سگا پول هنگفتی برای ساخت ابر بازی و خرید استودیو صرف میکند

شرکت سگا مدعی شده است که در طی چند سال آتی نزدیک به 1 میلیارد دلار برای پروژهی جاهطلبانهی ساخت یک اَبَر بازی و خرید احتمالی چند استودیو صرف خواهد کرد.
شرکت سگا (SEGA) به عنوان یکی از ناشرین مطح ژاپنی در سال جاری میلادی ایدهای جاهطلبانه به نام ساخت یک اَبَر بازی ارائه داد که شامل یک استراتژی میان مدت تا بلندمدت با هدف ایجاد یک مرکز تعامل آنلاین جهانی با استفاده از آیپیها در قالب یک بازی میشود.
در گزارش سالانهی این شرکت که در طی هفتهی جاری منتشر شد، شرکت مادرِ سگا یعنی سگاسامی (SegaSammy) چنین اذعان داشت که قصد دارد تا سرمایهای تا سقف 100.0 میلیارد ین ( معادل 882 میلیون دلار) را طی پنج سال آینده برای دستیابی به پروژهی جاهطلبانهی اَبَر بازی خود صرف کند. همچنین، این سرمایهگذاری نه تنها برای ساخت این بازی، بلکه میتواند در زمینهی توسعهی استودیوهای داخلی این شرکت، توسعه و گسترش بازیهای فعلی سگا و خرید شرکتهای دیگر در ژاپن و یا خارج از این کشور هزینه شود.
شرکت سگا، یکی از بزرگترین شبکههای استودیویی را در میان تمامی شرکتهای ژاپنی در اختیار دارد. این شرکت از زمان تصاحب استودیوی کریتو اسمبلی (Creative Assembly) بریتانیا (که با بازی Total War شناخته میشود) در سال 2005، روند خرید استودیوهای دیگری از جمله اسپرتز اینتراکتیو (Sports Interactive) با بازیهایFootball Manager، استودیوی رلیک (Relic) با بازی Age of Empires IV، استودیوی اتلوس (Atlus) با عناوین Persona، استودیوی امپلیتود (Amplitude) با بازی Humankind و استودیوی تو پوینت (Two Point) که با بازی Two Point Hospital شناخته میشود را پیگیری کرد.
در گزارش سالانهی شرکت مادرِ سگا یعنی سگاسامی، چنین آمده است که مدیران ارشد در صورت تمایل میتوانند به خرید استودیو و سرمایهگذاری در بخشهای مختلف شرکت سگا اقدام کنند. در این بیانیه چنین آمده است که:
روش تعامل مردم با بازیها متنوعتر میشود و این اکوسیستم نیز بهطور تصاعدی در حال رشد است. در این زمینه، شرکت سگا میخواهد از مرزهای در نظر گرفته شده برای بازیها فراتر رفته و چالش خلق بازیهای فوقالعادهای را که جامعهی گیمرها را به هیجان میآورد را بر عهده بگیرد.
به طور عادی، ما پیشبینی میکنیم که مقیاس سرمایهگذاری در توسعهی چنین بازیهای جاهطلبانهای بسیار قابل توجه خواهد بود. ما باید فناوریها و ایدههای جدید را با هم ترکیب کنیم و به نتیجهای منحصر به فرد برسیم.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا پروژهی اَبَر بازی میتواند تحولی عظیم در صنعت بازیهای ویدیویی ایجاد کند؟