نظرات متفاوت تحلیلگران درمورد ساختار جدید پلی استیشن پلاس
برخی از تحلیلگران صنعت بازیهای ویدئویی، نسبت به تصمیم جدید سونی مبنی بر تغییر ساختار سرویس پلی استیشن پلاس، واکنشهای متفاوتی نشان دادند.
وبسایت GameIndustry نظرات تعدادی از تحلیلگران صنعت بازی را در رابطه با رونمایی جدید سونی از سرویس پلی استیشن پلاس خود جویا شده و پاسخهای متفاوتی دریافت کرده است.
بیشتر آنها باور داشتند که تصمیم سونی مبنی بر عدم عرضهی روز اول بازیهای فرستپارتی خود در سرویس مذکور، جذابیت این سرویس را نسبت به ایکس باکس گیمپس پایین میآورد، اما در رابطه با تأثیرات و بزرگی این مشکل، همنظر نبودند.
پیرس هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls) از Ampere Analysis اعلام کرد که این ساختار جدید جذابیت سرویس مایکروسافت را نخواهد داشت و افزود:
فکر کنم که سونی، روی کم کردن فاصلهی میان تاریخ عرضهی اولیهی بازیهای جدید خود و تاریخ قرار گرفتن آنها در سرویس و همچنین، اضافه کردن بازیهای جدید سازندگان و ناشران تردپارتی، تمرکز خواهد کرد.
پیرس هاردینگ
مایکل گودمن (Michael Goodman) از رسانهی Strategy Analytics در جواب به پرسشی در رابطه با تأثیر این تصمیم بر موفقیت سرویس گفت:
این، پرسشی است که در نهایت، بازار به آن پاسخ خواهد داد. مایکروسافت، عرضه همزمان در روز اول را بهعنوان فاکتوری حیاتی برای موفقیتش برگزید و به عقیدهی من، این کار باعث موفقیتش شد. باید منتظر ماند و دید که چنین چیزی برای هواداران پلی استیشن چقدر اهمیت خواهد داشت. موضوعی که باید مطرح شود آن است که [این مورد] حیاتی نیست. شرکت نینتندو با بخش Nintendo Switch Online با دربرگرفتن بازیهای کنسولهای قبلی این شرکت به موفقیت گستردهای رسیده است. هرچند رشد عظیم مایکروسافت زمانی رخ داد که رویکرد عرضهی همزمان را در پیش گرفتند. این موضوع نیز قابل ذکر است که آنها به رقابت کامل با یکدیگر نمیپردازند، بلکه بر پایهی مشتریان حال حاضر خود تصمیم میگیرند.
مایکل گودمن
گودمن همچنین به این موضوع اشاره کرد که فقط 5 درصد از دارندگان پلی استیشن در حال حاضر عضو PlayStation Now هستند. درصورتی که در آن سمت، 40 درصد از دارندگان ایکس باکس، گیمپس دارند.
لوئیس وارد از رسانهی IDC نظری مثبت به این ساختار جدید نشان داده و باور دارد که برای سونی نتیجه خواهد داد، بهخصوص به این دلیل که تعداد مشترکین کنونی PlayStation Now نسبت به پلی استیشن پلاس، کمتر است.
او همچنین گفت که نگه داشتن تعداد مشترکین نوع پریمیوم در مقداری برابر یا بیشتر از چهار میلیون نفر در سال 2022 مشکل بزرگی نخواهد بود.
برای مشاهدهی جزئیات نظرات تحلیلگران در رابطه با پلی استیشن پلاس به این نشانی و برای اطلاع یافتن از تفاوتهای انواع متفاوت این سرویس، به این نشانی مراجعه کنید.