اخبار بازی

فیفا مبلغ 2.5 میلیارد دلار را برای تمدید لایسنس مسابقات از EA درخواست کرده‌است

به گزارش New York Times با سر رسیدن موعد قرارداد همکاری میان الکترونیک آرتز و فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا ممکن است بنا به اختلافات بوجود آمده میان دو طرف، لایسنس مجموعه FIFA دیگر تمدید نشود. برای اطلاغ از آخرین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

وبسایت New York Times احیرا گزارشی را منتشر کرده و در آن مدعی شده اختلافات شدیدی میان شرکت الکترونیک آرتز و فدراسیون جهانی فوتبال بوجود آمده و ممکن است دیگر لایسنس در اختیار EA تمدید نشود. در گزارش آمده که فیفا از الکترونیک آرتز مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار را به ازای هر بازه جام جهانی تا جام جهانی دیگر را درخواست کرده (در واقع هر بازه ۴ ساله) که ۱.۵ میلیارد دلار بیشتر از آن مبلغی است که طی قرارداد قبلی توافق شده بود. این مورد باعث نارضایتی مسئولان الکترونیک آرتز شده‌است.

مورد بعدی که میان دو طرف قرارداد مورد اختلاف نظر است، میزان آزادی EA در استفاده از مزایا قرارداد است. فیفا قصد دارد در ازای دریافت مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار تنها حق ساخت مجموعه فوتبال به صورت سالانه را به الکترونیک ارتژ واگذار کند اما، EA معتقد است باید حق ساخت تورنمنت‌های مختلفی که فیفا برگزار می‌کند نظیر مسابقات یورو و همچنین جق تولید NFT از مایملک فیفا نیز در احتیار EA باشد.

گزارش اینگونه استنباط می‌کند که نتیچه تمامی این احتلاف نظرها در این است که الکترونیک آرتز دیگر قرارداد خود را با فیفا تمدید نمی‌کند و مانند رقیب سنی خود، مجموعه شبیه ساز فوتبال خود را وارد فاز جدیدی خواهد کرد. یک نشان تجاری جدید نیز توسط این شرکت ثبت شده که EA Sports FC نام دارد. هنوز مشخص نیست EA قصد دارد چه استفاده از این نشان تجاری بکند.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *