اخبار بازی

گزارش: یوبیسافت در آینده‌ای نزدیک به فروش خواهد رسید

به نظر می‌رسد که کاهش ارزش سهام و مشکلات پیش آمده برای شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، باعث شده است تا گزارش‌هایی حول فروش آن به گوش برسد.

مدتی پیش، خبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) در گزارش جدید خود متذکر شده بود که دو گروه سرمایه‌گذاری Blackstone و KKR به خرید و تصاحب کمپانی یوبیسافت ابراز علاقه‌ کرده‌اند. حال وبسایت کوتاکو گزارش می‌دهد که به دنبال کاهش ارزش سهام و برخی مشکلات پیش آمده، به فروش رسیدن شرکت یوبیسافت غیرقابل اجتناب است.

بلومبرگ متذکر شده است که شرکت‌های KKR & Co و Blackstone، دو عدد از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خصوصی در جهان، برای مدتی طولانی «کسب‌ و کار در فرانسه» را بررسی کرده‌اند و به طور مقدماتی «قصد تصاحب» یوبیسافت را دارند؛ اما این شرکت بازیسازی تا به این لحظه با هیچ خریداری وارد مذاکره نشده است.

طبق اطلاعات فاش شده از سوی منابع کوتاکو، یوبیسافت در سال‌های اخیر حول بخش‌های مختلف کمپانی با چندین شرکت‌ مشاوره خارجی مشورت کرده است. اگرچه اصولاً کمپانی‎‌ها این عمل را برای برنامه‌ریزی در جهت سودآوری بیشتر در آینده انجام می‌دهند، اما به نظر می‌رسد که در این مورد هدف حساب و کتاب کردن برای فروش کل کمپانی است.

اگر کمپانی‌ای قصد خرید یوبیسافت را داشته باشد، هم‌اکنون با تخفیفی ویژه روبه‌رو خواهد بود. ارزش سهام یوبیسافت در جولای 2018 حدود 110 دلار برای هر سهم بود، اما در حال حاضر تا 41 دلار افت کرده است. با این وجود، برای خرید این کمپانی، شرکت علاقه‌مند باید خانوادۀ گیلمو را راضی کند، چرا که 15 درصد از سهام این شرکت متعلق به آن‌ها است.

ایو گیلمو (Yves Guillemot) در سال 2018 به شدت در مقابل تصاحب ویوندی (Vivendi) ایستادگی کرد، اما منابع می‌گویند که در زمان کنونی، رئسای یوبیسافت به دنبال یک استراتژی مناسب برای خروج از این کسب و کار هستند.

در سال گذشته چارلی گیلمو (Charlie Guillemot)، پسر ایو گیلموت، کمپانی را رها کرد و در حال حاضر جانشینی برای ایو وجود ندارد. از سوی دیگر شرکت یوبیسافت با خروج اعضای ارشد زیادی دست و پنجه نرم کرده است. گزارش‌های تبعیض جنسیتی و مرد سالاری در این کمپانی نیز برای مدتی طولانی یوبیسافت را تحت تاثیر قرار داده بود. در نهایت، بسیاری از پروژه‌های این کمپانی نیز یا در جهنم توسعه قرار دارند یا عملکرد خوبی را از خود نشان نداده‌اند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *