامپیوتری لذت بخشی را تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که هزینه بیشتری را برای خرید لپ تاپ اختصاص دهید و موردی را انتخاب کنید که حافظه بالاتری داشته باشد. همانطور که می‌دانید یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت لپ تاپ حافظه RAM آن است.

از دیگر مواردی که در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه داشته باشید رزولوشن آن است. برای انجام بازی‌های کامپیوتری نیاز است که لپ تاپ رزولوشن بالایی داشته باشد. زیرا بدین ترتیب گیمر می‌تواند درک دقیق‌تر و بهتری از جزئیات و رنگ‌های بازی داشته باشد و قطعا بازی با رزولوشن بالا تجربه هیجان انگیزتری خواهد بود. از بهترین رزولوشون‌ها برای لپ تاپ‌های گیمینگ می‌توان به رزولوشن 4K یاFull Hd  اشاره نمود.

  • هارد دیسک (درایو ذخیره سازی)

هارد دیسک یکی از قطعات سخت افزاری و بسیار مهم در لپ تاپ است که وظیفه آن ذخیره سازی دائمی اطلاعات است. لپ تاپ‌هایی که درایو ذخیره سازی آن ها ترکیبی از هارد دیسک و ssd است دارای ایده‎آل‌ترین هارد دیسک هستند. زیرا چنین سیستم‌هایی دارای بیشترین سرعت عملکرد در هنگام راه اندازی بازی‌ها هستند و به ذخیره سازی اطلاعات روی ssd می‌پردازند. البته در صورتی که بخواهید از این قابلیت بهره مند شوید باید هزینه بیشتری برای خرید لپ تاپ بپردازید.

تعداد رنگ‌هایی که لپ تاپ از آن‌ها پشتیبانی می‌کند در کنار رزولوشن بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورتی که صفحه نمایش از وضوح و رنگ مناسبی برخوردار نباشد کیفیت بازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لپ تاپ‌های بالای یک میلیون رنگ می‌توانند گزینه مناسبی باشند؛ اما اگر می خواهید بازی‌های خیلی سنگین را اجرا کنید بهتر است که به فکر خرید نمایشگر های بالای 16 میلیون رنگ باشید.

داشتن یک پردازنده گرافیکی قوی نیز از دیگر مواردی است که در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه داشته باشید. البته توجه کنید که تنها کارت گرافیک نمی‌تواند پردازش‌های گرافیکی را انجام دهد،  RAM و هارد دیسک نیز در این موضوع تاثیر گذار هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی گیمرها هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ قیمت آن است. هر چقدر که لپ تاپ از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردار باشد قیمت بالاتری خواهد داشت. اگر به دنبال لپ‌تاپ‌های مادام العمر هستید و دوست ندارید چند سال یکبار لپ تاپ خود را تعویض کنید باید به فکر خرید لپ‌تاپ‌های گران قیمت باشید. وب سایت اگزو (exo.ir) حرفه‌ای ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ را از برترین برندهای دنیا با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می‌دهد و می توانید با مراجعه به آن یک لپ تاپ مناسب جهت بازهای کامپیوتری سنگین و مهیج خریداری کنید.

سخن آخر

با گسترش تقاضا برای لپ تاپ‌های گیمینگ در بازار در طی چند سال اخیر برندهای مختلفی به تولید انواع لپ تاپ‌های گیمینگ پرداخته‌اند و همین مسئله موجب شده که انتخاب برای گیمرها دشوار شود. وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های متعددی ارائه دهنده لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند؛ اما در این میان بهتر است که فروشگاهی را انتخاب کنید که از اصل بودن و کیفیت محصولات آن‌ها مطمئن هستید و می‌توانید با قیمتی مناسب لپ تاپ گیمینگ مد نظر خود را تهیه کنید. وب سایت اگزو یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی است که می‌توانید جهت مشاهده لپ‌تاپ های گیمینگ آن‌ها به همراه قیمت بروز به آدرس https://exo.ir/laptop مراجعه کنید.

meysamb
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *