اخبار بازی

اکتیویژن در ساخت اینترنت نسل بعدی به مایکروسافت کمک می‌کند

ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت در مورد دیدگاه این شرکت نسبت به متاورس، اینترنت نسل جدید و نقش کلیدی بازی‌ها در آن توضیحاتی ارائه داد.

همانطور که مطلع هستید، مدتی پیش شرکت مادر ایکس باکس یعنی ابر هولدینگ مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزار و تمامی دارای‌های مادی و معنوی‌اش را با پرداخت مبلغی معادل 68.7 میلیارد دلار خریداری کرد. مایکروسافت در اعلامیه‌ای که به دلیل خرید اکتیویژن بلیزارد منتشر کرده بود چنین اذعان داشت که این خرید به آن حق امتیازهای بازی‌های مختلفی از جمله Call of Duty ،Warcraft ،Overwatch ،Crash Bandicoot و Guitar Hero را می‌دهد.

این موضوع با رشد تجاری مایکروسافت در زمینه‌ی گیمینگ در پلتفرم‌های مختلف از جمله گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، کنسول‌های بازی و کلاود مواجه خواهد شد. همچنین، این خرید به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا زیربنای متاورس را تکمیل کند.

در حال حاضر هیچ تعریف قابل قبول و ملموسی از متاورس وجود ندارد، اما لازم است بدانید که متاورس (Metaverse) شبکه‌ای از فضاهای مجازی سه‌بعدی است که در آن کاربران می‌توانند با یکدیگر معاشرت، تعامل، بازی و کار کنند و بسیاری از افراد از این شبکه به عنوان اینترنت نسل بعدی یاد می‌کنند.

به دنبال قوت‌گرفتن صحبت‌ها و داغ شدن مباحث پیرامون متاورس، ساتیا نادلا (Satya Nadella) به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت مصاحبه‌ای در این زمینه کرد و در مورد دیدگاه‌های این شرکت نسبت به متاورس و اکتیویژن صحبت نمود.

وی در گفت و گویی با مجله‌ی فایننشال تایمز گفت:

متاورس اساساً همانند خلق یک بازی است و در آن می‌توانیم افراد، مکان‌ها و سایر چیزها را [در] فیزیک تولید شده توسط یک موتور قرار دهیم و سپس این فیزیک‌ها را به یکدیگر مرتبط کنیم. من و شما به زودی با آواتارها یا هولوگرام‌های خود یا حتی سطوح دوبعدی که با صدای فراگیر روی میز اتاق کنفرانس شما وجود خواهد داشت تعامل خواهیم کرد. حدس بزن چه چیزی عجیب است؟ ما همیشه این کارها را در دنیای بازی انجام می‌دادیم.

بنابراین، روشی که ما در مسیر خود برای ساخت متاورس استفاده خواهیم کرد، همان روشی است که در ساختن بازی استفاده می‌شود. هرکسی می‌تواند هر فضایی را در این جهان بسازد و با افراد، مکان‌ها و چیزهای دیجیتالی شده تعامل کند.

در جریان کنفرانس مایکروسافت در رویداد Ignite 2021 در ماه نوامبر، ساتیا نادلا فرنچایزهایی مانند Halo ،Minecraft و Flight Simulator را به عنوان متاورس‌های مایکروسافت توصیف کرد. او گفت:

این بازی‌ها به نوعی (وقتی داخل نمایشگر هستند) دوبعدی هستند، اما سؤال این است که آیا اکنون می‌توانید آن‌ها را به یک دنیای کاملاً سه‌بعدی ببرید؟ ما در حال برنامه‌ریزی برای انجام این امر هستیم.

او در ادامه‌ی صحبت‌های خود به نشریه‌ی فایننشال تایمز گفت:

از نظر من، داشتن مهارت بالا در ساخت بازی به ما اجازه می‌دهد که این پلتفرم نسل بعدی را بسازیم که اساساً اینترنت نسل بعدی است.

اکنون، می‌توانیم رویاپردازی کنیم که از طریق این فراواژه‌ها به معنای واقعی کلمه در یک بازی حضور داشته باشیم، درست مثل اینکه بتوانیم در یک اتاق کنفرانس با دیگران جلسه‌ای برگزار کنیم.

علاوه بر مایکروسافت، شرکت اپیک گیمز (Epic Games) نیز حساب ویژه‌ای روی متاورس باز کرده است و اخیراً یک علامت تجاری با نام «Epic Games Megaverse» به ثبت رسید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *