اخبار بازی

ایکس باکس کنونی استودیوی بانجی را حفظ می‌کرد

اقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، اشاره کرد که اکوسیستم جدید ایکس باکس می‌توانست استودیوی بانجی (Bungie) را تحت مالکیت مایکروسافت حفظ کند.

استودیوی بانجی در سال 2000 میلادی به مالکیت شرکت مایکروسافت درآمد و به مدت 7 سال تحت مالکیت این شرکت باقی ماند؛ بعد از گذشت این زمان، مایکروسافت به استودیوی بانجی اجازه داد که جدا شده و به عنوان یک شرکت مستقل عمل کند، ولی حق انتشار سری Halo را برای خود نگه داشت.

طی مصاحبه‌ای، اقای فیل اسپنسر درباره‌ی مستقل شدن این استودیو در سال 2007 گفت:

استودیوی بانجی در زمان خودش اهداف بزرگی داشت. آن‌ها کسب و کار خود را به ازای مبلغی فروختند و دیدند که Halo به چه فرانچایزی تبدیل شد. اگر بخواهم ساده بگویم، شرکت مایکروسافت سود بیشتری از موفقیت سری Halo برد.

در ادامه‌ی این مصاحبه، فیل اسپنسر درباره‌ی بازی Destiney از همین استودیو گفت:

اگر به من بگویید که این استودیو ایده‌‌ی جدیدی مثل بازی Destiney در سر دارد و برای خلق آن نیاز به کمک دارد، به همکاری با آن‌ها بی‌میل نخواهم بود و دلایلشان را از انجام این کار به عنوان یک شرکت مستقل درک خواهم کرد.

آیا فکر می‌کنم که جدا شدن این استودیو از مایکروسافت ضروری بود؟ فقط می‌توانم بگویم که اگر هم‌اکنون چنین مسئله‌ای پیش می‌آمد، می‌توانستیم استودیوی بانجی را بین استودیو‌های ایکس باکس نگه‌ داریم.

با توجه به اهمیت سری Halo در میان انحصاری‌های ایکس باکس، دور از ذهن نیست که شرکت مایکروسافت بخواهد سازندگان اصلی این سری را برای افزایش انسجام و سرعت توسعه‌ی این فرانچایز بازگرداند.

جدیدترین عنوان در این سری یعنی بازی Halo Infinite، در تاریخ 17 آذر 1400 (8 دسامبر 2021) برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین این اثر از روز اول انتشار بر روی سرویس Xbox Game Pass در دسترس خواهد بود.

بازگشت به لیست

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.