مینی گیم گیتار در The Last of Us Part 2 جزو برنامههای ابتدایی ناتی داگ نبود
با توجه به گزارشات منتشر شده توسط سونی، استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) قصد نداشت امکان گیتار زدن را در اختیار بازیبازان عنوان The Last of Us Part 2 قرار دهد.
در مقالهی جدید سایت پلی استیشن، طراحان بازی The Last of Us Part 2 از طراحی بخش محبوب گیتار زدن در این عنوان گفتند. طبق اطلاعات منتشر شده، اصلا قرار نبوده است که مینی گیم گیتار زدن به صورت کامل در دسترس بازیبازان قرار بگیرد؛ چرا که یک مینیگیم موسیقی با تم تاریک و آخرالزمانی دنیای بازی تطابق ندارد.
طراحان این بازی، اقایان گرانت هویشت (Grant Hoechst) و مارک باروز (Mark Burroughs) در این مقاله نوشتند:
یک مینی گیم موزیکال نمیتوانست با حس آخرالزمانی دنیای بازی سازگار باشد؛ ولی به زودی فهمیدیم که کلید موفقیت در کار این است که درک کنیم شخصیت الی (Ellie) برای این گیتار نمیزند که مهارتهای خود را به رخ بکشد یا این که یک موزیسین معروف شود، او گیتار میزند تا یاد کسانی را که از دست داده گرامی بدارد و قدری از درد فقدانشان بکاهد.
بعد از این تصمیم، استودیوی ناتی داگ تصمیم گرفت که با استفاده از نرمافزارهای ساخت موسیق،ی روی ساخت ورژن جدیدی از آهنگ Take on Me کار کند. پس از تکمیل ساخت این قطعه، استودیو تصمیم گرفت که این بخش را با اضافه کردن آهنگهای جدید، گسترش دهد. گرانت هویشت و مارک باروز در ادامه گفتند:
فلسفهی بخش گیتار و توانایی آزادانه زدن آن هم همین بود، اما دلیل به وجود آمدنش طراحی سیستمی بود که میتوانست به ما امکان نواختن آزادانهی گیتار را بدهد. وقتی که شروع به نواختن کردیم، نتوانستیم جلوی خود را بگیریم.
جالب این است که چند بخش مختلف از استودیوی ناتی داگ برای ساخت این مینی گیم، همکاری کردند تا بتوانند حرکت دست شخصیت الی را روی گیتار پیاده کنند و آهنگها را بخوانند، بنوازند و ضبط کنند.
شما میتوانید نقد و بررسی The Last of Us: Part II را که به قلم آقای سعید آقابابایی نوشته شده است مطالعه کنید؛ این عنوان موفق به دریافت نمرهی درخشان ۱۰ از وبسایت واران گیم شد. عنوان The Last of Us Part II سرانجام در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ (۱۹ ژوئن ۲۰۲۰) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر شد و سپس به وسیلهی بهروزرسانی نسل نهمی، در دسترس کاربران پلی استیشن 5 قرار گرفت.