اخبار بازی

واران گیم 7# | پیش‌بینی مراسم The Game Awards 2021

در واران گیم فرصتی فراهم می‌شود تا در مورد موضوعات مختلف پیرامون بازی های ویدیویی صحبت کنیم و با رعایت احترام به سلایق یکدیگر نظرات خود را به اشتراک بگذاریم.

روز پنجشنبه ساعت 04:00 به وقت تهران مراسم The Game Awards 2021 آغاز خواهد شد. شاید هیجان‌انگیزترین بخش این رویداد رونمایی‌ها و معرفی بازی‌های جدید باشند. با این وجود، بهترین بازی‌های سال نیز انتخاب خواهند شد و جوایزی به سازندگان آثار منتخب اهدا می‌شود. امسال شاهد بازی‌هایی هستیم که در یک سطح قرار دارند. حقیقتاََ 2021 سالی به پرباری 2018 نبود، اما در هر صورت بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای عرضه شدند.

از رونمایی‌ها که بگذریم، شاید پیش‌بینی بهترین‌های این مراسم نیز جذابیت زیادی داشته باشد. در ادامه به همراه تعدادی از اعضای تیم واران گیم قصد داریم در شاخه‌های مختلف انتخاب‌های داوران مراسم را پیش‌بینی کنیم. شما نیز در بخش نظرات، پیش‌بینی خود را مطرح کنید. راستی، قبل از این که پیش‌بینی خود را بنویسید یا انتخاب اعضای واران گیم را بخوانید، پیشنهاد می‌دهم به مطلب «همه چیز در مورد مراسم The Game Awards؛ از پروسه انتخاب کاندیدها تا هیئت داوری» سر بزنید تا اطلاعات بیشتری از رویداد The Game Awards 2021 کسب کنید.

محمد حسین کریمی؛ سردبیر

بهترین بازی سال: Deathloop

امسال شاهد بازی‌هایی در سطح God of War یا Red Dead Redemption نبودیم، اما پیش‌بینی همچنان سخت است، چرا که آثار همگی در یک سطح قرار می‌گیرند. اگر تاثیر آرای مخاطبین بیش از 30 درصد بود، قطعاََ Deathloop را به عنوان بهترین بازی سال پیش‌بینی نمی‌کردم، اما با توجه به علاقه‌ی منتقدین و رسانه‌ها به این اثر، شانس بهترین بازی سال شدن آن را بالا می‌بینم.

مورد انتظارترین بازی سال 2022: Elden Ring

سال گذشته بازی Elden Ring با وجود رقبایی مانند God of War Ragnarok ،Starfield و ادامه‌ی The Legend of Zelda: Breath of The Wild، توانست جایزه‌ی مورد انتظارترین بازی را از آن خود کند. با توجه به استقبال مخاطبین، به نظر نمی‌رسد که Starfield و ادامه‌ی Breath of The Wild شانسی داشته باشند، اما God of War Ragnarok رقیب جدی‌ای برای Elden Ring به حساب می‌آید. حالا که نتورک تست و تریلر گیم‌پلی بازی Elden Ring به اشتراک گذاشته شده است، شاید رمز و راز حول Ragnarok بیشتر باشد و همین موضوع عطش طرفداران این اثر را بیشتر کرده باشد. در هر صورت، دوست دارم همچنان روی Elden Ring شرط ببندم.

بهترین کارگردانی: Psychonauts 2

تیم شفر استاد گزینش و چینش دیزاین‌های دیوانه‌وار در کنار یکدیگر است. به نظر می‌رسد که در زمینه‌ی کارگردانی رقابت اصلی میان It Takes Two و Psychonauts 2 باشد که شخصاََ بازی دوم را در این زمینه ترجیح می‌دهم.

بهترین کارگردانی هنری: Ratchet & Clank: Rift Apart

کاندید‌های این بخش هر کدام از دیدگاهی قدرتمند ظاهر شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که بهترین برایند طراحی هنری و تکنیکال را Ratchet & Clank: Rift Apart داشته باشد. با توجه به چشم‌اندازی که از داورها و سلیقه‌ی کنونی آن‌ها دارم، پیش‌بینی می‌کنم که جایزه‌ی بهترین کارگردانی هنری را به R & C بدهند.

امیرحسین رنجبر؛ تحریریه

بهترین بازی سال: Ratchet & Clank Rift Apart

فارغ از میزان خوب بودن هر کدام از کاندید‌ها، رویداد The Game Awards همواره نشان داده که به بازی‌های جریان‌ساز اهمیت می‌دهد. می‌توانیم عنوان Ratchet and Clank Rift Apart را یکی از معدود آثار نسل بعدی بدانیم که تماما از تکنولوژی‌های جدیدی چون SSD استفاده کرده است. با توجه حمایت رسانه‌ها، پیش‌بینی می‌کنم این بازی، جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند.

مورد انتظارترین بازی سال 2022: Elden Ring

همه‌ی ما می‌دانیم که تا شش ماه قبل، مردم تا چه حد منتظر نمایش جدید Elden Ring بودند. بازی Elden Ring جاه‌طلبانه‌ترین ساخته From Software تا به امروز به حساب می‌آید. با وجود بالا بودن شانس God of War Ragnarok برای دستیابی به این عنوان، پیش‌یینی من از برنده کاندید‌های این جایزه، جدیدترین ساخته هیدتاکا میازاکی خواهد بود.

بهترین کارگردانی: It Takes Two

وقتی صحبت از بهترین کارگردانی به میان می‌آید، منظور چینش دقیق و به جای جزئیات یک بازی در کنار یکدیگر است. ساخته جدید Josef Fares، بدون شک بهترین کارگردانی سال 2021 را در اختیار دارد. با توجه به شانس کم‌تر عنوان It Takes Two برای بردن جایزه بهترین بازی سال، می‌توان برنده جایزه بهترین کارگردانی را از همین حالا به راحتی پیش‌بینی کرد.

بهترین کارگردانی هنری: Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena نه تنها یکی از بهترین عناوین مستقل امسال است، بلکه یکی از زبباترین طراحی‌های هنری سال را نیز در اختیار دارد. از همان تریلر معرفی بازی، می‌توانستیم متوجه شویم که Ember Lab، وقت زیادی برای زیباسازی بازی خود صرف کرده است. به احتمال فراوان، جایزه مذکور به بازی Kena: Bridge of Spirits خواهد رسید.

محسن رضوی فر؛ خبرنگار

بهترین بازی سال: It Takes Two

It Takes Two، یک اکشن ادونچر Co-Op سرگرم‌کننده است که البته این ویژگی را به بهترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. تنوع مراحل بازی فوق‌العاده بوده و طراحی این مراحل هم به بهترین شکل انجام شده است. جوزف فارس یک بار دیگر نبوغ خودش را در ساخت بازی‌های مبتنی بر همکاری نشان داد. روند بازی به شکلی هست که تا آخرین لحظه جذابیت خودش را حفظ می‌کند و ویژگی‌های خلاقانه‌ای را نشان می‌دهد.

مورد انتظارترین بازی سال 2022: Starfield

از زمان معرفی اولیه این بازی در E3 2018، انتظار برای انتشار آن بسیار دشوار بود. حس می‌کنم با یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های RPG بتسدا گیم استودیوز مواجه هستیم و مشتاقانه منتظر هستم تا ببینم که چه سورپرایزهایی برای ما در دنیای این بازی در راه است.

بهترین کارگردانی: Deathloop

استودیوی Arkane همیشه خلاقیت بالای خودش را در ساخت بازی‌های متفاوت نمایش داده است. Deathloop با ترکیب مکانیزم‌های گیم‌پلی سری Dishonored و بازی‌های شوتر اول شخص یک تجربه‌ی ناب را به گیمر ارائه می‌دهد. به نظر من این بازی از نظر کارگردانی بهترین عنوان سال محسوب می‌شود.

بهترین کارگردانی هنری: Psychonauts 2

تیم شیفر و استودیوی Double Fine یک بار دیگه خلاقیت خود را در طراحی یک دنیای خاص و جالب نشان دادند. طراحی محیط و مراحل به همراه تنوع آن‌ها در این بازی اکشن پلتفرمر سه‌ بعدی، بسیار خوب انجام شده است و وجود چالش‌های مختلف در بخش مبارزات و همچنین پلتفرمینگ باعث می‌شود تا با یک اثر فوق‌العاده سرگرم‌کننده مواجه باشیم.

ابوالفضل مناف‌زاده؛ خبرنگار

بهترین بازی سال: It Takes Two

با کمی تفکر به راحتی می‌توانید بازی It Takes Two را لایق دریافت جایزه‌ی بهترین بازی سال بدانید. این دسته از بازی‌ها که استودیوی سازند‌ه‌ی آن‌ها چندان به بزرگی اینسامنیاک و کپکام نیستند، کار بسیار سخت‌تری برای جلب رضایت منتقدین در پیش دارند. با توجه به ماهیت این بازی، جوزف فارس موفق شد تا در شلوغی عرضه‌ی بازی‌های بلاک باستری، عنوانی سرگرمی محور و خلاقانه بسازه که این کارش به شدت قابل تحسین است و شخصاً تنها برگ برنده‌ی این بازی نسبت به Deathloop را همین موضوع می‌دانم.

مورد انتظارترین بازی سال: Starfield

به مرور زمان و با انتشار اخبار بیشتر از Starfield، این بازی جای S.T.A.L.K.E.R 2 را به عنوان مورد انتظارترین بازی سال برای من گرفت که البته طبیعی هم است. در واقع، تبلیغات خوب می‌تواند میزان هایپ گیمرها رو کنترل کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. در مورد این بازی خیلی چیزها گفته شده و خیلی چیزها هم در آینده گفته خواهد شد و همه احتمالاً در جریان کم و کیف آن هستند.
بهترین کارگردانی: It Takes Two

دقیقاً نقطه‌ی قوت اصلی بازی It Takes Two را می‌توانیم کارگردانی این بازی بدانیم و همین موضوع یکی از تعیین کننده‌ترین بخش‌های بازی برای رسیدن به جایزه‌ی بهترین بازی سال قلمداد می‌شود. بنابراین، سخن را کوتاه کرده و به توضیحاتی که پیش‌تر در مورد این بازی دادم بسنده می‌کنم.

بهترین کارگردانی هنری: Deathloop

برای من، انتخاب بهترین بازی سال میان Deathloop و It Takes Two بسیار سخت و دشوار بود. این بازی هم به طور واضح پتانسیل تبدیل شدن به بهترین بازی سال را دارد و اگر در مراسم TGA انتخاب شود تعجبی نخواهم کرد. کارگردانی هنری بازی یکی از بهترین بخش‌ها و نقاط قوت این بازی محسوب می‌شود که صد البته انتظار چنین موضوعی را از بازی داشتیم. در واقع، استودیوی آرکین به جز گیم پلی از نظر طراحی هنری نیز شناخته شده است و اگر بازی‌های Dishonored و Prey را تجربه کرده باشید، کاملاً متوجه منظورم خواهید شد.

حالا نوبت شما است. مشتاقانه پیش‌بینی‌های مخاطبین هستیم. شما می‌توانید پست قبلی واران گیم یعنی «بازی رویایی شما و استودیویی که آن را به شاهکار تبدیل می‌کند» را مطالعه کنید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *