استفاده از نوآوری کوجیما پروداکشنز در Horizon Forbidden West
یکی از نوآوریهای Death Stranding، به ارتقای قابلیت فوکوس و آزادی عمل بازیبازان در بازی Horizon Forbidden West کمک شایانی کرده است.
گوریلا گیمز (Guerrilla Games) و کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) همکاریهای نزدیکی با یکدیگر داشتهاند که بخشی از آن، استفادهی مشترک از موتور بازیسازی دسیما (Decima) بوده است. دسیما علاوه بر دو بازی Horizon، در ساخت Death Stranding نیز استفاده شد. با توجه به سابقهی به اشتراکگذاری تکنولوژی میان این دو استودیو، بعید به نظر نمیرسید که یکی از قابلیتهای اختصاصی Death Stranding، نقش تأثیرگذاری در Horizon Forbidden West داشته باشد.
با مقایسهی دستگاه فوکوس (Focus) ایلوی و BB سم پورتر (Sam Porter)، خیلی زود متوجه شباهتهایی میان قابلیت اسکن این دو میشوید. علاوه بر امکان اسکن نقاط مورد نظر بازیباز که معمولاً شامل دشمنان، وسایل آنها و نقاط قوت و ضعفشان میشود، آنها میتوانند یک نمای کلی از محیط پیرامون شخصیت به همراه خطرات موجود در آن نشان دهند.
در Death Stranding، این خطرات با خطها و نشانهایی رنگی مشخص میشدند و نشانگر میزان سختی راههای مقابل سم بودند. رنگ آنها را طیفی تشکیل میداد که از آبی شروع میشد، به زرد میرسید و با قرمز پایان مییافت. راههای قرمزرنگ تقریباً غیرقابل نفوذ بودند و قطعاً باعث میشدند کنترل شخصیت را از دست بدهید یا نتوانید محموله را سالم از آنجا عبور دهید.
در Horizon Forbidden West، قابلیت فوکوس ایلوی با برخی از این ویژگیهای Death Stranding ارتقا یافته تا به بازیباز این اجازه را بدهد که گشت و گذاری مطلوب در دنیای بازی داشته باشد. همانند نسخهی اول، جای دستهای زردرنگ هنوز هم بخش واضحی از عبور و مرور را تشکیل میدهند، اما تفاوت اصلی در آن است که مهارت صخرهنوردی ایلوی طوری توسعه یافته که شامل تعامل آزادانه با سطوح بیشتری میشود. هرچند که تمامی صخرهها و جای دستها زرد نیستند، اسکن کلی محیط راه مناسب پیشروی را واضحتر میکند.
با این قابلیت که از ساختهی اخیر کوجیما پروداکشنز به Horizon Forbidden West آمده و فوکوس را ارتقا داده است، صخرهنوردی و پارکور بازی لذتبخشتر از قبل خواهد بود و آزادی عمل بیشتری در اختیار بازیبازان قرار میگیرد.