استودیوی سازنده Subnautica توسط کمپانی KRAFTON خریداری شد

استودویوی آننون ورلدز (Unknown Worlds)، سازندهی عنوان پر طرفدار Subnautica و ماد Natural Selection، توسط کمپانی کرهای کرافتون (KRAFTON)، خریداری شد.
کمپانی کرهای کرافتون، مالک فرنچایزهای معروفی از جمله PUBG: Battlegrounds و The Callisto Protocol، اعلام کرد که در راستای استراتژی خود مبنی بر سرمایهگذاری در استودیوهای با استعداد، آننون ورلدز را خریداری کرده است. آننون ورلدز در کنار استودیوهای پابچی (PUBG)، استرایکینگ دیستنس (Striking Distance)، بلوهول (Bluehole)، رایزینگوینگز (RisingWings) و دریموشن (Dreamotion)، ششمین استودیوی کرافتون را تشکیل میدهد که هر کدام به طور مستقل فعالیت خواهند کرد.
استودیوی آننون ورلدز توسط چارلی کلیولند (Charlie Cleveland) و مکس مکگویر (Max McGuire) در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و با ساخت ماد Natural Selection برای بازی Half-Life شروع به مشهور شدن کرد که بعدها دنبالهی آن نیز ساخته شد. آثار بعدی این استودیوی نسبتاً تازه تاسیس، عناوین بسیار موفق Subnautica و Subnautica: Below Zero برای کنسولها و رایانههای شخصی بود. تاریخچهی آننون ورلدز توانایی این استودیو را در ساخت تجربههای لذتبخش برای گیمرهای سرتاسر جهان نشان میدهد. کمپانی کرافتون در نظر دارد تا با خرید این استودیو، بتواند لیست آیپیهای خود را تنوع ببخشد.
رییس کمپانی کرافتون، سیاچ کیم (CH Kim)، در اعلامیهی خود گفت:
استودیوی آننون ورلدز، از سازندگانی پراشتیاق و توانا تشکیل شده است که در تاریخچهای موفق در ساخت، دنیاهای بازیباز محور دارند.
کمپانی کرافتون هیچ کمکی را از آنها دریغ نخواهد کرد. این استودیو تواناییهای کمپانی را افزایش خواهد داد. ما هدف یکسانی در ساخت تجربههای خاص برای گیمرهایی در سطح جهان داریم.
چارلی کلیولند رییس استودیوی آننون ورلدز میز در بیانیهی خود گفت:
در همان ابتدای کار مشخص شد که آننون ورلدز و کرافتون روش تفکر یکسانی نسبت به بازیهای ویدویی و روند ساخت آنها دارند.
دو عنوان Subnautica و PUBG، هر دو شروع کوچکی داشتند و در طول زمان توانستند تکامل پیدا کنند به موفقیت امروزی خود برسند. دوست داریم که بازیهای خود را در سطح جهانی منتشر کنیم و با همکاری با کرافتون، قدمی بزرگ به این هدف خود، نزدیک خواهیم شد. برای آیندهی خود با این کمپانی هیجانزده هستیم.
استودیوی آننون ورلدز به طور مستقل از کرافتون فعالیت خواهد کرد. ساختار درونی این شرکت نیز تغییری نخواهد داشت تا تواناییهای آن در تولید آثار ارزشمند کاهش پیدا نکند. در کنار ساخت بهروزرسانیهای جدید برای دو عنوان Subnautica و Subnautica: Below Zero، آننون ورلدز روی تولید یک بازی در ژانر جدیدی کار میکند که در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی وارد فاز آزمایشی خود خواهد شد.