ری تریسینگ چیست و چه تاثیری روی بازی ها دارد؟
ری تریسینگ (Ray Tracing) یا رهگیری پرتو در سالهای اخیر به شکل بالقوه به واسطه سرمایهگذاری انویدیا و نقشآفرینی در کارتهای گرافیک این شرکت به شهرت و همچنین استفاده زیادی رسیده است.
ری تریسینگ به زبان ساده، یک تکنیک نورپردازی است که ظاهر بازیها را به واقعیت نزدیکتر میکند. در واقع در این تکنیک فرایند واقعی تابش و بازتاب نور در جهان واقعی، در بازیهای ویدیویی شبیهسازی میشود. استفاده از چنین ترفندی کمک میکند که محیط بازیهای ویدیویی در مقایسه با شیوه قدیمی نورپردازی یعنی نورپردازی ثابت، واقعیتر به نظر برسد.
اما این همه ماجرا نیست؛ پیچیدگی ری تریسینگ بیشتر از آن است که بتوان صرفاً با چند سطر به بیان کارکردش پرداخت. یک کارت گرافیک خوب و مدرن میتواند از این فناوری برای افزایش سطح غوطهوری استفاده کند؛ بنابراین همانطور که مشخص است، تمام کارتهای گرافیک قادر به پشتیبانی از ری تریسینگ نیستند.
با عرضه کنسولهای نسل نهم، اکنون امکان استفاده از ری تریسینگ برای کاربران عادی بیشتر از هر زمان دیگری است. بنابراین اگر علاقه دارید تمام اطلاعات مربوط به این فناوری پرکاربرد را در طراحی بصری مخصوصاً بازیهای ویدیویی درک کنید، مقاله پیشرو را از دست ندهید!