بازی Ghostwire: Tokyo از 6 حالت گرافیکی پشتیبانی خواهد کرد
مدتی پیش، استودیوی تانگو گیموُرکس (Tango Gameworks) اعلام کرد که بازی مورد انتظار Ghostwire: Tokyo از 6 حالت گرافیکی مختلف پشتیبانی خواهد کرد.
بازیهای ویدیویی اصولاً از محدودیتهای گزینههای گرافیکی رنج میبرند، اما Ghostwire: Tokyo دست گیمر را کاملاً باز میگذارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده به دنبال دسترسی به بازی، رسانههای مختلف تایید کردند که این اثر از 6 حالت گرافیکی مختلف بهره میبرد:
1- حالت Performance
در این حالت، بازی روی 60 فریم قفل خواهد شد. بهای این نرخ فریم ثابت، کاهش رزولوشن و غیرفعال بودن ری تریسینگ خواهد است. این حالت برای کسانی مناسب است که نرخ فریم را اولویت قرار میدهند.
2- حالت Quality
در این حالت، بازی روی نرخ 30 فریم بر ثانیه با رزولوشن 4K قفل میشود. ویژگیهای دیگر مانند ری تریسینگ نیز فعال خواهند بود. این حالت برای کسانی مناسب است که کیفیت را بر عملکرد نرخ فریم ترجیح میدهند.
3- حالت High Frame-Rate Quality
این حالت مشابه مود Quality خواهد بود، با این تفاوت که سقف نرخ فریم برداشته میشود. این بدان معنا است که میتوانید انتظار نوسان نرخ فریم میان 40 تا 50 فریم را داشته باشید. اصولاً بازی کردن روی چنین حالت گرافیکیای پیشنهاد نمیشود، چرا که باعث انقطاع صفحه (Screen Tearing) میشود.
4- حالت High Frame-Rate Performance
همانند مود Performance، حالت High Frame-Rate Performance سقف 60 فریم را بر میدارد و اجازه میدهد تا نرخ فریم فراتر از 60 برود. با این وجود، وبسایتهای مختلف به افت فریمهای ناگهانی و شدید در این حالت اشاره کردهاند. تانگو گیموُرکس نیز به این موضوع واقف است و احتمالاً این مشکل در زمان عرضه با یک بهروزرسانی برطرف شود.
5- حالت High Frame-Rate Quality With V-Sync/High
6- حالت Frame-Rate Performance With V-Sync
در حالت پنجم و ششم شاهد همان تنظیمات قبلی هستیم، با این تفاوت که V-Sync فعال است. طبق تحلیلهای فنی، این دو حالت تعادل بهتری نسبت به سایر مودهای دیگر دارند و پیشنهاد شدهاند.
بازی Ghostwire: Tokyo در تاریخ 5 فروردین ماه سال آینده (25 مارس 2022) برای کنسولهای پلیاستیشن 5 و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. شما میتوانید مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی را با مراجعه به این نشانی بررسی کنید.