اخبار بازی

اسپنسر: مایکروسافت می‌توانست مالکیت بانجی را حفظ کند

رئیس یخش ایکس باکس، آقای فیل اسپنسر معتقد است شرایط امروز مایکروسافت اگر در نسل ششم کنسول‌ها حاکم بود، این کمپانی می‌توانست مالکیت بانجی را حفظ کند. بانجی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ در مالکیت کمپانی مایکروسافت قرار داشت. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با دنیای بازی همراه باشید.

طی چند سال اخیر و بویژه از زمان آغاز دوران ریاست آقای فیل اسپنسر در ایکس باکس، کمپانی مایکروسافت به طور مداوم در حال خریدن استودیوهای بزرگ و کوچک بوده و همراه خانواده استودیوهای ایکس باکس در حال رشد بوده‌اند. البته این بدان معنا نیست که تمام اعضای این خانواده حفظ شده‌اند و طی سالیان برخی از استودیوها به طور کامل تعطیل، و برخی به کمپانی‌های دیگر فروخته‌ شده‌اند.
بدون شک یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای جدا شده از مایکروسافت، بانجی بود. خالق مجموعه افسانه‌ای هیلو در سال ۲۰۰۰ و پیش از آنکه این مجموعه ساخته شود به مالکیت مایکروسافت در آمده بود و پس از هفت سال مدیران این کمپانی مجدد مالکیت خود را از مایکروسافت پس گرفته‌اند. اخیرا رئیس ایکس باکس در این باره به اظهار نظر پرداخته‌است.

آقای فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با Axios گفت مدیران وقت مایکروسافت می‌توانستند مالکیت بانجی را حفظ کنند و اگر شرایط امروز ایکس باکس در آن زمان حاکم بود، شاید هنوز هم این استودیو جزوی از زیرمجموعه‌های ایکس باکس بود.
ایشان در این باره گفتند:

در آن زمان اعضای بانجی رویاهای بزرگی داشتند، آن‌ها حاصل تلاش خود را در ازای مبلغی به مایکروسافت فروخته بودند و به چشم دیدن که هیلو به چه فرنچایز فراگیری تبدیل شد و مایکروسافت بسیار بیشتر از آن‌ها از این قضیه سود برد. در این مسئله اصلا شکی نیست.

آن‌ها با Destiny حس کردند همچنان توانایی خلق یک اثر بزرگ دیگر را نیز دارند و این بار می‌خواستند از نهایت نتیجه تلاش خود بهره ببرند و بنابراین برای کسب استقلال خود اقدام کردند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *