اخبار بازی

بازی‌هایی ۲ سال به‌روزرسانی دریافت نکنند از اپ‌استور حذف می‌شوند

چندین توسعه‌دهنده‌ی بازی ادعا کرده‌اند که اپل در حال برنامه‌ریزی برای حذف بازی‌هایی از اپ‌استور است که در طول 2 سال گذشته به‌روزرسانی‌ای دریافت نکرده‌اند.

در ایمیل شرکت اپل (Apple) که توسط چندین توسعه‌دهنده‌ی مستقل در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، چنین آمده است که:

اعلامیه‌ی جدید: بهبود وضعیت اپ‌استور

این اپلیکیشن به مدت طولانی به‌روزرسانی دریافت نکرده است و تا 30 روز دیگر از اپ‌استور حذف خواهد شد. این اپلیکیشن در دسترس کاربرانی که آن را از پیش دانلود کرده بودند خواهد بود. شما می‌توانید با توسعه‌ی یک به‌روزرسان در 30 روز آتی این برنامه را همچنان در اپ‌استور نگه دارید. اگر تا 30 روز آینده هیچ به‌روزرسانی برای آن ثبت نشود، اپلکیشن از فروشگاه حذف خواهد شد.

همچنین، یکی از این توسعه‌دهنده‌ها نوشت:

حالم خوب نیست.

اپل به تازگی به من ایمیلی ارسال کرد و گفت که آن‌ها بازی رایگان من یعنی Motivoto را از اپ‌استور حذف خواهند کرد، چرا که بیش از 2 سال از عمر آن می‌گذرد. این بخشی از سیستم جدید بهبود شرایط اپ‌استور آن‌ها است و اصلاً جالب نیست. بازی‌های کنسولی از سال 2000 تاکنون هنوز برای فروش در دسترس هستند. این یک مانع ناعادلانه برای توسعه‌دهندگان مستقل است.

این موضوع بخشی از سیستم جدید فروشگاه اپ‌استور است که با حذف برنامه‌هایی که از نسخه‌های جدید iOS پشتیبانی نمی‌کنند، مدیریت اپ‌استور را آسان‌تر کند.

در صفحه‌ای در سایت پشتیبانی توسعه‌دهندگان اپل آمده است:

برای این‌که مشتریان ما راحت‌تر برنامه‌های عالی و متناسب با نیازهایشان را پیدا کنند، ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که برنامه‌های موجود در اپ‌استور کاربردی و به‌روز هستند.

ما در حال اجرای یک فرآیند مداوم برای ارزیابی برنامه‌ها و حذف برنامه‌هایی هستیم که دیگر طبق برنامه‌ی تعیین شده عمل نمی‌کنند، دستورالعمل‌های فعلی را دنبال نمی‌کنند و یا قدیمی هستند.

شرکت اپل تاکنون در مورد این‌که چه زمانی یک بازی واجد شرایط حذف از اپ‌استور است یا این‌که آیا برخی از عناوین قدیمی معاف از این بندها هستند یا خیر توضیحی نداده است. در واقع، چندین بازی مطرح گوشی‌های هوشمند از ناشران بزرگی مانند نینتندو، به دلیل بسته شدن سرورهایشان مدت‌ها است که به‌روزرسانی را دریافت نکرده‌اند و حذف آن‌ها می‌تواند یک رویکرد عجیب توسط اپل تلقی شود.

The old playerMamad123
author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *