اخبار بازی

علاقه‌ای به تصاحب دیگر ناشر‌ها نداریم

با توجه به اظهارات رییس نینتندو (Nintendo) یعنی آقای Shuntaro Furukawa، به نظر می‌رسد که این کمپانی علاقه‌ای به خرید و تصاحب دیگر ناشر‌ها ندارد.

آقای Shuntaro Furukawa در جریان گزارش مالی کمپانی نینتندو در واکنش به خرید‌های اخیر سونی (Sony) و مایکروسافت (Microsoft) اظهار داشت:

برند ما به واسطه‌ی بازی‌ها و عناوینی به این جایگاه رسیده است که توسط کارمندانی متعهد توسعه پیدا‌ کرده‌اند. اضافه شدن جمع بزرگی از توسعه دهندگانی که با فضا و فرهنگ کاری نینتندو آشنایی ندارند مزیتی برای شرکت ما به حساب نمی‌آید.

اظهاراتی که آقای Furukawa در واکنش به خرید‌های اخیر داشت در راستای صحبت‌هایی است که پیش از این مطرح کرده بود. آقای Furukawa معتقد است که در راستای حفظ “فرهنگ خلاقانه‌ی” نینتندو، تمام تمرکز کمپانی روی پرورش استعداد‌های استودیو‌های آن است، اما او در آن زمان احتمال خریداری شدن کمپانی‌های دیگر را به صورت “کامل” رد نکرده بود.

با شروع سال 2022 و خرید‌های بزرگ در صنعت گیم، بازار بازی‌های ویدیوئی تغییرات بزرگی پیدا کرده است، اولین خرید بزرگ سال 2022 توسط کمپانی مادر راکستار (Rockstar) یعنی تیک تو (Take Two) در تاریخ 20 دی (10 ژانویه) انجام گرفت و در جریان این خرید شرکت متمرکز بر بازی‌های موبایلی یعنی زینگا (Zynga) خریداری شد. لازم به ذکر است که این خرید در زمان خود بزرگ‌ترین خرید صنعت‌ بازی‌های ویدیوئی به حساب می‌آمد.

پس از این اتفاق، کمپانی بزرگ اکتیویژن-بلیزارد (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت به مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریداری شد و مالکیت‌ آی‌پی‌هایی مانند Call of Duty ،Overwatch ،Guitar Hero ،Warcraft و Crash Bandicot به مایکروسافت سپرده شد.

در روز دوشنبه‌، سونی کمپانی خالق Halo و Destiny، یعنی بانجی (Bungie) را به مبلغ 3.6 میلیارد دلار خریداری کرد. پیش بینی می‌شود که ارزش‌ قرارداد‌های بسته شده در صنعت بازی‌های ویدیوئی تا آخر امسال به مبلغ 150 میلیارد دلار برسد، اما انتظار نمی‌رود که نینتندو نیز در بین این خرید‌ها نقش بزرگی داشته باشد.

یکی از تحلیلگران در این مورد اظهار داشت:

پیش‌بینی این مسئله که کدام یک از غول‌های صنعت بازی‌های ویدیوئی علاقه‌مند به خرید کمپانی‌های دیگر است کار ساده‌ای نیست، اما نینتندو همیشه نینتندو می‌ماند و به سیاست همیشگی و اتکا به عناوین فرست پارتی خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر دلیلی برای این که این کمپانی بخواهد این روند همیشگی را تغییر بدهد وجود ندارد.

در سال گذشته، نینتندو در اقدامی استودیوی توسعه دهنده‌ی عنوان Luigi’s Mansion 3 را خریداری نمود. لازم به ذکر است که این اولین خرید کمپانی نینتندو در یک دهه‌ی گذشته است. در جریان یکی از نشست‌های نینتندو، آقای Furukawa اظهار داشت که قصد دارد برای افزایش ظرفیت‌های داخلی استودیو‌های خود مبلغی به ارزش 100 میلیارد ین (880 میلیون دلار) و 50 میلیارد ین (440 میلیون دلار) برای گسترش عرضه‌های سرگرمی خارج از صنعت بازی، مثل فیلم و نرم‌افزار سرمایه‌گذاری کند.

در ماه گذشته، نینتندو اقدام به تلفیق دو استودیوی بزرگ خود در Kyoto واقع در ژاپن کرد تا به جای استفاده از منابع خارجی در توسعه‌ی بازی‌های ویدیوئی کارمندان بتوانند روند توسعه را در خانه به انجام برسانند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *