سونی قصد دارد کیفیت بازیهای ابری را افزایش دهد
اخیرا اختراع جدیدی از طرف شرکت سونی به ثبت رسید که هدفش ارتقاء سرویسهای ابری (Cloud) برای پلی استیشن است.
اگر تا به حال از سرویس استریم ابریای مثل پلی استیشن نَو (PS Now) استفاده کرده باشید، میدانید که تاخیر و لگ در این پلتفرم چیزی است که باید به آن عادت کنید؛ اما اختراع جدید شرکت سونی که به تازگی به ثبت رسمی رسیده است نشان میدهد که سونی قصد دارد با استفاده از این سیستم جدید، تاخیر و اختلالات ناخواسته را در پلتفرم ابری خود حذف کند. در فایلهای این گواهی نوشته شده است:
محبوبیت شبکهی ابری روز به روز بیشتر میشود و به همین دلیل باید تواناییهای پردازش و کدنویسی سرورها برای ارسال تصاویر با کیفیتتر به کاربران ارتقا یابد.
با توجه به این که ایکس باکس با سرویس گیم پس (Game Pass) و پلی استیشن با سرویس پلی استیشن نَو در فضای ابری با هم رقابت میکنند، عجیب نیست که سونی قصد داشته باشد سرعت سرویس خود را به وسیلهی این سیستم ارتقا دهد. این گواهی ثبت اختراع دربارهی روش کار این سیستم نوشته است:
بخشی از این متد وابسته به ارسال سیگنالهای چندگانه به دستگاه مشتری است تا بدین وسیله بتوان بخشی از نرخ فریم و کیفیت تصویر را افزایش داد. این سیگنالها حاوی تصاویر فشردهی بازی است که در سیستم کاربر به تصویر ترجمه میشود و زمانبندیِ نرخ فریم و یکپارچگی تصویر را افزایش میدهد.
از آنجایی که بیشتر بازیبازان سرویس ابری میدانند، این پلتفرم نیاز به سیستم قدرتمندی برای پردازش بازی ندارد، بلکه تصاویر بازی به صورت کدهای اینترنتی برای دستگاه فرستاده خواهد شد و نمایش داده میشود. به دلیل اینترنتی بودن این سرویس احتمال ایجاد تاخیر و اختلال در آن زیاد بوده و هدف این اختراع هم بهبود همین شرایط برای بازیبازان با اینترنت ضعیفتر است. در بخشی از این گواهی نوشته شده است:
… نتیجهی اجرای این سیستم میتواند بهبود فرایند کدگذاری تصویر، سرعت ارسال اطلاعات ، افزایش استثنایی کیفیت تصویر و ارتقای کیفیت کلی سرویسهای ابری، برای کاربران باشد.
اگر اختراع جدید سونی به درستی عمل کند، ممکن است سرویس پلی استیشن نَو به روانترین سرویس ابری موجود در این پلتفرم تبدیل شود.