هیدئو کوجیما جایزۀ فرهنگی بزرگی را از ژاپن دریافت کرد
کشور ژاپن از کارگردان بازیهای Metal Gear Solid و Death Stranding، هیدئو کوجیما، برای تلاشهایش در عرصۀ هنر تقدیر و تشکر کرد.
بهتازگی، هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) برای دستاوردهای ارزندهاش در عرصههای هنری از طرف وزارت فرهنگ ژاپن جایزه گرفت. از سال 1950 میلادی تاکنون، ژاپن از افرادی که در زمینههای مختلف هنری دستاوردهای قابل توجهی داشته یا تحول مهمی در حوزۀ فعالیت خود ایجاد کرده باشند، با جایزۀ افتخاری دستاورد هنری تقدیر میکند.
کوجیما این جایزه را در بخش هنرهای رسانهای دریافت کرده است. در سال 2010 نیز، شیگرو میاماتو (Shigeru Miyamoto) نیز این جایزه را کسب کرده بود. آخرین بازی کوجیما، Death Stranding، توسط هیئت داوران بهشدت تحسین شده است.
کوجیما در صفحۀ اجتماعی خود نوشت:
من هفتاد و دومین جایزۀ دستاورد هنری را از وزارت فرهنگ کشور ژاپن دریافت کردم. از شما خیلی ممنونم. من 36 سال است که بازی میسازم. بهشدت خوشحالم از اینکه مدیوم بازیهای ویدیویی حالا بالغ شده و بهعنوان یک فرم و شیوۀ بیان هنری-فرهنگی شناخته میشود. من به تلاش برای ساخت سرگرمیهای دیجیتال ادامه میدهم. از شما خیلی ممنونم بابت پشیبانی همیشگی.
–هیدئو کوجیما، 15 مارس 2022
هیدئو کوجیما دوران حرفهای خود را از سال 1986 میلادی با ساخت بازی Metal Gear برای کامپیوتر MSX2 آغاز کرد. عنوانی که درآخر پایهگذار ارشد سبک مخفیکاری میان بازیهای ویدیویی شد. او 30 سال در کمپانی Konami به شغل خود بهعنوان کارگردان، ایدهپرداز و طراح بههمراه یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa) ادامه داد که در کنار یکدیگر برای ساخت و طراحی آثاری مثل Metal Gear Solid ،Zone of Enders و بازیهای ماجراجویی از جمله Snatcher (در سال 1988) و Policenauts (در سال 1994) به فعالیت پرداختند.
در سال 2005، کوجیما استودیوی Kojima Productions را تحت نام کونامی تأسیس کرد. پس از جدایی از کمپانی ژاپنی او با کمک سونی استودیوی Kojima Productions را از پایه بازسازی کرد تا در سال 2019 اولین بازی خود یعنی Death Stranding را منتشر کند. نسخۀ Director’s Cut این عنوان سال گذشته برای پلی استیشن 5 منتشر شد و در تاریخ 30 مارس برای رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت.
او پیشتر در سال 2020 جایزۀ BAFTA Fellowship و جایزۀ یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرده بود.