اخبار بازی

بازی بقاء بلیزارد حدود 5 سال می‌شود که در دست ساخت قرار دارد

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اعضای حال حاضر و سابق بلیزارد، بازی بقاء این شرکت قابل بازی بوده و برای 5 سال در دست ساخت قرار داشته است.

مشخصاََ شرکت بلیزارد آماده‌ی به اشتراک گذاشتن اطلاعات حول بازی بقاء خود نیست، چرا که ما حتی نام رسمی‌ای برای آن نداریم. با این وجود، اشاره‌ی رسمی به این پروژه از سوی ناشر باعث شده است که برخی سازندگان حال حاضر و عده‌ای از توسعه‌دهندگان سابق اثر مذکور بتوانند در مورد پروسه‌ی ساخت و درگیری خود با این پروژه صحبت کنند. طبق اعلانات این اشخاص، پروژه‌ی بقاء بلیزارد (Blizzard) 4.5 سالی می‌شود که مراحل ساخت را طی می‌کند.

این بازی بقاء توسط کریگ آمای (Craig Amai) رهبری می‌شود. وی در توییتر متذکر شد که این پروژه تنها یک ایده‌ی کوچک روی رایانه‌ی شخصی وی بوده، اما بعدها گسترش پیدا کرده است. طبق پروفایل لینکد‌این (LinkedIn) آمای، او در جولای 2017 تیم World of Warcraft را رها کرد تا رهبری این پروژه را برعهده بگیرد.

آمای پیشینه‌ای طولانی در بلیزارد دارد. طبق رزومه‌ی کاری وی، او در سال 2004 به عنوان یک Game Master ارشد به این کمپانی ملحق شده است. آمای بعدها نقش طراح ارشد WoW را برعهده گرفت و سپس در قالب یک طراح ارشد ماموریت به کار خود ادامه داد. حالا او بازی بقاء خودش را توسعه می‌دهد.

ما همچنین می‌دانیم که این بازی بقاء قابل بازی است، زیرا رئیس بلیزارد، مایک یبارا (Mike Ybarra)، در توییت جدید خود متذکر شده بود که ساعت‌ها با تیم سازنده بازی را تجربه کرده است.

جولای امسال پروسه‌‎ی ساخت بازی جدید بلیزارد 5 ساله می‌شود، اما ما نمی‌دانیم که چه میزان از این بازه‌ی زمانی صرف ایده‌پردازی و خلق نمونه‌های اولیه شده است. پروژه‌های عظیم اصولاََ برای مدت زیادی در پیش‌تولید باقی می‌مانند. به طور مثال برای اولین بار در سال 2018 تیزر عنوان The Elder Scrolls 6 را مشاهده کردیم، اما این اثر همچنان در پیش‌تولید قرار دارد. نکته‌ی قابل توجه دیگر این است که بلیزارد به ریبوت کردن پروژه‌ها و شروع مجدد پروسه‌های ساخت معروف بوده و این رویکرد را برای Diablo 3 نیز پیش گرفت.

از طرفی، به نظر می‌رسد که پروژه‌ی بقاء بلیزارد از بخش پیش‌تولید گذر کرده و در دست ساخت قرار داشته باشد. یک سال پیش، آمای آگهی شغلی‌ای را منتشر کرده بود که طبق آن، تیم سازنده به یک طراح ارشد محتوا نیاز داشت. اصولاََ تیم‌ها زمانی که در تولید به سر می‌برند به چنین متخصصی نیاز پیدا می‌کنند.

با این وجود، احتمالاََ سال‌ها تا عرضه‌ی این عنوان فاصله داریم، چرا که استودیو در حال حاضر به سختی روی Diablo 4 و Overwatch 2 کار می‌کند. البته این امکان وجود دارد که مدت‌ها قبل از انتشار رسمی، شاهد بتای این اثر آنلاین باشیم.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *