سازندگان XCOM و Civilization استودیوی جدیدی را تاسیس کردند
سازندگان پیشین XCOM و Civilization استودیوی جدیدی به نام بیت ریاکتور (Bit Reactor) تاسیس کردند. این استودیوی بر روی ساخت عناوین استراتژی نوبتی تمرکز خواهد کرد.
نام جدیدی به دنیای عناوین استراتژی نوبتی اضافه شد. گرگ فورتسچ (Greg Foertsch) کارمند سابق استودیوی فیراکسیس (Firaxis) از استودیوی تازه تاسیس خودش به نام بیت ریاکتور رونمایی کرد. این استودیو از اعضای سابق فیراکسیس و افرادی از دیگر استودیوها تشکیل شده است.
آقای گرگ فورتسچ پیشتر به عنوان کارگردان و به مدت ۲۰ در استودیوی فیراکسیس فعالیت کرده است. آقای فورتسچ سابقهی کار روی عناوینی از جمله Xcom: Enemy Unknown ،XCOM 2 ،Sid Meyer’s Civilization III و Civilization IV را در کارنامهی خود دارد. با کارنامهای که فورتسچ دارد، این که فعالیت خود را در ژانر استراتژی نوبتی ادامه بدهد، دور از انتظار نبود.
آقای گرگ فورتسچ گفت:
تمام ژانر استراتژی نوبتی پسرفت داشته و ارزش پیشین خود را ندارد و بسیاری از موقع عناوین این ژانر رها میشوند.
راههای بسیاری برای تعریف یک داستان وجود دارد که نیازی به وجود متنهای گسترده ندارند. هدف داریم تا این کار را با این ژانر اجام بدهیم و مرز بین بازیهای استراتژی نوبتی و اکشن را محو کنیم.
فورتسچ اهداف بزرگی برای استودیوی بیت ریاکتور در ذهن دارد و به دنبال برنده شدن جایزهی بهترین بازی سال با این استودیو است. آقای گرگ فورتسچ ادامه داد:
ما انتظار داریم که همانند سال ۲۰۱۲ و با بازی XCOM: Enemy Unknown، بتوانیم با Halo و یا هر عنوان برتر دیگری رقابت کنیم.
بعضی از گزارشات حاکی از این هستند که استودیو بیت ریاکتور چندین بازی معرفی نشده را در دست ساخت دارد، اما این استودیوی تازه تاسیس اطلاعاتی ارائه نداده است. فورتسچ اعلام کرد که استودیوی بیت ریاکتور به دنبال ارائهی تجربهای زیبا از ژانر استراتژی، برای کاربران رایانههای شخصی و کنسولها است و بسیار علاقهمند به کراسپلی و وارد کردن این ژانر به دنیای گوشیهای همراه است.