کمپانی تنسنت (Tencent)، غول تکنولوژی چینی، اعلام کرده است که موفق شده تا سهام اقلیت شرکت پلیتونیک (Playtonic)، توسعه دهندهی بازیهای ویدیویی، را بدست آورد.
غول فناوری چینی Tencent اعلام کرده است که اکنون سهام اقلیت پلیتونیک را در اختیار خود دارد. این استودیو به خاطر فعالیتهایش روی ساخت بازیهای سری Yooka-Laylee شهرت دارد و استعدادهایی را در خود جای داده است که در ابتدا روی توسعهی سری Banjo Kazooie کار میکردند.
البته، در حالی که کمپانی تنسنت از این پس سهامی در این شرکت دارد، اما پلیتونیک همچنان کنترل کامل روی تمامی برنامهها و فعالیتهایش خواهد داشت. همچنین، این شرکت قادر خواهد بود تا با استفاده از بودجهی تنسنت، خودش را در بخشهای مختلفی توسعه داده و فعالیتهایش را در حوزههای متنوعی گسترش دهد.
گَوین پرایس (Gavin Price)، بنیانگذار پلیتونیک، در این رابطه گفت:
شش سال پیش با استفاده از استعدادهایمان یک موشک جالب و هیجانانگیز برای رسیدن به اهدافمان ساختیم و مسیری را که فکر میکنیم درست و شگفتانگیز است، تعیین کردیم. ما به شدت خوشحالیم که تنسنت نیز با آن مسیر موافق است و مقداری سوخت به این موشک برای پیشبرد اهداف ما اضافه کرده است!
وی در ادامهی سخنانش افزود:
با کمک تنسنت میتوانیم پروژههای فوقالعاده هیجانانگیز و فوق سری را که در نزدیکی صندوقهای گنج خود در این شرکت نگه داشتهایم، افزایش داده و به سرعت آنها را دنبال کنیم. چند سال آینده همه چیز برای ما فوقالعاده خواهد شد. از همین الان به این چشم انداز از آینده سلام کنید!
حمایت مالی تنسنت باید به پلیتونیک برای گسترش بیشتر برند انتشاراتی خود، پلیتونیک فرندز (Playtonic Friends)، نیز کمک کند. البته، این برند قبلاً بازیهایی مانند A Little Golf Journey ،Demon Turf و نسخهی کنسولی عنوان BPM: Bullets Per Minute را منتشر کرده است.
همچنین، پلیتونیک فرندز دنی اسپیتری (Danny Spiteri) را به عنوان رئیس بخش انتشارات خود استخدام کرده است که قبلا در استودیوهای Team17 و Raw Fury کار میکرده است. مطمئنا، این مورد به استودیو این امکان را میدهد که کاملاً روی توسعهی بازیهای جدید تمرکز کند.
اسپیتری در همین زمینه گفت:
کمتر از یک سال از رونمایی برند پلیتونیک فرندز میگذرد، اما منصفانه است بگوییم در مدت زمان نسبتاً کوتاهی که داشته، این برند تجاری تاثیرگذار بوده است. مجموعهای از عناوینی که قبلاً منتشر شدهاند، کاملاً موفق بودهاند و من به شخصه بسیار هیجان زدهام که ببینم در نهایت چگونه خواهیم توانست تا این شرکت را در مسیر خود به جلو پیش ببریم.
علاوه بر این، تنست اخیراً شرکت سامو دیجیتال (Sumo Digital) را نیز خریداری کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در حوزهی بازیهای ویدیویی در جهان ایستاده است.
نظر شما همراهان همیشگی واران گیم در این رابطه چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.