دیوید جفی: طراحی Metroid Dread راضی کننده نیست

دیوید جفی (David Jaffe)، کارگردانی که بیشتر برای توسعهی عناوین Twisted Metal و سری God of War شناخته میشود، از طراحی عنوان Metroid Dread راضی نیست.
در حالی که بسیاری از طرفداران سری Metroid از انتشار آن در جمعهی گذشته به شدت هیجان زده هستند و مشتاقانه به دنبال تجربهی آخرین و جدیدترین عضو این مجموعه میباشند، اما متأسفانه دیوید جفی، کارگردان بازی God of War، زمان خوبی را با تجربهی این عنوان سپری نکرده است.
اینطور که به نظر میرسد، وی در حال استریم کردن این بازی در کانال یوتیوبی خود بوده که با مشکلاتی برای ادامهی بازی روبرو شده است. در حقیقت، جفی اصلا مطمئن نبوده که برای ادامهی بازی باید به کجا باید برود. در نهایت، اوضاع خیلی خوب پیش نرفت و به همین خاطر، بینندگان و مخاطبان استریم با گفتن اینکه باید به بلوک موجود در بالای محیط بازی شلیک کند، موفق شدند تا وی را راهنمایی کنند.
با این همه، این اتفاق باعث شد تا دیوید جفی بعداً ویدئویی ضبط نماید و در آن در مورد این مورد خاص از بازی Metroid Dread صحبت کند که به نظرش به تجربهی مخاطبین ضربهی شدیدی میزند. در آن ویدیو، وی با صراحت تمام گفت که طراحی محیطی بازی به شدت ضعیف است و از بازی به عنوان اثری یاد کرد که تعصب طرفدارانش اجازهی انتقاد به آن را نمیدهد.

کمی بعد از این، جفی اظهار داشت که اگر طراحی این چنینی و سختی بیش از حد برای شما قابل قبول است، پس بدون شک یک احمق تمام عیار هستید! وی همچنین در توییتر خود اعلام کرد که توسعه دهندگان عناوین Kena: Bridge of Spirits و Returnal بازیهای خود را بیش از حد دشوار میکنند و به نظرش چنین حرکتی واقعا صحیح نیست.
Kena ،Metroid و Returnal قصد دارند تا بازیها را به چالشی بسیار سختتر از حد ممکن تبدیل کنند. شاید این کار درست باشد و به نفع طراحان بازیها عمل کند، اما من از این کار بیهوده و چالشهای سخت به شدت متنفرم. البته، این اصلا ربطی به سن و سال ندارد چرا که من هرگز چنین بازیهایی را دوست نداشتم. با این همه، قبلا چنین بازیهایی ایننقدرها هم شایع نبودند. امروزه، به نظر میرسد که توسعه دهندگان میخواهند تا مخاطبین را از خود دور کنند.
بیانیهی جفی در توئیتر پاسخهای زیادی دریافت کرد. حتی در میان این پاسخها، یک نفر اشاره کرد که در ده دقیقهی ابتدایی بازی به شما گفته میشود که برخی از بلوکها در این عنوان قابل تخریب هستند و باید در طول این عنوان دنبال راهی برای تعامل با محیط و شلیک به این بلوکها باشید.
سعی کن به محیط اطرفات شلیک کنی. بعضی اط بلوکها قابل تخریب هستند و باید برای ادامهی بازی به اونها شلیک کنی.
بعد از پایان قسمت آموزشی، توی 10 دقیقهی اول بازی این مهارت مستقیما آموزش داده میشود. باید سعی کنی با محیط تعامل کنی.
همین!
از زمان انتشار بازی Metroid Dread تا به الان شاهد نظرات بسیار مثبتی از کسانی که این عنوان را تجربه کردهاند و هستیم و به نظر میرسد که طرفداران این سبک به شدت از عنوان Metroid Dread لذت بردهاند. همچنین، نقدها و نمرات منتشر شدهی این عنوان خبر از یک بازی سرگرم کننده و عالی میدادند.
بازی Metroid Dread در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس مخاطبان قرار دارد.
نظر شما همراهان همیشگی واران گیم در این مورد چیست؟ آیا عنوان Metroid Dread را تجربه کرده اید یا خیر؟ نظرات خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.