۱۰ مورد از جزئیات Cyberpunk 2077 که احتمالا متوجه آنها نشدهاید

در این مقاله قصد داریم به 10 مورد از جزئیات بازی Cyberpunk 2077 بپردازیم که احتمالاََ در طول تجربهی بازی متوجهی آنها نشدهاید.
بازی Cyberpunk 2077 مسلماََ یکی از بدترین عرضه های تاریخ بازیهای ویدیویی را تجربه کرد. وعده های توخالی سازنده، اشتباهات پیاپی در بازاریابی و محبوبیت The Witcher 3: Wild Hunt، توقعات را از Cyberpunk 2077 بالا برد. اینها دلایلی بودند که دست به دست هم دادند تا Cyberpunk 2077 حداقل در یکسال اول عرضه، جلوه خوبی میان گیمرها نداشته باشد. اما سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) در هر زمینه ای هم که اشتباه کند، در داستان و جزئیات روایی همواره کارش را به بهترین شکل ممکن انجام میدهد.
آنها در گذشته با ساخت جهان سری The Witcher در قالب بازیهای ویدیویی، نشان دادند که در تولید یک نقشه پر از داستان و پر از ماجرا، کار خود را بلد هستند. کافی است سری به یوتوب بزنید تا یه جزئیات بالای دیالوگ نویسی و انتخابها در سری Witcher پی ببرید.
خوشبختانه، Cyberpunk 2077 نیز از فرمول موفق دیالوگنویسی و جهانسازی سری Witcher تبعیت میکند و امروز، به اولین پارت جزئیاتی که احتمالاََ در Cyberpunk 2077 از دست دادهاید، میپردازیم.
شایان ذکر است که این لیست، شامل اسپویلهایی از مراحل اصلی و فرعی میشود
10. شخصیت Takemura، میتواند زنده بماند.

بدون شک کارکتر گورو تاکِمورا (Goro Takemura) یکی از خفنترین شخصیتهای بازی Cyberpunk 2077 به شمار میرود. مکالمههای او با V و دیالوگهای وی جزو زیباترین و فراموش نشدنیترین بخشهای بازی هستند.
پس از ماموریت ناموفق ربودن هاناکو آراساکا (Hanako Arasaka) و حملهی نیروهای آراساکا به مخفیگاه تاکِمورا، با جانی سیلورهند (Johnny Silverhand) روبهرو میشویم که میگوید باید سریعاََ از ساختمان خارج شوید. بازی نیز به تبع، این کار را مارک میکند ولی اگر آن را را نادیده بگیرید و به طبقه بالای ساختمان بروید، میتوانید تاکِمورا را نجات دهید. او در پایان مربوط به آراساکا نیز حضور دارد. در صورتی که پایان دیگری غیر از آراساکا انتخاب کنید، در تماسهای تیتراژ پایانی به شما میگوید که قصد خودکشی دارد.
در صورتی که قصد گرفتن تروفی پلاتینیوم بازی را دارید، باید Takemura را نجات دهید.
9. بازی از همان ابتدا، به روند داستان اشاره دارد.

در همان ابتدای بازی و در قسمت شخصیسازی V، هنگامی که پیش زمینهی داستانی و ظاهر کارکتر را تعیین کردید، لیست اطلاعاتی نشان داده میشود. اگر روی اثر انگشت کارکتر، دو بار کلیک کنید، صفحه اطلاعات لحظهای کاملاََ تغییر میکند و اطلاعات جانی سیلورهند، به همراه بخشی از ترانه مشهورش تحت عنوان Never Fade Away، جایگزین اطلاعات V میشود.

8. گورستان North Oak

این منطقه برای خودش دنیایی دارد! در حقیقت این بخش بیشتر مانند مکانی برای یادبود درگذشتگان است تا گورستان.به هر حال اگر در این بخش گشت و گذار کنید، یادبودهایی برای کارکترهای داستانی درگذشته خواهید یافت. برای هر کدام جملهای در وصفشان نوشته شده که بسیار جالب است. چند عدد از آنها را در ادامه میخوانید:
She died valiantly fighting the system
Evelyn Parker
Good night. sweet prince.
Jackie Welles
Never Fade Away
Alt Cunningham
A son of a b**ch who never gave up. A legend among legends.
Robert John Linder (Johnny Silverhand)
و البته، در این میان یک ایستراگ هم میتوان پیدا کرد!
All these moments will lost in time. like tears in rain.
Roy Batty
7. در مرحلهی The Hunt میتوانید مکان خواهرزاده River را بدون استفاده از سرنخها پیدا کنید.

ماموریت The Hunt که مربوط به شخصیت River Ward میشود، یکی از مراحل فرعی تاثیرگذار در پایان بازی است. در این مرحله با بررسی BDهای به جا مانده میتوانید محل خواهرزادهی River که گروگان گرفته شده است را پیدا کنید. درحالت عادی، River با کنار هم گذاشتن سرنخهای به دست آمده، مکانی نسبی پیدا میکند، اما اگر قبل از انجام این ماموریت، به آن مکان بروید، در حین ماموریت بدون استناد به سرنخها مستقیما به River میگویید که قبلاََ در این مکان بودهاید. همچنین مکالمه های River و V در ماشین و کانکس متفاوت خواهد بود.
6. اشاره سازندگان بازی به خودشان

در بستهی الحاقی Blood and Wine که برای بازی Witcher 3 عرضه شد و پایانی بر ماجراجویی های Geralt of Rivia بود، سازندگان در کوهستان و جایی که قابل دسترس گیمرها نبود تابلویی گذاشته بودند که عکسی دست جمعی از ۱۵۰ نفری را شامل میشد که The Witcher 3 را خلق کرده بودند. آنها بار دیگر در Cyberpunk 2077 اینکار را انجام دادهاند، اما به شکلی جذاب تر و قابل دسترس برای همه.
در منطقهی کابوکی مارکت (Kabuki Market) اتاقی وجود دارد که برای باز کردن آن، احتیاج به کدی 6 رقمی دارید. این کد روی نسخه فیزیکی بازی نوشته شده است. (605185) اگر هنگامی که به این اتاق میروید Johnny Silverhand را به همراه خود داشته باشید، به شما میگوید که سعی کنید وارد این اتاق شوید. پس از باز کردن در، با لوگوی Samurai روبهرو میشوید که نوید جذاب بودن این اتاق را میدهد! در این اتاق مانیتور بزرگی وجود دارد که با روشن کردن آن، ۵۵۰ تصویر از سازندگان برای شما نمایش داده میشود.
5. پس از مرگ Jackie، میتوانید با تلفنش تماس بگیرید.

مرگ کارکتر Jackie یکی از ناراحتکنندهترین لحظاتی بود که گیمرها در Cyberpunk 2077 با آن مواجه شدند. در ادامه بازی و پس از این اتفاق اگر فکر میکنید مرگ Jackie به سادگی فراموش میشود سخت در اشتباه هستید. اگر پس از مرگش با تلفن وی تماس بگیرید، برخلاف انتظار اپراتور صحبت میکند و شما میتوانید برای او یک پیغام بگذارید. این پیغام، بسته به کارهایی که انجام دادهاید میتواند شامل انتخابهای متفاوتی بشود. ورود جانی سیلورهند به بازی، مراسم یادبود Jackie، حال مادرش و Misty، دیالوگهایی هستند که به همراه صداپیشگی عالیشان، میتوانند حسابی اشک شما را در بیاورند.
4. در هنگام ناسازگاری Relic، به Johnny Silverhand تبدیل میشوید.

پس از پایان اکت ۱ و ورود نفسگیر جانی سیلورهند به بازی و پس از گذشت مدت زیادی گشت و گذار و یا پس از استراحت در خانه V یا استفاده از آپشن Wait، دچار اختلال در Relic میشوید که با پیغام “Relic Malfunction Detected” نشان داده میشود. در حین این اختلال که چند دقیقهای طول خواهد کشید، اگر به آینه نگاه کنید، ممکن است به جای V، کارکتر Johnny Silverhand را ببینید. کارکتر V نیز در آن لحظه همانند شما ازین اتفاق شوکه میشود.
3. اطلاعات V درباره موتورسیکلتها، میتواند باعث تغییر موتورسیکلت Jackie شود.

اگر پیش زمینه داستانی Nomad را انتخاب کرده و در ابتدای بازی Technical Ability خود را به لول ۷ رسانده باشید (که در ابتدای بازی کار چندان ساده ای نیست) میتوانید به کارکتر Jackie پیشنهاد بدهید که دربارهی اگزوزهای موتورسیکلتش تغییر نظر دهد. در ابتدای مرحلهی The Pickup در فصل ۱، پیش از ین که وارد مقر Maelstrom شوید دیالوگ مخصوص Nomad برای شما وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید.
پس از انتخاب آن دیالوگ، گزینهی دیگری برای شما فعال میشود که برای گفتن آن دیالوگ احتیاج به لول ۷ Technical Ability دارید. طی این دیالوگ به Jackie پیشنهاد میدهید که اگزوز موتورسیکلتش را ارتقا دهد، زیرا در آینده ممکن است مشکلاتی برایش پیش آید.
در ادامهی بازی و پایان فصل ۱ اگر جنازه Jackie به مادرش برسد ماموریتی بنام Heroes در اکت ۲ باز میشود که در پایان ماموریت موتورسیکلت Jackie’s Arch Bike (که جالب است بدانید برند Arch در دنیای واقعی متعلق به کیانو ریوز، صداپیشه Johnny Silverhand در بازی است) ممکن است مال شما شود، با بررسی موتورسیکلت، اگر دیالوگ اکت ۱ را گفته باشید متوجه میشوید که اگزوز، تعویض شده و حتی V درباره آن با شخصیت Misty صحبت میکند.
2. جانی سیلورهند ممکن است در پایان بخش ۳ بازی از شما عصبانی شود.

این مورد شاید چندان نکته مخفی ای نباشد، ولی اهمیت دادن سیدی پراجکت به بیایراد بودن بازیاش در بخش داستان و دیالوگ را نشان می دهد.
در هنگام عرضهی بازی، در کنار مشکلات بیانتهای بازی در بخش فنی، مشکلاتی در بخش دیالوگها نیز دیده میشد، بعضی مشکلات تحت تاثیر باگها بودند، ولی یکی از این مشکلات، اشتباه در دیالوگ نویسی و قرار دادن آنها بود.
در بخش ۳ پس از ملاقات با هاناکو آراساکا، سه مکالمه با Johnny Silverhand تا قبل از انتخاب پایان صورت میگیرد. اگر مرحلهی فرعی مربوط به جانی سیلورهند به نام Chipinn’In را انجام ندهید و یا در پایان آن ماموریت درخواست ملاقات با Rogue را قبول نکنید، پایان بازی دچار تحول میشود و ۳ مکالمه شما با جانی پیش از انتخاب اندینگ به کلی تغییر میکنند. اما در موقع عرضه بازی چنین نبود.
در آن زمان جانی سیلورهند در مکالمه دومش با شما در کلینیک Victor مکالمهای مشابه صورت میگرفت، گویی مرحله Chipinn’In را انجام داده بودید و این پارادوکس داستانی به وجود میآورد. سیدی پراجکت با یک بهروزرسانی، مکالمهی جدیدی جایگزین این مکالمه اشتباه قرار داد. این اصلاح، به دلیل این که در لیست آپدیتها دیده نمیشود و افراد خیلی کمی مرحله Chipinn’In را از دست می دهند، در فضای مجازی بازتاب نیافت.
1. برنامه های تلویزیونی، رادیو و دیتا شاردها

مراحل اصلی و فرعی بازی، روی ماجراجویی V در نایت سیتی تمرکز دارند و اطلاعات زیادی دربارهی جهان سایبرپانکی به شما نمیدهند. اما توجه کردن به دیتا شاردها و برنامههای تلویزیون و رادیو در بازی، اطلاعات خیلی خوبی پیرامون جهان بازی به شما می دهد.
انتخابات شهردار، جزئیات جنگ سرد میان شرکتهای بزرگ، زمزمههای آغاز جنگ بین شرکتها، جدال میان یک مُبلغ دینی و یک کارمند بلند مرتبه آراساکا بر سر خوب یا بد بودن شرکتهای بزرگ، دستاورد های فضایی جدید و حتی جنایتهایی که شما در نایت سیتی انجام میدهید، بخش کوچکی از اطلاعاتی هستند که شبکههای تلویزیونی مختلف نایت سیتی پخش میکنند.
یکی از جالبترین برنامهها که اکثریت گیمرها متوجهی آن نشدند، یک برنامه رادیویی است که دربارهی سایبرسایکوها و جنگهای گذشته صحبت میشود. چیزی که این برنامه را استثنایی میکند، گویندگی Mike Pondsmith ، سازنده Cyberpunk 2020 و یکی از افراد تاثیرگذار در سبک سایبرپانکی است که در ساخت بازی نیز نقش داشته است. دیتا شاردهای بازی علاوه بر اطلاعاتی که درباره جهان بازی میدهند، دارای ایستراگ های بسیاری نیز هستند؛ ایستراگ هایی از Blade Runner و GTA San Andreas گرفته، تا Devil May Cry و Breaking Bad که طرفداران هرکدام، قطعا با خواندن این اطلاعات، متوجه این موضوع میشوند.