اخبار بازی

گیم پس در ابتدا قرار بود یک سرویس اجاره‌ای باشد

بر اساس مصاحبه‌ی جدید مایکروسافت، سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) به عنوان یک سرویس اجاره‌ی بازی شروع به کار کرده بود.

سارا باند (Sarah Bond)، رئیس اکوسیستم‌های گیمینگ مایکروسافت، در صحبت با GQ به مناسبت 20 سالگی ایکس‌باکس، فاش کرد که پروژه‌ی گیم پس که در ابتدا با نام رمز “Arches” شناخته می‌شد، به عنوان یک سرویس اجاره‌ای برای بازی‌های ویدئویی آغاز شده بود. او توضیح داد که تغییر این سرویس به سمت یک مدل اشتراک مشابه نتفلیکس در نتیجه‌ی تغییرات در طول عمر فروش بازی‌ها رخ داده است:

قبلا چیزی حدود 75 درصد از درآمد یک بازی در دو ماه اول انتشار آن به دست می‌آمد… امروزه این درآمد در دو سال پخش شده است.

باند همچنین فاش کرد که تیم ایکس‌باکس در ابتدا، هنگام مراجعه به ناشران بازی‌ها با مفهوم گیم پس، با مقاومت زیادی روبرو شده بودند. به گفته‌ی او، ناشران در ابتدا به هیچ وجه تمایلی به همکاری با گیم پس نداشتند و از نظر آن‌ها این سرویس ارزش بازی‌ها را کاهش می‌داد. در همین راستا تیم ایکس‌باکس شروع به آزمایش عناوین قدیمی‌تر کرد تا ناشران را متقاعد کند.

سرویس گیم پس در ژوئن 2017 راه اندازی شد و بر اساس آخرین آمار اعلام شده‌ی عمومی، به مرکز تجارت گیمینگ شرکت مایکروسافت تبدیل شد و تا ژانویه‌ی 2021 بیش از 18 میلیون مشترک را جذب کرد.

این سرویس به مشترکین امکان دسترسی به بیش از 100 عنوان، از جمله تمام بازی‌های فرست پارتی را در زمان عرضه، با پرداخت 10 دلار در ماه روی کنسول یا رایانه‌های شخصی می‌دهد. علاوه بر این، با پرداخت 15 دلار، کاربران می‌توانند از طریق کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و از طریق کلاود گیمینگ (Xbox Cloud Gaming) در تلفن‌های همراه نیز به این بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

در صورت تمایل می‌توانید مقاله‌ی مربوط به ۳۰ بازی برتر موجود در سرویس ایکس باکس گیم پس را از این نشانی مطالعه کنید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *