گزارش: نام برند Facebook تغییر خواهد یافت
مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) قصد دارد تا برای ساخت Metaverse (یک جهان مجازی کامپیوتری) معروف شود و در همین راستا میخواهد تا نام برند Facebook را تغییر دهد.
به گفتهی یک منبع آگاه از این موضوع، فیسبوک قصد دارد تا طی هفتهی آینده نام شرکت خود را به صورت کامل تغییر دهد تا بدین شکل فعالیت کامل این کمپانی را روی ساخت یک Metaverse متمرکز کند.
تغییر نام آتی که مدیرعامل فسبوک، مارک زاکربرگ، قصد دارد در کنفرانس سالانهی Connect در تاریخ 28 اکتبر 2021 (پنج شنبه، ۶ آبان ۱۴۰۰) در مورد آن صحبت کند (البته ممکن است زودتر از این تاریخ از نام جدید این برند رونمایی شود)، به معنای یک بلندپروازی تاریخی جدید برای این غول فناوری است. در حقیقت، فیسبوک قصد دارد تا با این کار به صورت جهانی اعلام کند که روی ساخت یک جهان مجازی کامل کار خواهد کرد و تمرکز اصلی این شرکت روی تولید یک Metaverse کامل خواهد بود.
همچنین، از این به بعد اپلیکیشن فیسبوک نیز مانند سایر اپلیکیشنهای دیگر نظیر اینستاگرام، واتس اپ و غیره تحت نظارت یک کمپانی مادر قرار خواهد گرفت و مستقل نخواهد بود. لازم به ذکر است که سخنگوی فیسبوک از صحبت در مورد این قضیه خودداری کرده است.
در ماه ژوئیه، زاکربرگ به رسانهی The Verge گفت که طی چندین سال آینده، فیسبوک به طور کاملا متفاوتی تغییر خواهد کرد و از یک کمپانی که عمدتا به عنوان شرکتی در زمینهی شبکههای اجتماعی شناخته میشود، به یک شرکت در زمینهی تحقیقات و ساخت جهان مجازی کاملا واقع گرایانه بدل خواهد شد.
این تغییر نام برند تجاری همچنین میتواند به جداسازی کارهای آینده نگرانهی زاکربرگ و ایدههای انقلابی وی از فعالیتهای معمولی فیسبوک کمک کند. به نوعی با این کار کمپانی قادر خواهد بود تا تمرکز و زمینهی فعالیتی خود را به شکل دقیقتر و جامعتری در هر دو بخش (شبکههای اجتماعی و ساخت یک جهان مجازی واقع گرایانه) رشد دهد.
البته، فیسبوک اولین شرکت فناوری نیست که با گسترش جاه طلبیهای خود، نام برند خود را تغییر میدهد. در سال 2015 میلادی، گوگل نیز به طور کامل تحت یک شرکت هلدینگ به نام Alphabet خودش را سازماندهی مجدد کرد. گوگل این کار را انجام داد تا نشان دهد که تنها یک کمپانی در زمینهی ساخت و توسعهی موتور جستجو نیست و قادر است تا در فناوریهایی نظیر ساخت ماشینهای خودکار و غیره نیز فعالیت نماید. علاوه بر این، کمپانی Snapchat در سال 2016 به Snap Inc تغییر نام داد. این شرکت در همان سال خود را به عنوان یک کمپانی تولید کنندهی دوربین نیز معرفی نمود و از اولین عینکها با قابلیت عکسبرداری رونمایی کرد.
اینطور که گفته شده است، نام جدید برند فیسبوک در حال حاضر بسیار محرمانه است و حتی رهبران و توسعه دهندگان ارشد این کمپانی نیز از آن به صورت کامل خبر ندارند. با این همه، بر اساس احتمالات مطرح شده، در نام جدید این شرکت از Horizon استفاده خواهد شد تا اشارهای به بخش واقعیت مجازی کمپانی نیز داشته باشد.
شایان ذکر است، فیسبوک در تابستان گذشته یک تیم توسعهی اختصاصی برای ساخت Metaverse ایجاد کرد. اخیراً، اعلام شد که اندرو بوسورث (Andrew Bosworth)، رئیس بخش AR و VR کمپانی، به عنوان مدیر ارشد توسعهی فناوری ارتقا مییابد. علاوه بر این، فیسبوک چند روز پیش اعلام کرد که قصد دارد تا 10 هزار نفر دیگر را برای توسعهی Metaverse در اروپا استخدام کند. این عدد به خوبی نشان میدهد که پروژهی ساخت جهان واقعیت مجازی به شدت بزرگ و مهم است.
زاکربرگ در تابستان امسال به رسانهی The Verge گفت:
کمپانی ما از این به بعد تمرکز زیادی روی ساخت Metaverse خواهد داشت و من فکر میکنم که این فناوری مانند اینترنت بخش بزرگی از زندگی روزمرهی ما را شکل خواهد داد. شکی ندارم که توسعهی این فناوری بزرگترین دستاورد شرکت ما در چند دههی اخیر خواهد بود و تبدیل به یک فناوری تاریخی خواهد شد.
نظر شما همراهان همیشگی واران گیم در این رابطه چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.