اخبار بازی

اساطیر نورس که کریتوس با آن‌ها رو‌به‌رو شده است

کریتوس در بازی 2018 God of War با تعدادی از خدایان اساطیر نورس روبرو شد، برخی را از پای درآورد و با برخی دست دوستی داد و پیمان اتحاد بست.

مجموعه‌ی God of War همواره داستانِ تقابل یک مرد (غالباً خشن) با خدایان یونان باستان و نورس را روایت می‌کرده است. نسخه‌های اولیه‌ی این مجموعه مسیری را پیش گرفتند که کریتوس (Kraitos) به تدریج مجبور شد تا تقریباً تمامی خدایان یونان باستان را از دم تیغ بگذراند. پس از آن، وی به دنبال یک زندگی آرام و عادی به میدگارد رفت تا به دور از هر گونه ماجراجویی خطرناکی پسرش آترئوس (Atreus) را بزرگ کند.

اما در حالی که به نظر می‌رسید شرایط بر وفق مراد کریتوس است و هیچ فردی مزاحمتی برای زندگی عادی او ایجاد نمی‌کند، مجبور شد تا مسیر بلندترین قله در قلمروی نهم را طی کند. در نهایت، این موضوع بنا به دلایلی برای او بسیار گران تمام شد و به نوعی ذات حقیقی او را مجدداً آشکار کرد.

این مقاله شامل مواردی است که محتوای داستانی بازی God of War 2018 را فاش می‌کند

حتی با اینکه بازی God of War 2018 گیم‌پلی و به طول کلی سبک این مجموعه را دستخوش تحول کرد، اما باز هم نتوانست تا از برخورد خشونت آمیز کریتوس با خدایان جلوگیری کند. البته، در مقایسه با بازی God of War 3، کریتوس بسیار ملایم‌تر رفتار می‌کند، هدف و انگیزه برای بقا دارد، شخصیت پردازی و داستانش عمیق است و صرفا قرار نیست که هر که در مقابلش قرار می‌گیرد را سلاخی کند. در واقع، برخلاف سابق کریتوس در این بازی تنها به بزرگ کردن آترئوس فکر می‌کند و می‌خواهد تا زندگی خوبی برای او بسازد.

از آن گذشته، شرایط زمانی پیچیده می‌شود که به هویت اصلی پسر کریتوس پی می‌بریم. با اینکه لوکی خدای فریبکاری در اساطیر نورس است اما به نظر می‌رسد که آترئوس در طول بازی God of War: Ragnarök که به گفته‌ی استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) آخرین عنوان از مجموعه‌ی نورس است، شخصیت اصلی‌اش را آشکار می‌کند.

علاوه بر کریتوس و لوکی، این بازی میزبان خدایان و موجوداتی که مقام نیمه خدایی دارند نیز است. برای مثال، یورمونگاندر (Jörmungandr) یا همان مار عظیم الجثه‌ی معروف که فرزند لوکی است و یا اژدهایانی که کریتوس در طول بازی God of War با آن‌ها می‌جنگد از این دسته از موجودات هستند. برخی از این موجودات نظیر یورمونگاندر به طور مستقیم در امور خدایان دخیل هستند و حتی در اساطیر نورس پیشگویی شده است که در طول واقعه‌ی راگناروک، این مار عظیم الجثه با ثور خواهد جنگید.

خدایان نورس به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: اِسیِر (Aesir) و وانیر (Vanir). اِسیِرها که در بازی God of War به وفور با آن‌ها برخورد می‌کنیم، به طور معمول به قدرت خود متکی بوده و جنگجو هستند. در نقطه‌ی مقابل، وانیرها بیشتر به دلیل دانش خود شناخته می‌شوند اما ممکن است که گاهاً رفتارهای خشونت آمیز از خود نشان دهند.

میمیر

کریتوس و میمیر

میمیر (Mímir) را می‌توان مهم‌ترین خدای نورس در مجموعه‌ی God of War قلمداد کرد. او زمانی در خدمت اُدین (Odin) بود و یک اِسیِر تلقی می‌شد. سپس، اُدین چنین احساس کرد که میمیر در ماجرای درگیری با غول‌های یوتنهایمی به او خیانت کرده است و این موضوع باعث شد تا او در نوک بلندترین قله‌ی میدگارد زندانی شود. میمیر در اساطیر نورس به عنوان خدای دانش و خرد شناخته می‌شود و همراهی او می‌توانست برای کریتوس بسیار ارزشمند باشد. بنابراین، کریتوس سر او را از جسمش جدا کرد و او را به عنوان همراه خود برگزید.

طبق اطلاعات منتشر شده، سر بریده‌ی میمیر در بازی Ragnarök مجدداً به عنوان راوی و محرم اسرار کریتوس ایفای نقش خواهد کرد و دانشش را در اختیار او و آترئوس قرار خواهد داد.

فریا

God of War 2018 freya

فریا (Freya) تنها خدای وانیر است که در بازی God of War با او روبرو شده‌ایم. او کسی بود که به سر بریده شده‌ی میمیر جان بخشید و او را زنده کرد. فریا در اساطیر نورس به عنوان الهه‌ی عشق و همسر سابق اُدین شناخته می‌شود، علم پیشگویی دارد و از دانش فراوانی برخوردار است. در بسیاری از مقاطع بازی God of War، فریا با کریتوس متحد است اما این اتحاد سرانجام خوشی ندارد.

البته، پیش از کشته شدن پسر فریا یعنی بالدور (Baldur) توسط کریتوس و تبدیل شدن این اتحاد به یک دشمنی ابدی در بازی Ragnarök، فریا با برگزیدن هویتی جعلی سعی داشت تا الهه بودن خود را از کریتوس مخفی کند که این موضوع باعث برانگیخته شدن خشم خدای خشم و جنگ شد.

بالدور

بالدور در اساطیر نورس به عنوان یک اِسیِر، خدای نور و پسر فریا و اُدین شناخته می‌شود. همچنین، او نقش اصلی‌ترین دشمن کریتوس در بازی God of War 2018 را بر عهده دارد و دست بر قضا به عنوان یکی از سرسخت‌ترین دشمنان این مجموعه نیز شناخته می‌شود. همچنین، اولین تقابل او و کریتوس زمانی صورت می‌گیرد که وی به دنبال نگهبان غول‌های یوتنهایمی که در میدگارد مخفی شده است می‌گردد. اگرچه هدف او فایِ، همسر کریتوس بود، اما بالدور کریتوس را با یک غول یوتنهایمی اشتباه می‌گیرد و این دشمنی از این نقطه کلید می‌خورد.

علاوه بر این، فریا به عنوان مادر بالدور از پیش‌بینی‌هایی که در مورد او صورت گرفته بود هراس داشت و تصمیم گرفت تا او را به وسیله‌ی یک جادو از مرگ بی‌دلیلش مصون کند. البته، این جادو و طلسم او را شکست ناپذیر کرد اما باعث شد تا هیچ احساسی درون او وجود نداشته باشد و از مادرش جدا شود. در نهایت، آترئوس با یک تیر آغشته به یک اکسیر خاص، طلسم او را شکست و بالدور متعاقباً توسط کریتوس کشته شد.

مگنی و مودی

مگنی (Magni) و مودی (Modi) در اساطیر نورس، مقامی نیمه خدایی دارند و در دسته‌ی خدایان اِسیِر قرار می‌گیرند. این دو برادر ناتنی به عنوان فرزندان ثور، نوه‌های اُدین و خدایان قدرت و شجاعت شناخته می‌شوند. آن‌ها پس از وقایع ابتدایی بازی God of War به همراه بالدور به دنبال آترئوس و کریتوس می‌گردند. طبق پیش‌گویی‌های اساطیر نورس، مگنی و مودی از معدود افرادی به شمار می‌روند که از واقعه‌ی رگناروک جان سالم به در خواهند برد و وارثان چکش ثور، میولنیر (Mjölnir) هستند.

اما برخلاف انتظارات، حضور کریتوس در نه قلمروی نورس، تاثیرهای ناگواری در پیشگویی‌های اساطیری داشته و عمر این دو برادر حتی به شروع واقعه‌ی رگناروک نیز قد نمی‌دهد. در مبارزه‌ی مگنی و مودی با کریتوس و آترئوس، جمجمه‌ی مگنی توسط کریتوس و تبر لِوایثان (Leviathan) خرد شد و مودی از مهلکه گریخت. البته، مودی دو بار دیگر با کریتوس و آترئوس روبرو شد که در سومین تقابلش، توسط آترئوس کشته شد.

ثور

اگر بخواهیم دقیق اظهار نظر کنیم، کریتوس در God of War 2018 هیچ گاه ثور را ملاقات نکرد. ما نیز به عنوان گیمر هیچ‌گاه ثور را در این بازی ملاقات نکردیم و تنها چند ثانیه‌ای فرصت فراهم شد تا چکش او را مشاهده کنیم. در واقع، تنها آترئوس بود که در رویای خود موفق شد برای مدتی کوتاه ظاهر او را ببیند. اما همین چند ثانیه به علاوه‌ی تریلر بازی God of War: Ragnarök کافی هستند تا حضور ثور در این بازی به عنوان یک باس فایت چالش‌برانگیز تایید شود. احتمالاً در این بازی ثور به دنبال انتقام فرزندانش است و دشمن اصلی کریتوس در طول واقعه‌ی رگناروک به شمار خواهد رفت.

تا قبل از شروع وقایع God of War، کریتوس در ساختن یک زندگی آرام و عدم ایجاد تنش میان خود و خدایان دیگر موفق عمل کرده بود، اما کشتن تعدادی از خدایان و جلو انداختن تاریخ شروع واقعه‌ی رگناروک، موضوعی بود که توجه‌های فراوانی را به سمت او جلب کرد.

علاوه بر خدایانی که در بازی God of War 2018 با کریتوس روبرو شدند، او به زودی با دیگر خدایان نورس نیز ملاقات خواهد کرد. حضور ثور به وسیله‌ی تصاویر مفهومی منتشر شده از بازی Ragnarök و صحنه‌ی پایانی بازی God of War 2018 در بازی بعدی این مجموعه قطعی خواهد بود. علاوه بر این، تریلر Ragnarök حضور تیر (Tyr) در این بازی را تایید کرد و با توجه به این که این بازی آخرین قسمت از اساطیر نورس خواهد بود، شاهد حضور اُدین در این بازی خواهیم بود.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *