اخبار بازی

پتنت جدیدی برای بهبود عملکرد رهگیری پرتو در PS5 ثبت شد

اخیراً پتنت جدیدی که باعث بهبود عملکرد کنسول پلی استیشن 5 در زمان بهره‌گیری از قابلیت رهگیری پرتو می‌شود توسط مارک سرنی معرفی شد.

طی هفته‌ی جاری بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی و آقای مارک سرنی (Mark Cerny) پتنت جدیدی را ثبت کردند. این پتنت باعث بهبود عملکرد کنسول پلی استیشن 5 در زمان بهره‌گیری از فناوری رهگیری پرتو می‌شود. طبق جزئیات به ثبت رسیده، این پتنت باعث می‌شود تا سایه‌ها و پرتوها کوتاه‌تر شده و در مجموع باعث افزایش راندمان کلی کنسول پلی استیشن 5 شود.

در توضیحات این پتنت آمده است:

اعمال این استراتژی در پردازش کلی ممکن است منجر به بهبود قابل توجه‌ای در قابلیت رهگیری پرتو شود، چرا که پردازش سایه‌ها را تنها به محدوده‌ی خود خلاصه می‌کند.

قابلیت رهگیری پرتو امکان شبیه‌سازی واقعی نور و بازتاب‌ها را مشابه آنچه که در تریلرهای CGI دیده می‌شود فراهم می‌کند و از آن به عنوان ویژگی بصری شاخص کنسول‌های نسل جدید و پردازنده‌های گرافیکی مدرن یاد می‌شود. در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های پلی‌ استیشن 5 مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Ratchet & Clank: Rift Apart از این ویژگی استفاده می‌کنند. با این حال، فعال‌سازی این قابلیت منجر به کاهش نرخ فریم و وضوح می‌شود.

به دنبال این موضوع، عناوینی که مجبور به حفظ نرخ فریم بالا و ثابت هستند، ریسک افزودن این ویژگی به خود را نمی‌پذیرند. برای مثال، بازی‌هایی نظیر Gran Tursimo 7 و Forza Horizon 5 این قابلیت‌ها را تنها به بخش گاراژ یا فورتزاویستا محدود کرده‌اند و در داخل جهان بازی نمی‌توان این ویژگی را مشاهده نمود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *