هر آنچه که در نمایش Dead Space Remake به تصویر کشیده شد

اخیراً پیشنمایشی از نسخهی اولیهی بازی Dead Space Remake منتشر شد که طی آن، شاهد مبارزات، فیزیک، انیمیشینها، گرافیک و موراد دیگری از این بازی بودیم.
پس از مدتها انتظار، شنیده شدن شایعات و اخبارهای ضد و نقیض، بالاخره الکترونیک آرتز طی رویداد رسمی خود از نسخهی جدید بازی Dead Space رونمایی کرد. البته، برخی از طرفداران بیشمار این مجموعه چنین تصور میکردند که این بازی، قسمت چهارم یا نسخهی ریبوت این مجموعه خواهد بود اما در نهایت، مشخص شد که این بازی یک بازسازی تمام عیار از بازی Dead Space است.
به هر ترتیب، روز گذشته استودیوی الکترونیک آرتز موتیو (EA Motive) ما را دعوت به تماشای اولین نمایش گیمپلی این عنوان کرد و توانستیم بخشی از محتوای بازی Dead Space Remake از جمله پیشرفتهای گرافیکی، فیزیک، انیمیشن، موارد جدید در داستان و روایت بازی و از همه مهمتر، بازگشت گانر رایت (Gunner Wright) به عنوان صداگذار شخصیت ایزاک کلارک (Isaac Clarke) را مشاهده کنیم.
طبق اطلاعات منتشر شده، Dead Space Remake یک بازسازی تمام عیار از بازی اصلی که در سال 2008 عرضه شده بود است. این بازی، با استفاده از موتور بازیسازی فراستبایت (Frostbite) در دست ساخت است و توسعهی آن را استودیوی الکترونیک آرتز موتیو برعهده دارد. همچنین، این استودیو به طرفداران این مجموعه وعده داده که این بازی، کاملاً به نسخهی اصلی وفادار خواهد بود و اگر بخشی قابل ارتقا در آن وجود داشته باشد، حتماً این تغییرات را اعمال خواهد کرد.
همانطور که مطلع هستید، این استودیو پیشتر عنوان Star Wars: Squadrons را توسعه داده بود. اما نام Dead Space به قدری بزرگ، محبوب و پرطرفدار است که عرضهی یک نسخهی عالی بازسازی شده از آن میتواند موجی از اعتبار و محبوبیت را روانهی استودیوی موتیو کند.
مقایسهی نسخهی اصلی و ریمیک بازی Dead Space
اولین نکتهای که استودیوی موتیو در این نمایش به ما نشان داد، نحوهی ارتقای بخش بصریِ این بازی بود. علاوه بر این، با اینکه این نمایش به نسخههای ابتدایی Dead Space Remake اختصاص داشت، اما پیشرفت گرافیکی که در نهایت به خلق اتمسفری گیرا و خوفناک در این بازی شدیداً اتمسفریک منجر میشود کاملاً مشهود بود.
در واقع، جلوههای بصری و اتمسفری که در این نسخهی آزمایشی و اولیهی Dead Space Remake وجود دارد، خیره کننده هستند. طراحی محیطها بین نسخههای اصلی و ریمیک یکسان هستند اما به لطف این 13 سالِ سپری شده و موتور بازیسازی فراستبایت، جزئیات بسیار بیشتری در زمینههای مختلف از جمله بافتها، نورپردازی مدلسازی، انیمیشن، فیزیک و موارد دیگر در این بازی پیادهسازی شدهاند.
در اولین بخشهای این نمایش، شاهد قدم زدن ایزاک در یک راهرو بودیم که از طریق تصویر زیر میتوانید تفاوتهای ایجاد شده بین دو نسخهی اصلی و ریمیک را بیابید.
سیستم مبارزات بازی Dead Space Remake
مکانیزم اصلی در مبارزات بازی Dead Space، عمدتاً به قطع کردن دست و پای نکرومُرفها خلاصه میشد که در این نسخهی ریمیک نیز تغییری نخواهد کرد. اما استودیوی موتیو، طی این نمایش اعلام کرد که Dead Space Remake شامل یک سیستم جدید و چند لایهای در فیزیک نکرومُرفها خواهد بود که اجازه میدهد تا به صورت کاملاً ملموس به گوشت این موجودات خوفناک شلیک کنید و دل و روده و استخوانهای آنها را بیرون بکشید.
همانند نوار سلامتی ایزاک یعنی Spine Light (نوری که روی ستون فقراتش دیده میشود)، نکرومُرفها نیز یک نوار سلامتی مخفی دارند که با کَنده شدن گوشت و قطع شدن اعضای بدنشان کاهش مییابد. بدون تردید قرارگیری این مکانیزم جدید توسط استودیوی موتیو در این بازی باعث میشود که کشتار این موجودات منحوس بیش از پیش هیجانانگیز و لذتبخش باشد. علاوه بر این، همین مکانیزم میتواند به خلق شدن تصاویری بسیار زیبا و البته عذاب آور در هنگام مبارزه با نکرومُرفها منجر شود.
در واقع، به لطف این سیستم میتوانید پای نکرومُرفها را قطع کرده و استخوان ران آنها را بیرون بکشید و یا میتوانید با کنده شدن سرشان، مغزشان را روی زمین پهن کنید. همچنین، سلاحها نیز عملکرد منحصر به فردی در از بین بردن لایههای گوشت بدن نکرومُرفها خواهند داشت.
بازگشت صداپیشهی آیزاک به Dead Space Remake
اگر داد و فریادهای آیزاک کلارک در نسخهی اصلی بازی Dead Space را فاکتور بگیریم، این شخصیت به معنای واقعی کلمه هموراه غرق در سکوت بود. در واقع تنها در نسخههای بعدی این بازی بود که گانر رایت به عنوان صداپیشه در این مجموعه فعالیت داشت و بازگشت وی به Dead Space Remake، بدین معناست که احتمالاً شاهد شنیدن دیالوگهای زیادی از شخصیت آیزاک خواهیم بود. البته، استودیو موتیو به این نکته اشاره کرد که نباید منتظر گپ و گفتهای طولانی وی در این بازی باشیم.
در عوض، صداگذاری ایزاک در بازی Dead Space Remake از قوانین تعیین شدهی استودیوی موتیو پیروی خواهد کرد. این استودیو قصد دارد تا حدی که به محتوای نسخهی اصلی بازی آسیب وارد نشود، برای شخصیت آیزاک دیالوگ درنظر بگیرد.
آیزاک تنها زمانی صحبت خواهد کرد که با او صحبت شود. البته، او گهگاه و در شرایطی خاص با خود نیز صحبت میکند که اگر این چنین نمیشد، باید تعجب میکردیم.
Dead Space Remake، وفادار به نسخهی اصلی

تنها دیالوگها هستند که به عنوان بخشی کاملاً جدید به این بازی افزوده خواهند شد و گیمپلی بازی کاملاً وفادار به نسخهی اصلی خواهد بود.
استودیوی موتیو قاطعانه معتقد است که بسیاری از ویژگیهای نسخهی اصلی بازی نظیر سرعت گیمپلی و حتی نحوهی قدم زدن آیزاک باید به نسخهی ریمیک آن منتقل شوند. البته، برخی از موارد از نسخهی اصلی نیاز به ارتقا دارند که این استودیو نگاه ویژه و وسواسی به آنها دارد. در واقع، تنها دیالوگها هستند که به عنوان بخشی کاملاً جدید به این بازی افزوده خواهند شد و گیمپلی بازی کاملاً وفادار به نسخهی اصلی خواهد بود.
استودیوی موتیو طی این نمایش، به سراخ قسمت Zero-G تراپی یا همان جاذهی صفر رفت و نحوهی ارتقای فیزیک این بازی را به تصویر کشید. آیزاک در این نسخه میتواند حرکت 360 درجهای و نیروی رانش را تجربه کند. علاوه بر این، پیچشهای داستانی دقیقی در داستان این بازی وجود خواهند داشت که باعث میشوند تا ماجراجویی آیزاک در ایشیمورا (Ishimura) با بازیهای دیگر نیز ارتباط بیشتری برقرار کند.
خریدهای درون برنامهای جایی در Dead Space Remake ندارند
توسعه دهندگان این بازی طی این نمایش دوباره تاکید کردند که Dead Space Remake هیچگونه خرید درون برنامهای نخواهد داشت. علاوه بر این، پیشتر نیز شرکت الکترونیک آرتز در مصاحبه با IGN این موضوع را تایید کرده بود.
بازی Dead Space Remake، در مراحل اولیهی توسعه خود قرار دارد و احتمالاً در پاییز سال 2022 شاهد عرضه شدن آن برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس و پلیاستیشن به همراه پلتفرم رایانههای شخصی باشیم.