توسعهدهندگان یوبیسافت از برنامههای NFT این شرکت انتقاد دارند
گزارش جدید منتشر شده نشان میدهد که تعدادی از توسعهدهندگان شاغل در یوبیسافت، از تصمیم این شرکت برای افزودن توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) به بازیها ناراضی هستند.
رسانهی کوتاکو (Kotaku) اخیراً مدعی شده است که پیامهای ارسال شده در مرکز رسانههای اجتماعی داخلی شرکت یوبیسافت (Ubisoft) به نام MANA، از سردرگمی و ناراحتی کارکنان نسبت به معرفی اخیر پلتفرم Ubisoft Quartz حکایت دارد.
یکی از توسعهدهندگان شاغل در یوبیسافت که از این برنامهها گیج شده بود، در این باره میگوید:
هنوز واقعاً نمیدانم که «مشکل» در اینجا حل میشود. آیا واقعا این کار ارزش تبلیغات (بسیار) منفی را دارد؟
یکی دیگر از کارکنان که با معرفی پلتفرم Ubisoft Quartz مخالف است، در این خصوص گفت:
چگونه میتوان به مالکیت خصوصی، احتکار و خودخواهی نگاه کرد و بعد گفت: این روش خوبی است و بیایید آن را در هنر قرار دهیم؟
همچنین یکی دیگر از توسعهدهندگان یوبیسافت نیز ناراحتی و ناامیدی خود را بابت برنامههای جدید این شرکت ابراز کرد. Ubisoft Quartz به عنوان اولین پلتفرم برای NFTهای قابل بازی و کم مصرف در بازیهای AAA معرفی شده است. این پلتفرم هفتهی گذشته کار خود را به صورت بتا با بازی Ghost Recon Breakpoint آغاز کرد. بازیکنان میتوانند با استفاده از دیجیتها وسایل نقلیه، سلاحها و تجهیزات کلکسیونی درون بازی را کسب کنند. دیجیتها به عنوان بخشی از نسخههای محدود منتشر میشوند که هر کدام از تعداد ثابتی آیتمهای تزئینی تشکیل شده است.
در واقع در این سیستم، هر دیجیت شمارهی سریال مخصوص به خود را دارد که توسط سایر بازیکنان داخل بازی قابل مشاهده است و با گواهی مالکیت همراه است. بازیکنان میتوانند دیجیتها را روی پلتفرمهای ثرد پارتی خارج از اکوسیستم یوبیسافت بفروشند.
معرفی پلتفرم Ubisoft Quartz اخیراً با نارضایتی شدید بسیاری از مخاطبان نیز همراه شد؛ به طوری که ویدیوی معرفی NFTهای یوبیسافت در یوتیوب حدود 95 درصد دیسلایک دریافت کرده است.