اخبار بازی

رونمایی مایکروسافت از حافظه‌های جدید برای کنسول‌های نهمی

از زمان عرضه Xbox Series X/S تا به امروز، اس‌اس‌دی یک ترابایتی سیگیت تنها گزینه برای دارندگان این کنسول‌ها در راستای گسترش فضای ذخیره‌سازی بوده است، اما به‌زودی قرار است تا نسخه‌های جدیدی هم معرفی شوند.

سال قبل مایکروسافت اس‌اس‌دی‌ یک‌ترابایتی سیگیت را برای کنسول‌های نسل نهمی خود معرفی کرد. در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که سیگیت علاوه بر نسخه یک ترابایتی سال قبل، قصد دارد تا نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۲ ترابایتی را هم به فروش برساند. این حافظه‌های SSD قرار است تا در هفته‌های آینده عرضه شوند.

اس‌اس‌دی ۵۱۲ گیگابایتی سیگیت از اواخر آبان (اواسط نوامبر) با قیمت ۱۳۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد، نسخه ۲ ترابایتی هم حدودا دو هفته بعد، یعنی از اواسط آذر (اوایل دسامبر) با قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. در مقایسه، نسخه یک ترابایتی که سال قبل عرضه شد تنها ۲۱۹.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

کارت‌های ذخیره‌سازی ایکس باکس سریز اس/ایکسِ سیگیت، تنها SSDهای موجود در بازار با قابلیت پشتیبانی از معماری Velocity هستند، این به آن معناست که فقط این حافظه‌های ذخیره‌سازی قابلیت اجرای بازی‌های Xbox Series S/X را دارند.

پلی استیشن نیز اخیرا قابلیت استفاده از SSD را با همکاری تولیدکنندگان مختلفی مثل سیگیت، وسترن دیجیتال و گیگابایت برای کنسول نسل نهمی خود فعال کرده است.

نظر شما درمورد رونمایی مایکروسافت از حافظه‌های جدید برای کنسول‌های نسل نهمی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *