اخبار بازی

چرا Red Dead Redemption 2 همچنان نسخه نسل نهمی ندارد؟

شرکت راکستار همواره در حال عرضه‌ی نسخه‌های ارتقا یافته‌ی بازی GTA V است و گویا فعلاً چنین برنامه‌ای در قبال Red Dead Redemption 2 ندارد.

راکستار (Rockstar) همواره به عنوان شرکتی شناخته می‌شود که عناوین خود را طی سال‌های طولانی و در بالاترین سطح ممکن توسعه می‌دهد. همچنین، با توجه به این که بسیاری از عناوین این شرکت از جمله Midnight Club به دست فراموشی سپرده شده‌اند، باید دو مجموعه‌ی Grand Theft Auto و Red Dead Redemption را به عنوان پرچمداران راکستار قلمداد کنیم. پیامدهای این موضوع لزوماً بد نیستند و برای مثال، شرکت راکستار می‌تواند GTA V را حتی پس از گذشت سالیان سال به‌روز کند.

با عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی بازی Grand Theft Auto 5 برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی‌استیشن 5 در سال آینده، این بازی به صورت رسمی برای سه نسل از کنسول‌ها عرضه خواهد شد. آخرین تریلر منتشر شده از نسخه‌ی نسل نهمی این بازی نتوانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند اما محصول نهایی می‌تواند متفاوت باشد. به احتمال فراوان این نسخه از بازی نیز همچنان به روند رکورد شکنی‌های GTA V ادامه خواهد داد.

فراتر از آن، اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر توسعه‌ی بازی GTA Remastered Trilogy توسط راکستار و عرضه‌ی آن در سال 2022 منتشر شده است. این مجموعه شامل نسخه‌های ریمسترشده‌ی عناوین GTA 3 ،Vice City و San Andreas خواهد بود که به احتمال فراوان مورد استقبال شدیدی نیز واقع خواهد شد.

با فرض بر اینکه خبر توسعه‌ی بازی GTA Remastered Trilogy صحت دارد، می‌توان امیدوار بود که راکستار برنامه‌ای مشابه را برای بازی Red Dead Redemption درنظر خواهد گرفت و این موضوع سوال بسیار مهمی را مطرح می‌کند. GTA V قرار است تا قبل از انتشار بازی GTA VI و نسخه‌های ریمستر مجموعه‌ی خود، به‌روزرسان نسل نهمی دریافت کند. حال Red Dead Redemption 2 در کجای این معادله قرار می‌گیرد؟

با وجود انتشار بازی Red Dead Redemption 2 در سال 2018، همچنان این بازی به عنوان یکی از پرجزئیات‌ترین و زیباترین بازی‌های عرضه شده در تاریخ شناخته می‌شود. این عنوان در این تاریخ برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد و پس از گذشت مدتی برای رایانه‌های شخصی نیز پورت شد. بدین ترتیب، همچنان بسیاری از افراد منتظر انتشار نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی آن برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی‌استیشن 5 هستند.

نسخه‌ی نسل نهمی

Red Dead
کیفیت گرافیکی Red Dead Redemption 2 را می‌توان بزرگ‌ترین چالش راکستار برای توسعه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی آن قلمداد کرد.

مطمئناً بازی Red Dead Redemption 2 از لحاظ کیفی در سطحی قرار دارد که انتظار داشته باشیم تا شرکت راکستار در قبال آن همانند بازی Grand Theft Auto V رفتار کند. هر دو بازی مذکور به عنوان غول‌های صنعت بازی در سال‌های اخیر شناخته می‌شوند اما با توجه به اینکه GTA V حدود 5 سال قبل از Red Dead Redemption 2 عرضه شده است، پشتیبانی بهتر از این بازی بسیار ساده‌تر به‌نظر می‌رسد.

این پشتیبانی و عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی برای بازی GTA V به شرطی ارزش برچسب “Expanded and Enhanced” را خواهد داشت که محتوای درخور و تغییرات ملموسی به همراه داشته باشد. ما انتظار داریم که بخش داستانی این بازی شامل خودروها و یک بسته‌ی الحاقی داستانی جدید شود و برای بخش GTA Online نیز محتویات فراوانی درنظر گرفته شود.

بخش GTA Online به عنوان دستگاه چاپ پول شرکت راکستار در سال‌های اخیر شناخته می‌شود و به نوعی می‌توان آن را عامل اصلی فروش شگفت‌انگیز GTA V نیز قلمداد کرد. منطقی است که راکستار تمرکز خود را بیش از هر پروژه‌ی دیگری روی GTA Online معطوف کند و یک نسخه‌ی نسل نهمی نیز برای آن درنظر بگیرد. اما سوال اینجاست که آیا نمی‌توان سیاستی مشابه حتی در مقیاس‌های کوچک‌تر را برای Red Dead Redemption 2 درنظر گرفت؟

نباید فراموش کنیم که حتی توسعه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی یک بازی به سادگی فشردن یک کلید نیست. پشتیبانی از بازی GTA V، توسعه‌ی نسخه‌ی ریمستر سه‌گانه‌ی GTA، توسعه‌ی بازی جاه‌طلبانه‌ی GTA VI و همه‌گیری ویروس کرونا را باید به چالش‌های پیش‌روی شرکت راکستار اضافه کنیم تا این مساله پیچیده‌تر شود. با این حال و با توجه به آن چه که در تریلر نسخه‌ی نسل نهمی GTA V دیدیم، می‌توان امیدوار بود که Red Dead Redemption 2 نیز بتواند نسخه‌ای مشابه را دریافت کند.

شاید کیفیت گرافیکی Red Dead Redemption 2 را بتوان بزرگ‌ترین چالش راکستار برای توسعه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی آن قلمداد کرد. عنوان GTA V ابتدا در سال 2013 برای کنسول‌های نسل هفتمی و سپس در سال 2014 برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد. اکنون، قرار است این بازی در سال 2022 و پس از گذشت حدود 8 سال مجدداً برای کنسول‌های نسل نهمی عرضه شود.

در صورت انتشار نسخه‌ی نسل نهمی Red Dead Redemption 2 پس از گذشت تنها چند سال از زمان عرضه‌اش نمی‌توان انتظار داشت که تفاوت‌های چشم‌گیری بین نسخه‌ی نسل نهمی این بازی و نسخه‌ی نسل هشتمی آن وجود داشته باشد. “Enhanced” به این معنی است که محتویات اضافی به این بازی افزوده خواهد شد، اما مطلع هستیم که Red Dead Online بخش زیادی از این مسیر را طی کرده است.

در نقطه‌ی مقابل، ارتقای بخش تک نفره‌ی Red Dead Redemption 2 موضوعی است که بدون تردید از آن استقبال خواهد شد اما قطعاً پتانسیل آن در زمینه‌ی پول‌سازی همچنان در مقابل GTA Online ناچیز است.

GTA Online می‌تواند با یک به‌روزرسانی و ارتقای سطح کمی و کیفی محتوای خود گیمرها را بیش از پیش جذب کند اما این موضوع در مورد Red Dead Redemption 2 صادق نیست. به صورت واضح‌تر، GTA V سال‌ها است که عمدتاً به دلیل وجود بخش آنلاین خود مورد استقبال قرار می‌گیرد اما بخش تک نفره‌ی Red Dead Redemption 2 همواره در کانون توجه گیمرها قرار دارد.

با توجه به برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ی راکستار برای GTA VI و عرضه‌ی احتمالی این بازی در سال 2025، به نظر نمی‌رسد که این شرکت پیش از پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و دسترسی به امکانات جدید دست به ساخت بازی Red Dead Redemption 3 بزند و احتمالاً در دهه‌ی جاری شاهد عرضه‌شدن آن نخواهیم بود. در نتیجه، اگر راکستار بخواهد سیاست GTA V را در قبال Red Dead Redemption 2 در نظر بگیرد، بسیار بعید است که تا سال‌های آتی شاهد نسخه‌ی ریمستر یا ریمیک Red Dead Redemption یا حتی نسخه‌ی نسل نهمی Red Dead Redemption 2 باشیم.

نسخه‌ی ریمیک Red Dead Redemption یا نسخه‌ی نسل نهمی Red Dead Redemption 2

Red Dead
موارد بسیار متعددی برای شکل گیری تصمیمات راکستار در قبال عرضه یا عدم عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی Red Dead Redemption 2 وجود دارد.

GTA V و GTA Online مسلماً از نظر سودآوری برای راکستار در جایگاه بهتری نسبت به Red Dead Redemption 2 قرار دارند. بنابراین، این شرکت سیاست‌ها و الگوهای بسیار دقیقی برای عرضه‌ی نسخه‌های متفاوت و محتوای اضافه برای آن در نظر می‌گیرد. راکستار قرار نیست که حتماً الگویی یکسان را برای Red Dead Redemption 2 در نظر داشته باشد.

لزوماً قرار نیست که نسخه‌ی نسل نهمی Red Dead Redemption 2 در گروی توسعه‌ی نسخه‌ی ریمستر یا ریمیک Red Dead Redemption یا نسخه‌ی سوم این مجموعه باشد. در واقع، این موضوع به برنامه‌ها و نقشه‌های راکستار برای Red Dead Redemption بستگی دارد. توسعه‌ی یک ریمستر به پیچیدگی بازسازی کامل بازی نیست و در این صورت ممکن است که حتی نسخه‌ی نسل نهمی بازی در کنار ریمستر Red Dead Redemption یا حتی پیش از آن عرضه شود.

اما در نقطه‌ی مقابل اگر قرار باشد تا Red Dead Redemption به صورت کامل بازسازی شود، احتمالاً نسخه‌ی نسل نهمی بازی Red Dead Redemption 2 در الویت اول راکستار قرار خواهد گرفت. در واقع، موارد بسیار متعددی برای شکل گیری تصمیمات راکستار در قبال عرضه یا عدم عرضه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی Red Dead Redemption 2 وجود دارد.

در نهایت، با وجود پشتیبانی از بازی GTA V و GTA Online، توسعه‌ی نسخه‌ی نسل نهمی GTA V، توسعه‌ی سه‌گانه‌ی ریمستر شده‌ی GTA و پشتیبانی از Red Dead Online بعید است که نسخه‌ی نسل نهمی RDR2 که شامل تغییرات چشمگیری نسبت به نسخه‌ی نسل هشتمی آن است در اولویت‌های راکستار قرار داشته باشد.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *