اخبار بازی

چگونه بازی Wronged Us از Dark Souls ،Resident Evil و Silent Hill الهام می‌گیرد

Wronged Us یک بازی اکشن وحشت بقای سوم شخص است. در طراحی این بازی می‌توان المان‌های زیادی را از فرنچایزهای Dark Souls، Resident Evil و Silent Hill مشاهده کرد.

ژانر وحشت بقا طی سی سال گذشته پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است. Alone In the Dark در سال 1992 منتشر شد و تا به امروز یکی از بنیان‌گذاران بسیاری از المان‌های اصلی این ژانر بوده است. بسیاری از جوانب آن بازی را می‌توان در محبوب‌ترین آثار وحشت بقا مشاهده کرد. گیمرها با راهنمایی کم باید محیطی پیچیده را گشته، پازل‌ها را حل کرده و معمولا به جای مبارزه از دست دشمنان فرار کنند. این المان‌ها همه در بازی‌های اول Silent Hill و Resident Evil به وفور یافت می‌شوند. البته آن دو فرنچایز از این المان‌ها استفاده‌های بسیار متفاوتی می‌کنند. حال بازی Wronged Us قصد دارد تا به ریشه‌های این فرنچایزهای نمادین بازگردد.

بازی‌های امروزی اکثرا در یک ژانر واحد جای نمی‌گیرند. صنعت پر جنب و جوش بازی‌های ویدیویی دائما اثر خود را روی پروژه‌های سایر توسعه‌دهندگان می‌گذارد. علاوه بر Resident Evil و Silent Hill، بازی Wronged Us از فرنچایز Dark Souls هم الهام گرفته است. فرنچایز نمادین فرام‌سافتور (FromSoftware) بیشتر به خاطر دشواری خود مشهور است، اما می‌توان آثار طراحی جهان آن بازی‌ها را امروزه در عناوین دیگر مشاهده کرد. عدم راهنمایی گیمرها در ماجراجویی آن‌ها بخش مهمی از Dark Souls است. با داستانی به گیرایی Silent Hill، گیم‌پلی مشابه به Resident Evil مدرن و جهانی باز با الهام از Dark Souls، بازی Wronged Us ترکیبی از فرنچایزهای محبوب است.

Wronged Us و دنیای ماورایی Silent Hill

به عنوان یک فرنچایز، Silent Hill در شرایط چندان خوبی قرار ندارد، اما تاثیر آن بر ژانر وحشت بقا هرگز فراموش نخواهد شد. اتمسفر گیرای بازی که به خاطر طراحی هنری عجیب آن بود، باعث شد تا بازی حس و حالی ماورایی داشته باشد. همین مهم باعث شده تا گیمر نتواند به درستی واقعیت را تشخیص دهد. هم‌چنین داستان نسخه‌های مختلف این فرنچایز معمولا یک نوع روان‌شناسی برای شخصیت‌ها است. دشمنان، روایت، پازل‌ها و خود شهر Silent Hill همه بر اساس شیاطین ذهنی شخصیت‌ها طراحی شده‌اند.

Silent Hill wronged us
دشمن بلند قد Wronged Us (سمت چپ) که با الهام از فیلم It Follows طراحی شده است در مقابل دشمنی از Silent Hill 4: The Room

با نگاهی به تریلر Wronged Us، می‌توانیم همین حس و حال ماورایی را در جهان بازی ببینیم. البته این حس و حال به شدت Silent Hill نیست، اما کاملا می‌توان تاثیر این فرنچایز را مشاهده نمود. در تریلر شاهد حرکت پروتاگونیست در خیابان‌های پر از آشغال هستیم. هم‌چنین NPCهای مخوف متعددی او را زیر نظر گرفته‌اند. طراحی دشمنان عجیب و غریب بازی هم خیلی زود به ما نشان می‌دهد که Wronged Us به دنبال طراحی دنیایی ماورایی است. با توجه به غیبت Silent Hill و عدم توجه کونامی (Konami) به این فرنچایز، شاید Wronged Us بتواند جایگزین خوبی باشد.

Wronged Us و گیم‌پلی Resident Evil

Resident Evil طی تاریخچه‌ی 25 ساله‌ی خود سبک‌های گیم‌پلی مختلفی داشته است. بازی‌های اول Resident Evil با استفاده از زوایای دوربین ثابت و کنترل‌های دشوار وحشت می‌ساختند، اما Resident Evil 4 تمام این‌ها را تغییر داد. این بار دوربین به روی شانه‌ی بازی‌باز آمده بود تا تنش بسیار شخصی‌تر شود. طی سال‌های اخیر هم Resident Evil بین گیم‌پلی اکشن سوم شخص بازسازی‌های Resident Evil 2 و Resident Evil 3 و اکشن اول شخص Resident Evil Village در رفت و آمد بوده است. ترکیبی از طراحی دشمنان ترسناک و مدیریت آیتم‌ها باعث شده تا بازی‌ها فارغ از زاویه‌ی دوربین وحشتناک باشند.

Resident Evil

این جنبه از Wronged Us احتمالا آشناترین برای بازی‌بازان و طرفداران ژانر وحشت بقا خواهد بود. همان‌طور که گفته شد گیم‌پلی بازی به شما اجازه خواهد داد تا حرکات شخصیت و دوربین را کاملا کنترل کنید. با این حال با افزایش تنش و به هنگام سکانس‌های اکشن، دوربین به پشت سر شما آمده تا بتوانید نشانه‌گیری و شلیک کنید. در تریلر بازی خبری از مدیریت Inventory و آیتم‌ها نبود. با این وجود اصلا بعید نیست که در Wronged Us هم شاهد چنین مکانیکی باشیم. وجود چنین مکانیکی باعث می‌شود تا مجبور به انتخاب بین فرار یا مبارزه باشید. مکانیکی که سال‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از فرنچایز Resident Evil بوده است.

Wronged Us و طراحی جهان Dark Souls

به پایان رساندن تمام ماموریت‌ها و یافتن تمام رازها در جهان Dark Souls (یا هر کدام از بازی‌های فرام‌سافتور) معمولا نیازمند یک راهنمای کامل است. این مهم را مدیون طراحی جهان رمزآلود این بازی‌ها هستیم. با توجه به عدم وجود هیچ‌گونه سیستم راهنمایی در خود بازی، بازی‌بازان باید با دقت به گشت و گذار در جهان بازی بپردازند و فعالیت‌های خود را به خاطر بسپارند. شخصیت‌ها می‌توانند بدون هشدار قبلی کاملا جا به جا شوند. هم‌چنین با رد شدن از بخشی از داستان یا کشتن یک NPC می‌توانید کاملا خود را از یک ماموریت محروم کنید. این ویژگی‌ها باعث شده گیمرها چندین راه مختلف برای پیشروی در بازی داشته باشند. هم‌چنین ارزش تکرار بازی بالا خواهد رفت.

Dark Souls
اگر Wronged Us در گرد هم آوردن المان‌های این سه بازی موفق باشد، پس می‌توانیم آن را یک اثر مورد انتظار بدانیم.

علی‌رغم اتمسفر و المان‌های گیم‌پلی Wronged Us، شناسایی طراحی جهان بازی بر اساس تریلر آن کار دشواری است. در این تریلر شاهد مکان‌های مختلفی از جمله خیابان‌های یک محله و فضاهای داخلی هستیم. اگر بازی از همان ابتدا به بازی‌بازان اجازه‌ی گشت و گذار آزادانه را بدهد، پس مثل Dark Souls قادر خواهید بود تا به این مکان‌ها دسترسی داشته باشید. به علاوه در یکی از صحنه‌ها یک NPC خونین به بازی‌باز هشدار می‌دهد که در رسیدن به هدف خود موفق نخواهد شد. این صحنه هم بسیار یادآور NPCهای سری Dark Souls است. دیالوگ‌ها و مکان‌ها در مجموع تا حدی یادآور Dark Souls هستند.

بازی Wronged Us در تاریخ نامعلومی از سال 2023 برای کنسول‌ها و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *