سریال Squid Game از نتفلیکس با 142 میلیون خانوار بیننده

براساس گزارش سه ماه سوم استریمر نتفلیکس، سریال Squid Game توسط 142 میلیون خانوار در سراسر جهان تماشا شد.
این سریال کرهای که 17 سپتامبر (26 شهریور) توسط استریمر نتفلیکس به نمایش درآمد، شامل نه قسمت میباشد که نوشتن فیلمنامه و کارگردانی آن توسط هوانگ دونگ-هیوک (Hwang Dong-hyuk) انجام شد. داستان این سریال پیرامون گروهی از رقابتکنندگان است که در چندین بازی ساده و در عین حال مرگبار متعلق به کودکان شرکت میکنند. 38.6 میلیون دلار جایزه نقدی به آخرین فردی که باقی بماند وعده داده شده است. دونگ-هیوک تلاش کرده بود تا این سریال را در سال 2008 بسازد، اما ساخت این نوع سریال در سراسر جهان رد شده بود تا این که کمپانی نتفلیکس آن را در سال 2019 مطرح کرد.
از بازیگران این سریال میتوان به لی جونگ-جه (Lee Jung-jae)، پارک هائه-سو (Park Hae-soo)، وی ها-جون (Wi Ha-joon)، جونگ هو-یون (Jung Ho-yeon)، او یونگ-سو (O Yeong-su)، هو سونگ-ته (Heo Sung-tae)، انوپام تریپاتی (Anupam Tripathi) و کیم جو-ریونگ (Kim Joo-ryoung) اشاره کرد. این سریال به سرعت بر سر زبانها افتاد و به شیوههای مختلفی از جمله میمها و اسکیتهای کمدی در فضای مجازی پخش شد. اگرچه ساخت فصل دوم سریال Squid Game هنوز سفارش نشده است، با توجه به محبوبیت و علاقه فراوان بینندگان به این سریال، این جا فقط بحث زمان مطرح است که نتفلیکس ساخت فصل دوم را شروع کند. با این حال، سازنده این سریال یعنی دونگ-هیوک گفته که هنوز تصمیم نگرفته است که ساخت فصل دوم این سریال را بر عهده میگیرد یا خیر؛ زیرا موفقیت این سریال حتی او را نیز شگفتزده کرده است.
براساس گزارش خبرگزاری Deadline، کمپانی نتفلیکس طی گزارش سه ماه سوم خود، اظهار داشت که در چهار هفته اول نمایش این سریال، توسط 142 میلیون خانوار در سراسر دنیا تماشا شد. نتفلیکس همچنین گزارش میدهد که این سریال در 94 کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا رتبه 1 را کسب کرده است. به دنبال محبوبیت سریال Squid Game، این سریال به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده و اجناس و لباسهایی با لوگوی نام آن به سرعت در بازار روانه شده است. همچنین این سریال با نظریههای طرفداران و بینندگان آن در رسانههای اجتماعی به یکی از موضوعهای اصلی بحث تبدیل شده است.
در گزارش نتفلیکس آمده است که 111 میلیون بیننده حداقل دو دقیقه از این سریال را تماشا کردهاند که این خصوصیت آن را در مقام بالاتری از سریال Bridgerton قرار میدهد. سریال Bridgerton یک سریال درام است که در ماه دسامبر سال 2020 منتشر شد و گزارش شده که توسط 82 میلیون خانوار در 28 روز اول خود در استریمر تماشا شده است. براساس گزارش بلومبرگ، 87 میلیون از بینندگان سریال Squid Game در واقع تمام قسمتهای فیلم را تماشا کردهاند. بودجه ساخت این سریال به صورتی که گزارش شده است، 21.4 میلیون دلار میباشد، اما استریمر انتظار دارد که این سریال در “ارزش تاثیر” خود 891 میلیون دلار کسب کند.
نتفلیکس همچنان به ثابت کردن ارزش خود در بحث سریالهایی که به صورت ناشناخته به یکباره محبوب میشوند، ادامه میدهد؛ از سریال Stranger Things گرفته تا Bridgerton، Tiger King، The Witcher و حالا هم Squid Game. این استریمر مسیری را برای محتوای جدید و اصلی ایجاد کرده است که با هیچ سرویس دیگری قابل مقایسه نیست. در حالی که استریمرهای دیگری مانند آمازون پرایم و دیزنیپلاس در نزدیکی این استریمر قرار دارند، نتفلیکس همچنان جایگاه خود را حفظ میکند؛ به ویژه با محتوایی بینالمللی که از خارج از استودیوهای سنتی هالیوود میآید. در هر صورت، نتفلیکس ثابت کرده است که ریسک کردن در این نوع سریالها میتواند سودآوری داشته باشد و تاثیر ماندگاری بر جای بگذارد (که باعث میشود مردم بعد از یکبار تماشا بازگردند و همچنان جز مشترکان این استریمر باشند).
منبع: Screenrant

