اخبار بازی

ایکس باکس همچنان به خرید استودیوهای جدید ادامه می‌دهد-واران گیم

فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود با وال استریت ژورنال به خریداری استودیوهای جدید توسط مایکروسافت اشاره کرد. همچنین در این زمینه گفت: «این یکی از امتیازاتی است که ما در مایکروسافت داریم. همچنین اضافه کردن خالقان شگفت‌انگیز به مجموعه‌ی ایکس باکس بخشی از رویکرد بلندمدت ما است.»

اخیرا مایکروسافت بودجه‌ی زیادی را صرف خرید استودیوهای جدید می‌کند که از این بین می‌توان به خریداری زنیمکس مدیا (شرکت مادر بتسدا) اشاره کرد. مایکروسافت در موارد متعددی اظهار نموده که قصد خریداری استودیوهای بیشتر و اضافه کردنشان به مجموعه‌‌‌ی فرست پارتی ایکس باکس را دارد. حالا در جدیدترین اخبار بازی شاهد اشاره‌ی دوباره فیل اسپنسر (رییس ایکس باکس) در این زمینه هستیم. مثل همیشه، مایکروسافت همچنان به دنبال تیم‌های توسعه‌دهنده و استودیوهایی است که می‌توانند برای ایکس باکس مناسب باشند و گویا کار مایکروسافت با خریداری استودیوها تمام نشده است.

فیل اسپنسر در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: «ما همیشه به‌دنبال پیدا کردن افراد و تیم‌هایی هستیم که با استراتژی ما سازگار باشند. پس قطعا کار ما در این زمینه به پایان نرسیده است.»

اسپنسر در ادامه افزود که هیچ بودجه‌بندی یا زمان خاصی برای تصمیم‌گیری‌های مایکروسافت درمورد خرید وجود ندارد، اما اگر فرصتی برای خریداری یک استودیوی مناسب فراهم شود، احتمالا مایکروسافت این فرصت را از دست نخواهد داد.

او در این زمینه گفت: «هیچ بودجه‌بندی خاصی وجود ندارد. هیچ زمان‌بندی خاصی وجود ندارد که من مجبورم شوم در آن (وقت مشخص) استودیو خریداری کنم. اما اگر استودیویی پیدا کنیم که در آن شرایط مناسبی داشته باشیم، سعی میکنیم تا هرآنچه ما و آنها (مایکروسافت و استودیوی بازی سازی) در تلاش برای انجام آن هستیم را به اشتراک بگذاریم و اگر احساس کنیم میتوانیم با همکاری به جایگاه بهتری برسیم، قطعا (آن استودیو را خریداری می‌کنیم). این یکی از امتیازاتی است که ما در مایکروسافت داریم. همچنین اضافه کردن خالقان شگفت‌انگیز به مجموعه‌ی ایکس باکس بخشی از رویکرد بلندمدت ما است.»

البته پلی‌استیشن نیز اخیرا مشغول خرید استودیو بوده است، زیرا در ماه‌های اخیر تعدادی تیم جدید به مجموعه استودیوهای پلی‌استیشن اضافه کرده است که شامل Housemarque, Nixxes Software, Firesprite و بلوپوینت گیمز می‌شود. سونی نیز قصد دارد تا برای تقویت بازی‌های فرست پارتی خود استودیوهای بیشتری را خریداری کند.

نظر شما درمورد خریداری استودیوهای جدید توسط مایکروسافت چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *