این بازی هوش از سر بازیکنان خواهد برد
طراح و نویسندهی ارشد بازی Starfield در مصاحبهای جدید که در وبسایت رسمی بتسدا (Bethesda) منتشر شده است، درمورد تأثیرات آن بر بازیبازان و مراحل ساختش میگوید.
هواداران Starfield، در سال جاری انتظارات زیادی از بتسدا سافتورکز (Bethesda Softworks) دارند. این عنوان نقشآفرینی فضایی که طبق گفتهی سازندگان، تجربهای هاردکور تر نسبت به آثار گذشتهی این استودیو ارائه خواهد داد، از سبکی جدید با نام ناساپانک (NASA-punk) نیز در طراحی هنری خود بهره میبرد.
اکنون، طی مصاحبهای جدید که در وبسایت رسمی بتسدا منتشر شده است، طراح و نویسندهی ارشد این بازی، امیل پاگلیارولو (Emil Pagriarulo)، از مراحل ساخت این بازی و تأثیرات آن بر بازیبازان گفته است.
پاگلیارولو که سابقهی کار روی فرنچایزهایی چون The Elder Scrolls و Fallout را در کارنامه دارد، میگوید:
اظهار اینکه اولین عنوان جدید بتسدا در بیست سال گذشته را در دست ساخت دارید یک مسئله است و انجام آن، مسئلهای دیگر. مشاهدهی پیشرفت Starfield و تبدیل تدریجی آن به بازی شگفتانگیز امروز، در کنار تجربهی ما در بخشهایی جدید، بسیار حیرتآور بوده است. در مراحل ساخت یک بازی، بهخصوص در اوایل کار، به لحظهای میرسید که آن بازی برای شما نابسمان بهنظر میرسد، چرا که بازیسازی دقیقاً همین است. اما پس از آن، به نقطهای خواهید رسید که همه چیز درست میشود و کارها به خوبی پیش میروند و در نهایت، همه چیز به آن چیزی تبدیل میشود که از ابتدای این سفر دیوانهوار تصور میکردید. وقتی این اتفاق برای Starfield افتاد نظرمان این بود که این بازی بسیار خاص است و هوش از سر بازیکنان میبرد و حالا باید این کار را به اتمام برسانیم.
همچنین، در مورد الهامگیری از سایر بازیها عنوان شد:
همیشه چیزی وجود دارد که مرا به وجد بیاورد یا برایم الهامبخش باشد. واقعاً عاشق تجربهی بازیهایی هستم که مجبورم میکنند با خود بگویم: «وای! میدانم که چه کاری انجام دادهاند و [این کار،] دستاوردی دیوانهکننده است.» نسخههای جدید Spider-Man و بازی Cyberpunk 2077 برایم اینگونه بودهاند. خلق دنیایی عظیم و آزاد مثل Night City کار آسانی نیست. واقعاً تحسینبرانگیز است.
بازی Starfield در تاریخ 11 نوابر (20 آبان) برای رایانههای شخصی و کنسولهای ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد و همزمان با عرضه، در گیمپس قرار خواهد گرفت.