اخبار بازی

سهام شرکت Ubisoft در پی شایعات فروش آن 11 درصد افزایش یافت

به دنبال ادعاهای تازه مبنی بر اینکه شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) علاقه‌مند به فروش خود است، قیمت سهام این شرکت 11 درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چندین شرکت سهام خصوصی از جمله Blackstone Inc. و KKR & Co، اطلاعات ناشرین صنعت گیم را از طریق منابع معتبر مطالعه کردند. این نشریه گفت:

یوبی‌سافت وارد هیچ مذاکره جدی با خریدارهای بالقوه نشده است و مشخص نیست که سهامداران مایل به دنبال کردن یک معامله هستند یا خیر.

یوبی‌سافت از اظهار نظر در مورد علاقه‌ به خرید خودداری کرد. یوبی‌سافت یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های Third-party در جهان است و مالکیت برندهایی مانند Assassin’s Creed ،Rainbow Six ،Far Cry و Just Dance را در اختیار دارد. در ماه‌های اخیر به دنبال شایعه‌های مختلف، زمزمه‌های زیادی از فروش این شرکت فرانسوی به گوش می‌رسید. خرید و فروش‌های صنعت بازی‌ در سال 2021 به رکورد 85 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که امسال به 150 میلیارد دلار برسد. این در حالی است که معاملات بزرگی مانند خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت و خرید زینگا (Zynga) توسط تیک‌-تو (Take-Two) در ماه‌های ابتدایی سال 2022 اعلام شده بود.

در تماسی که در ماه فوریه منتشر شد، از یوبی‌سافت پرسیده شد که آیا فکر می‌کند می‌تواند دسترسی کامل بازی‌های آینده‌اش را روی پلتفرم‌های مختلف تضمین کرده و یا در مقابل ادغام‌های صنعت گیم مقاومت کند؟ مدیر عامل شرکت، ‌Yves Guillemot، گفت که او معتقد است که چنین خواهد شد:

ما همچنان از همه این پلتفرم‌ها پشتیبانی خواهیم کرد، زیرا همه پلتفرم‌ها به محتوای عالی نیاز دارند. اگر مانند امروز به تولید محتوای عالی ادامه دهیم، می‌توانیم به همه آن پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشیم.

او ادامه داد:

اگر به نینتندو نگاه کنیم، ما در میان ناشرین Third-party شماره یک هستیم. نینتندو به هر کاری که ما انجام می‌دهیم علاقه‌مند است و حتی در حال توسعه بازی با برندهای آنها هستیم، بنابراین همکاری‌هایی وجود دارد و بسیار مثمر ثمر است.

مدیر اجرایی گفت که او معتقد است، یوبی‌سافت می تواند مستقل باقی بماند اما هر پیشنهادی برای خرید این شرکت که به نغع آن‌ها باشد، بررسی خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *