بازی The Last of Us 2 میتوانست پایان تاریکتری داشته باشد
استودیوی ناتی داگ معتقد است که پایان فعلی عنوان The Last of Us 2 به شخصیتپردازی Ellie نزدیکتر است، اما پایان اصلی میتوانست بسیار تاریکتر باشد.
هشدار: این خبر حاوی اسپویل میباشد، اگر این عنوان را تجربه نکردهاید از خواندن آن صرف نظر کنید.
پایان اصلی بازی تحسین شدهی The Last of Us 2 میتوانست شخصیت اصلی یعنی Ellie را در مسیر بسیار تاریکتری قرار دهد. در مصاحبه با Game Informer، کارگردان این بازی یعنی آقای نیل دراکمن (Neil Druckmann) و مسئول بخش روایی یعنی خانم هالی گراس (Halley Gross) در مورد به پایان جنجالی این عنوان صحبت کردند.
هالی گراس گفت:
تا اواسط روند توسعه، ما تصمیم گرفته بودیم که Ellie در پایان بازی Abby را به قتل برساند، اما نظر خود را عوض کردیم و ترجیح دادیم در آخرین لحظات پایانی Ellie کمی به آنچه در نسخهی قبلی دیده بودیم نزدیکتر باشد. ما میخواستیم نشان بدهیم که حتی در تاریکترین لحظات انسانیت در Ellie وجود دارد و این را مدیون Joel است.
این تغییر زمانی رخ داد که اعضای تیم دربارهی زنده ماندن یا کشته شدن دو شخصیت Yara و Lev صحبت میکردند. هنگامی که اعضای تیم به این نتیجه رسیدند که Lev باید زنده بمانند، دراکمن حس کرد که شاید کشته شدن Abby تصمیم درستی نباشد. هالی گراس پس از شنیدن این پشینهاد بسیار شوکه شد چرا که در آن لحظه انتظار تغییر پایان داستان را نداشت.
نیل دراکمن در این باره توضیح داد:
شاید زنده ماندن Abby چندان درست به نظر نرسد، اما در نهایت ما ترجیح میدهیم به ذات شخصیتهای خود وفادار باشیم. تغییر پایان داستان باعث شد درون مایه و لحنی که ما در نظر داشتیم کمی تغییر پیدا کند، اما وفاداری به ذات شخصیتها بالاترین الویت ماست. اهداف ما تنها زمانی محقق میشوند که به شخصیتهای خود وفادار بمانیم.
دراکمن اظهار داشت که هنگام خلق شخصیتها انگیزههای آنها را مهمتر از محبوبیت آنها میداند چرا که همیشه افرادی وجود دارند که با ایدهها مخالفت کنند یا از شخصیتی متنفر باشند.
شما میتوانید نقد و بررسی بازی The Last of Us 2 را به قلم سعید آقابابایی مطالعه کنید.