اخبار بازی

فیلم هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

ساخت فیلم و سریال از روی بازی‌های ویدیویی و بلعکس آن را بار‌ها شاهدش بودیم و باید این واقعیت را پذیرفت که در این حالت خیلی از آثار نهایی آن‌طور که باید و شاید نتوانستند باکیفیت جلوه کنند و تبدیل به یک اثر معمولی شدند که انتظار‌های بسیار بیشتری از آن‌ها می‌رفت. این مسئله به موارد بسیاری بستگی دارد و نمی‌توان گفت که برای مثال هر بازی‌ای که با الهام از هر فیلم و سریالی ساخته شود تبدیل به یک اثر ضعیف خواهد شد، در این شرایط انتخاب ژانر مناسب، لول دیزاین، طراحی جهان بازی و خیلی از موارد دیگری که باید از طریق الهام از فیلم و سریال به آن‌‌ها رسید، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و خیلی از آثار به دلیل انتخاب نادرست در چنین مواردی شکست می‌خورند، یا بهتر است بگوییم تمامی بازی‌ها به‌دلیل ضعف در هرکدام از این موارد نمی‌توانند به یک عنوان باکیفیت تبدیل شوند.

در این مطلب، به سراغ فیلم‌ها و سریال‌هایی رفته‌ایم که می‌توانند به یک بازی باکیفیت تبدیل شوند و می‌خواهیم به پتانسیل‌های هرکدام از آن‌ها که باعث شده‌اند در این لیست قرار بگیرند بپردازیم. فیلم‌ها و سریال‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توان با الهام از آن‌ها به یک اثر باکیفیت در حوزه بازی‌های ویدیویی رسید و قطعا نمی‌توان همه آن‌ها را در یک مقاله گنجاند،‌ به هرحال ما سعی کرده‌ایم به مواردی اشاره کنیم که در نزد مردم نیز محبوب هستند و تقریبا در هر بخشی می‌توانند به یک بازی خوب تبدیل شوند، پس اگر شما هم مشتاق هستید که بدانید چه نام‌هایی در این لیست قرار داد، حتما در ادامه با واران گیم همراه باشید.

Game of Thrones

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

Game of Thrones نام رمانی است چند جلدی اثر جرج آر. آر. مارتین که شبکه HBO ساخت سریال آن را برعهده گرفت و اثر این شبکه تلوزیونی هم توانست تبدیل به یکی از برترین و محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل شود. Game of Thrones یکی از آن سریال‌هایی است که در هنگام تماشایش همیشه به خود می‌گویید چرا یک بازی نقش‌آفرینی با الهام از آن ساخته نمی‌شود؟ وقتی که به محیط‌ها و شخصیت‌های سریال دقت می‌کنید، به پتانسیل فوق‌العاده Game of Thrones در این زمینه‌ها پی خواهید برد، تنوع جهان سریال و شخصیت‌پردازی‌ها به بهترین شکل ممکن کار شده‌اند و بی‌نقصی در این زمینه‌ها باعث می‌شود که سریال Game of Thrones را یک سرچشمه فوق‌العاده برای ساخت یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز بدانیم.

داستان فوق‌العاده درگیرکننده سریال هم فراموش نکنید، این داستان به قدری با شخصیت‌های فوق‌العاده عجین شده است که می‌توان داستان‌ها و ماجراجویی‌های زیادی از دل آن تولید کرد و از آن برای ساخت بازی بهره برد. در Game of Thrones انواع و اقسام جادو‌ها و نژاد‌های مختلف وجود دارد که خیال ما را از لحاظ گیم‌پلی می‌تواند راحت کند، تنوع نژاد‌ها به سازندگان این امکان را می‌دهد تا مبارزاتی جذاب و متنوع را در دل بازی بگنجانند و از جادو‌ها نیز می‌توان برای ساخت Spell‌ها که در بسیاری از بازی‌ها همانند ویچر شاهدش بودیم استفاده کرد. در نهایت باید گفت که در صورت ساخت بازی با الهام از Game of Thrones، آن هم در سبک نقش‌آفرینی، خیلی از گیمر‌ها از آن استقبال فوق‌العاده‌ای خواهند کرد.

Baby driver

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

Baby driver نام فیلمی است در ژانر اکشن جنایی که موسیقی در آن نقش بزرگی دارد و به دست Edgar Howard Wright نوشته و کارگردانی شده است. شخصیت‌ اصلی این فیلم که به بیبی معروف است، یک راننده حرفه‌ای بوده که گذشته چندان خوبی نداشته و در کودکی به دلیل از دست دادن مادرش در یک تصادف هولناک، همیشه در گوش‌هایش نویزی را حس می‌کند، همین نویز باعث می‌شود که بیبی به موسیقی پناه بیاورد و همیشه در حال گوش دادن به آهنگ‌های مختلفی کند که وجود آن‌ها به تنهایی می‌تواند بازی‌ای که با الهام از این اثر ساخته شده است را جذاب کند. بیبی برای تسویه بدهکاری‌های خودش با یک باند خلافکاری همکاری می‌کند و به عنوان راننده فرار به فعالیت می‌پردازد، اما بیبی در این کار به قدری حرفه‌ای و فوق‌العاده عمل می‌کند که سردسته گروه خلافکاری پس از تسویه حساب با بیبی، باز هم دست از سرش بر نمی‌دارد و او را برای ماموریت‌های آینده‌اش به کار می‌گیرد.

اگر روزی شاهد بازی Baby driver باشیم، به احتمال قوی با یک بازی جهان ‌باز، سوم شخص و با محوریت چندین شخصیت مواجه خواهیم شد که هر کدام از شخصیت‌ها باید به انجام کار‌هایی که در آن‌ها تخصص دارند بپردازند، بیبی به همان رانندگی خودش می‌پردازد و باقی گروه هم به همین منوال به سراغ تخصص خودشان می‌روند و می‌توان از این طریق تنوع خوبی را به بازی تذریق کرد. در بخش داستانی نیز، به دلیل روابط عاطفی بین شخصیت‌ها و نوع همکاری آن‌ها، می‌توان روایتی جذاب را انتظار داشت که شامل پایان‌بندی‌های مختلف باشد.

Kill bill

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

اگر بخواهیم فیلم‌های کوئنتین تارانتینو را توصیف کنیم، دیوانه‌وار به‌نظر بهترین کلمه‌ در وصف آثار این کارگردان محبوب می‌باشد. در فیلم‌های تارانتینو خشونت، بی‌بندوباری و دیوانگی همیشه سه رکن اصلی را برعهده داشتند که در فیلم دو قسمتی Kill bill نیز شاهدشان بودیم. این فیلم داستانی با محوریت شخصیت بیتریکس کیدو، معروف به عروس را روایت می‌کند که سرتاسر آن بوی خون و انتقام می‌دهد. کیدو پس از نابودی مراسم عروسی‌اش به دست گروهی خلافکار، به کما رفته و پس از رهایی از این وضعیت، او به سراغ انتقام و کشتن تمامی افرادی که در به هم زدن عروسی‌اش دست داشتند می‌رود. همه چیز در این فیلم شما را به یاد سینمای دهه هفتاد هالیوود خواهد انداخت، نوع روایت داستان، موسیقی‌ها و همگی بخش‌ها به گونه‌ای در فیلم وجود دارند که حس کلاسیک و خاصی را در بیننده به‌وجود می‌آورند.

اگر بخواهیم یک بازی از این فیلم دو قسمتی بسازیم، بدون شک Kill bill یک عنوان هک‌‌اند‌اسلش خطی خواهد شد که در آن می‌توانید یا از مهارت‌ها و مبارزات کونگ‌فو استفاده کنید یا به سراغ سلاح‌های گرم بروید، این تنوع به تنهایی می‌تواند به بازی جذابیت فوق‌العاده ببخشد، حال فرض کنید اگر مبارزات با سلاح سرد و گرم، هر دو به بهترین شکل از آب دربیایند و شاهد مبارزات سریع، شلوغ و هیجان‌انگیزی باشیم که ما را به یاد فرنچایز‌های محبوبی هم‌چون Devil May Cry بیندازد. علاوه بر آن، اگر دقت کرده باشید، این فیلم از تم‌های مختلفی در هنگام مبارزه استفاده می‌کند، پس می‌توانیم توقع وجود محیط‌ها و تم‌های متنوعی را در بازی داشته باشیم که گیمر را از تجربه بازی خسته نخواهد کرد. اگر روزی بازی Kill bill ساخته شود، خشونت در دنیای گیم وارد مرحله جدیدی خواهد شد!

 Midnight mass

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

تلفیق خون‌آشام، مذهب و جذیره‌ای دورافتاده! دیگر چه چیزی برای ساخت یک بازی فوق‌العاده نیاز دارید؟ سریال Midnight mass ساخته شبکه نتفلیکس، یکی از سریال‌های خوش‌ساخت با تم مذهبی و فراطبیعی است که همه چیز در آن برای ساخت یک بازی ترسناک و بقا همانند رزیدنت ایول ۷ یا اوت لست مناسب است و حتی می‌توان آن را با پررنگ‌تر کردن نقش مذهب در بازی به فرنچایز بایوشاک نزدیک‌تر کرد و یک عنوان باکیفیت از دل آن بیرون کشید. خلاصه بگویم که این سریال پتانسیل تبدیل شدن به بازی‌های مختلفی را دارد و یک کارگردان خوش‌ذوق می‌تواند با الهام از این سریال به یک خروجی فوق‌العاده جذاب دست پیدا کند. حال و هوای سریال و رفتار مردم جذیره می‌تواند به بازی‌ساز در ایجاد یک محیط عجیب و جذاب کمک زیادی کند.

داستان سریال بعد از تغییر کشیش جذیره به نقطه اوج خود می‌رسد، زمانی که بین مردمان جذیره اتفاقات عجیب و دور از ذهن رخ می‌دهد،‌ فردی که تمام زندگی‌اش را فلج بوده به یکباره بلند می‌شود و می‌دود، افراد پیر، جوان می‌شوند و صد‌ها مورد دیگر که همگی پس از ورود کشیش جدید در بین مردمان جذیره رخ می‌دهد، اما اوضاع به همین منوال پیش نمی‌رود و خوشحالی محض این مردمان در یک روز و با کنار رفتن پرده و نمایان شدن واقعیت به ترس عظیمی تبدیل می‌شود. به‌دلیل اسپویل شدن داستان نمی‌توان تمامی وقایع سریال را بیان کرد، پس تا اینجا کفایت می‌کنیم. در مجموع باید گفت که داستان سریال به قدری پتانسیل دارد که می‌تواند چندین پایان مختلف را در اختیار ما بگذارد و در طول بازی هم می‌توانیم ده‌ها انتخاب مهم داشته باشیم که به کلی روند بازی را تغییر خواهد داد.

Inception

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

فرقی نمی‌کند فیلم‌باز باشید، به ندرت فیلم تماشا کنید و یا اصلا از تماشای فیلم لذت نبرید، هر شرایطی که داشته باشید، به‌طور قطع Inception را دیده‌اید، اثری از کریستوفر نولان که اینبار ما را به دنیای رویاها می‌برد. فیلم‌های نولان از نظر زیرساخت و ایده اولیه به قدری جذاب هستند که هرکسی را می‌توانند به خودشان جذب کند، Inception نیز از این قائده مستثنی نیست و به همین دلیل Inception قادر است به یک بازی تخیلی و جذاب همانند Control یا Quantum break تبدیل شود، این دو بازی از نظر ساختاری شباهت‌های زیادی با فیلم Inception دارند و هر دوی آن‌ها به گونه‌ای در جهانی روایت می‌شوند که واقعیت و تخیل را با هم ترکیب کرده است.

بازی Inception را باید عنوانی سوم‌شخص تصور کرد که از محیط‌های متنوعی بهره‌ می‌برد، زیرا اکثر مواقع این بازی در خواب و رویا سپری می‌شود و سازندگان آن می‌توانند از هر محیطی جهت روایت داستان خود استفاده کنند و با اضافه کردن جزئیات کافی به محیط‌ها، بازی را در این زمینه به مرز غنی شدن برسانند. روابط عاطفی، کاری‌ و … بین شخصیت‌ها در فیلم Inception به خوبی پرداخته شده‌اند و در طول فیلم شما به دنبال سرنوشت آن‌ها هستید، اگر در بازی ساخته شده از روی این فیلم نیز، شخصیت‌ها تا این حد پخته به‌نظر برسند، قطعا داستان بازی هم جذابیت خاصی به خودش خواهد گرفت و می‌توانیم شاهد یک روایت احساسی و حماسی باشیم که انتظارش را داریم.

A quiet place

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

A quiet place یکی از فیلم‌هایی است که بسیار فراتر از انتظار‌ها ظاهر شد و توانست به یکی از بهترین فیلم‌های سال 2018 تبدیل شود و به دلیل جو جذاب آن، تصمیم گرفتیم که آن را در این لیست قرار بدهیم. اگر بخواهیم یک بازی جذاب با الهام از این فیلم بسازیم، بدون شک آن عنوان باید در ژانر وحشت و بقا باشد. حتی می‌توان عنوانی همانند Friday night را با الهام از جهان این فیلم خلق کرد که تمرکز آن بر روی بخش مولتی‌پلیر باشد و بتوان آن را به صورت آنلاین و چند نفره با دوستان خود تجربه کرد.

به هرحال، A quiet place به قدری اتمسفر جذابی دارد که می‌تواند هرکسی را به خود جلب کند، عنوانی را تصور کنید که در سکوت کامل به سر می‌برد و تولید صدا به منزله پایان و مرگ است، در طول تجربه این بازی بدون شک همیشه استرسی در خود حس می‌کنید و مراقب هستید که صدایی از خود تولید نکنید، همین یک موضوع به تنهایی می‌تواند ایده خوبی برای سازندگان بازی‌های ویدیویی باشد. این مورد به علاوه داستانی گیرا و طراحی هوشمندانه مراحل، می‌تواند یک بازی باکیفیت و خوش‌ساخت را تضمین می‌کند. ‌

Viking

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

یوبیسافت با ساخت بازی AC: Valhalla توانست گوشه‌‌ای از پتانسیل‌های وایکینگ‌ها برای ساخت بازی را نشان دهد،‌ اما این دوره از تاریخ به قدری جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌توان از آن چندین بازی مختلف دیگر در ژانر‌های متنوع ساخت، اعتقادات دینی عجیب و غریب،‌ مبارزات دیوانه‌وار، رفتار‌های خاص وایکینگ‌ها و ده‌ها مورد دیگر باعث می‌شوند وایکینگ‌ها را یکی از جذاب‌ترین انسان‌های تاریخ بدانیم. سریال Viking که طرفداران زیادی هم دارد، به درستی از تمامی بخش‌های زندگی وایکینگ‌ها استفاده کرده و به خوبی شوق و ذوق آن‌ها را برای غارت کردن و جنگیدن نشان داده است، پس می‌توان Viking را یکی از برترین سریال‌ها برای ساخت بازی دانست که می‌توانند بازی‌سازان از آن برای به تصویر کشیدن زندگی یک وایکنیگ استفاده کنند.

به‌نظر می‌رسد بهترین سبک برای ساخت یک عنوان وایکینگی، سوم شخص و نقش‌آفرینی است که در AC: Valhalla نیز شاهدش بودیم، پس می‌توانیم انتظار یک بازی در همین سبک و سیاق را داشته باشیم که اینبار در زمینه داستانی بسیار بهتر کار کند، استفاده از شخصیت‌های سریال وایکینگ که بین طرفداران دنیای سریال از محبوبیت بالایی برخوردار هستند می‌تواند به بازی جذابیت بسیار بیشتری ببخشد، هم‌چنین گسترش دادن گیم‌پلی بازی و ایجاد مراحل متنوع‌تر نسبت به AC: Valhalla می‌تواند بازی فوق را تبدیل به یک عنوان بی‌نقص کند که ما را به یاد ویچر ۳ بیندازد.

Pans labyrinth

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

یکی از عجیب‌ترین آثار سینما در دو دهه اخیر، بدون شک Pans labyrinth نام دارد که جو واقعیت و تخیل را در هم آمیخته و اتمسفر جذاب و خاصی را تشکیل داده که در کمتر فیلمی شاهدش بودیم. اوفلیا، شخصیت اصلی فیلم است که بار اصلی داستان را به دوش می‌کشد و یک حشره کوچک به یکباره وارد زندگی او می‌شود و اوفلیا را وارد هزارتویی عجیب و غریب کرده و زندگی‌اش را به کلی تغییر می‌دهد. از دل دنیا و داستان فیلم می‌توان یک عنوان در ژانر وحشت بیرون کشید که جو فوق‌العاده جذابی داشته باشد.

وجود دو اتمسفر متفاوت در فیلم، یعنی دنیای واقعی و تخیلی، می‌تواند به سازندگان بازی این امکان را بدهد تا چندین سناریو را در دل بازی جای بدهند و تنوع خوبی را در طول بازی شکل بدهند، هم‌چنین سازندگان می‌توانند تمام اثر خودشان را از روی فیلم اصلی بسازند، زیرا در این صورت شاهد چندین مرحله جذاب اما کوتاه خواهیم بود. به هرحال فیلم Pans labyrinth پتانسیل بالایی دارد و می‌توان از آن در زمینه‌های مختلفی الهام گرفت.

Squid games

فیلم ها و سریال هایی که می توانند به بازی های خوبی تبدیل شوند

فقط کافی است برای پنج دقیقه در فضای مجازی به گشت و گذار بپردازید، تا صد‌ها کلیپ و میم از سریال Squid games ببینید، این سریال چند وقتی می‌شود که سر و صدای زیادی به وجود آورده و تبدیل به پربازدید‌ترین سریال تاریخ نتفلیکس شده است. همان‌طور که به احتمال قوی می‌دانید، در این سریال گروهی مرموز و ناشناخته مردمانی که از نظر مالی به مشکل خورده‌اند و بدهکاری‌های سنگینی دارند را گرد هم آورده و به آن‌ها پیشنهاد یک بازی جمعی را می‌دهد که در صورت پیروزی در آن‌ها پول بزرگی به جیب خواهند زد. اما این بازی فقط یک بازی معمولی نیست و باید خطر از دست دادن جان خودتان را بپذیرید و باختن در هر مرحله‌ای به معنای مرگ شما است.

سریال Squid games از چندین مرحله و بازی کودکانه، اما سخت تشکیل شده و از این رو می‌توان از آن یک عنوان مولتی‌پلیر همانند Fall guys ساخت، البته سازندگان بازی می‌توانند ده‌ها بازی دیگر هم در اثر خودشان جای دهند و این موضوع کاملا به خلاقیت بازی‌سازان جهت متنوع‌تر کردن عنوان خود بستگی دارد، به هرحال در گذشته در چنین قالبی شاهد بازی‌های زیادی بودیم که همان‌طور اشاره کردیم، Fall Guys بارز‌ترین آن‌ها است که مورد استقبال بسیاری از گیمر‌ها، به‌خصوص استریمر‌ها قرار گرفت و توانست به یک بازی محبوب تبدیل شود. Squid games نیز به همین ترتیب می‌تواند یک تجربه مولتی‌پلیر جذاب را به ارمغان آورد.


این لیستی کوتاه از سریال‌ها و فیلم‌هایی بود که پتانسیل‌های بالایی برای تبدیل شدن به یک بازی ویدیویی باکیفیت دارند، بدون شک تعداد اینگونه فیلم‌ها و سریال‌ها بسیار زیاد است و ما هم نمی‌توانیم به تمامی آن‌ها اشاره کنیم، پس خوشحال می‌شویم اگر نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید و بفرمایید که به نظر شما دیگر چه فیلم‌ها و سریال‌هایی برای الهام گرفتن و ساخت بازی از آن‌ها مناسب هستند؟

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *