عنوان Elden Ring به بازی ایده آل من بسیار نزدیک است
هیدتاکا میازاکی، خالق عنوان مورد انتظار Elden Ring، احساس میکند که سبک جهان آزاد و آزادی عمل مناسب، این اثر را به “بازی ایده آل” وی نزدیک میکنند.
مدت طولانیای میشود که استودیوی فرام سافتور (From Software) به طور متوالی بازیهای ستایش شده و محبوبی را برای گیمرها به ارمغان آورده است. در مورد بازی Elden Ring، فرام سافتور وعدهی یک جهان کاملاََ آزاد به سبک خاص خود را میدهد، رویکردی که قبلاََ در آثار این استودیو ندیده بودیم. در حقیقت، بر اساس صحبتهای رئیس فرام سافتور و کارگردان بازی Elden Ring، هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، المانهای جهان آزاد عواملی هستند که سطح بازی را بالا میبرند و آن را از سایر عناوین استودیو متمایز میکنند.
میازاکی در مصاحبهای با مجلهی EDGE پیرامون تجربهی بازی خود صحبت کرد. از آنجایی که Elden Ring توسط وی توسعه پیدا کرده است، بنابراین او قصد ندارد این عنوان را بازی کند؛ اما اگر چنین کاری را انجام دهد، احتمالاََ این اثر به بازی ایده آل وی بسیار نزدیک باشد. میازاکی در این باره گفت:
من احتمالاََ در نهایت Elden Ring را بازی نخواهم کرد، زیرا آن را خودم ساختهام. به گونهای این یک رویکرد همیشگی برای من است. شما به عنوان خالق و سازنده، آن تجربهی تازه و ناشناختهی یک پلیر را کسب نخواهید کرد. همانطور که قبلاََ هم گفته بودم، تجربهی این اثر برای من حس «بازی کردن» را القاء نخواهد کرد. با این وجود، اگر چنین کاری را انجام میدادم، این عنوان به بازی ایده آل من بسیار نزدیک بود.
میازاکی در ادامه توضیح میدهد که دو عامل جهان آزاد و همچنین آزادی عمل در Elden Ring باعث میشوند که این عنوان به بازی ایده آل وی بسیار نزدیک شود:
من برای توسعه یک بازی هیچگاه به خود نمیگویم که ‘این نوعی از بازیهای جهان آزادی است که قصد دارم آن را بسازم’. در حقیقت رویکرد جهان آزاد باعث میشود تجربهی ایده آلی که قصد دارم به آن دست پیدا کنم، غنیتر شود.
به عنوان مثال اگر من قصد داشتم جهان بازی را مورد اکتشاف قرار دهم، به یک نقشه نیاز داشتم، یک نقشهی واقعی. اگر چیزی قابل توجه و عجیب را مشاهده کردم، بتوانم به آنجا بروم و آن ناحیه را مورد اکتشاف قرار دهم. من میخواهم در یک میدان نبرد حماسی با یک اژدها مبارزه کنم. چنین مواردی را دوست دارم که ببینم و تجربه کنم. این موضوعات بسیار ساده هستند، اما Elden Ring اجازه میدهد که بسیاری از این علاقهها برای من به واقعیت تبدیل شوند. بنابراین باید بگویم که چیزی را خلق کردهام که بسیار نزدیک به بازی ایده آل خودم است.
بازی Elden Ring در تاریخ 6 اسفند ماه 1400 (25 فوریهی 2022) برای کنسولهای ایکسباکس سری ایکس/اس، ایکسباکس وان، پلیاستیشن 5، پلیاستیشن 4 و پلتفرم رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.