عدم تجربهی کافی پلاتینیومگیمز یکی از دلایل لغو بازی Scalebound بوده است
هیدکی کامیا میگوید که تیم پلاتینیومگیمز (PlatinumGames) تجربهی کافی برای مقابله با چالشهای مختلف در توسعهی بازی لغو شدهی Scalebound را نداشته است.
هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، کارگردان عنوان Scalebound و از مدیران استودیوی پلاتینیومگیمز، اخیراً مصاحبهای را با کانال یوتیوب Cutscenes انجام داده و در خصوص دلایل لغو این بازی صحبت کرده است.
بازی اکشن نقشآفرینی Scalebound ابتدا در E3 2014 برای کنسول ایکسباکس وان معرفی گردید و در E3 2016 تایید شد که اثر مذکور برای PC نیز عرضه میشود. این بازی قرار بود در سال 2017 میلادی منتشر شود؛ با این حال، شرکت مایکروسافت در اوایل همان سال اعلام کرد که توسعهی این بازی لغو شده است.
بخشهایی از صحبتهای آقای کامیا در مورد بازی Scalebound به شرح زیر است.
بازی Scalebound پروژهای بود که ما برای آن با مایکروسافت همکاری کرده بودیم. آنها انتظاراتی از ما داشتند و ما باید با این پروژه به این سطح از انتظارات میرسیدیم. همکاری با مایکروسافت به معنای انتشار بازی بر روی آخرین کنسول ایکسباکس بود. من یک بار دیگر میل به ساخت یک بازی سطح بالا داشتم و میخواستم به چیزی فوتورئالیستی بازگردم.
در حالی که ساخت این بازی آرزوی شخصی من بود، اما در عین حال فکر میکردم که این یک ماموریت ضروری برای پلاتینیومگیمز است تا برای بهبود توانایی گرافیکی خودمان و رسیدن به مرحلهی بعدی ساخت یک بازی مدرن تلاش کنیم. بنابراین ما ابتدا تصمیم گرفتیم با چنین جهانی به جلو پیش برویم.
با این حال، این یک چالش بزرگ برای ما بود. ما در محیطی کار میکردیم که به آن عادت نداشتیم. ما در حال توسعهی بازی با استفاده از موتور Unreal بودیم. علاوه بر این، دانش لازم برای ساخت یک بازی بر اساس ویژگیهای آنلاین را نداشتیم. موانعی که مجبور بودیم بر آن غلبه کنیم بسیار بزرگ بودند. ما به اندازه کافی تجربه نداشتیم و نتوانستیم از مرحلهی مورد نظر عبور کنیم و در نهایت این امر منجر به لغو بازی شد. برای بازیکنانی که مشتاقانه منتظر این اثر بودند و همچنین برای مایکروسافت که به ما به عنوان یک شریک تجاری اعتماد کرده بود، متاسفم. میخواهم هم به عنوان خالق و هم به عنوان عضو پلاتینیومگیمز، از همه عذرخواهی کنم.
لازم به ذکر است که در اوایل سال 2020 میلادی، فیل اسپنسر (Phil Spencer) در مصاحبهای شایعات احیای بازی Scalebound را تکذیب کرد.