مصاحبه جدید با مدیران ناتی داگ و جزئیاتی از آینده استودیو
لحظاتی پیش وبسایت گیماینفورمر مصاحبهای جدید با مدیران ناتی داگ یعنی ایوان ولز و نیل دراکمن، کارگردان بازیهای Uncharted و The Last of Us، منتشر کرد که شامل جزئیات جذابی پیرامون آیندهی این استودیو میشود.
مهمترین بخشهای مقالهی مذکور را در ادامه میخوانید:
در جریان مصاحبه این سوال مطرح شد که “آیا ناتی داگ (Naughty Dog) قصد دارد به ریشهی خود بازگردد و بازیهایی مشابه Crash Bandicoot تولید کند؟” ایوان ولز (Evan Wells)، مدیر استودیو، در پاسخ گفت:
اگر ما منابع و زمان بینهایت داشتیم، چنین چیزی سرگرمکننده و جذاب بود. شما ببینید اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) چه رویکرد جذابی را با Ratchet & Clank پیش گرفته است. این بسیار عالی است که به این محتویات پرداخته شود. مشکل آنجا است که ما زمانی محدود داریم. من 48 سال سن دارم و مشخص نیست که چند بازی دیگر بتوانم توسعه دهم. بنابراین باید پروژهها را به صورت گزینشی انتخاب کنیم.
نیل دراکمن (Neil Druckman) نیز پیرامون این موضوع گفت:
وقتی ما یک پروژه را به پایان میرسانیم، مدت زمان قابل توجهی را به تحلیل و بررسی رویکردها و ایدههای مختلف اختصاص میدهیم و به این موضوع فکر نمیکنیم که یک فرنچایز جدید را خلق کنیم یا به یک بازی قدیمی بازگردیم. ما با حوصله این کار را انجام میدهیم و تمامی طرحهای مفهومی را مورد بررسی قرار میدهیم. در نهایت به این موضوع نگاه میکنیم که چه چیزی برای ما جذابیت دارد؟ چه پروژهای میتواند ما را به چالش بکشد و رو به جلو ببرد، چه پروژهای میتواند باعث پیشرفت صنعت بازیهای ویدیویی شود، زیرا چنین هدفی باعث میشود که مراحل تولید پروژه با انگیزه پیش برود.
دراکمن و ولز در ادامه پیرامون روابط استودیوهای مختلف سونی با یکدیگر صحبت کردند. بر اساس صحبتهای آنها، برای طراحی شهر سیاتل همکاریهایی با ساکر پانچ (Sucker Punch) رخ داده است، زیرا بازی Infamous: Second Son در همان شهر روایت میشد. همچنین از آنجایی که هر دو بازی Ghost of Tsushima و The Last of Us Part 2 نیاز به موشن کپچر اسب و حیوانات مختلف داشتند، این رویه با همکاری دو استودیو انجام شده است.
در ادامه ولز توضیح داد که بخش مدیریت استودیو تقویت پیدا کرده است و تیمهای مختلف با یکدیگر همکاری میکنند تا کرانچهای شدید و شرایط سخت کاری بهبود پیدا کند. برای برطرف کردن این مشکل، مدیران و نیروهای ارشد زیادی وارد تیم شدهاند تا بازخوردها و مشکلات نیروی کار را دریافت و برطرف کنند.
پرسش بعدی گیماینفورمر از این قرار بود که “برخی کمپانیها از بازیهای داستانمحور تکنفره دور شدهاند. به عنوان مثال یوبیسافت اخیراََ اعلام کرده است که قصد دارد بازیهای رایگان با طول عمر زیاد ارائه دهد. آیا همچنان فکر میکنید که بازیهای تکنفره و داستانمحور آیندهی ناتی داگ هستند؟” ولز در جواب گفت:
مسلماََ همینطور است. این به شکلی در DNA ما قرار دارد. من فکر میکنم در ادامهی راه تجربههای تکنفره همچنان برای ما عزیز و مهم باشند. این چیزی است مخاطبین زیادی را جذب ما کرد. بنابراین من فکر میکنم تا زمانی که توانش را داشته باشیم، این رویکرد را ادامه دهیم.
نیل دراکمن در مورد این موضوع گفت:
و من باید باری دیگر به شما بگویم که سونی به هیچ عنوان ما را مجبور به ساخت یک پروژه نمیکند و دستوری در کار نیست. آنها به ما نمیگویند چنین آثاری را توسعه دهید یا رویکردی متفاوت را پیش بگیرید. آنها میدانند زمانی که تیمی با هیجان و اشتیاق روی یک پروژه کار کند، در نتیجه شاهد بازی عالی خواهیم بود.
گیماینفورمر: “شما همچنان پروژهی چندنفرهی The Last of Us را در دست ساخت دارید، آیا قصد دارید یک فرنچایز جدید را خلق کنید و یا این که به بازیهای قدیمی باز خواهید گشت؟” ولز در جواب گفت:
من فکر میکنم جواب آسان «هر دو» باشد. به نظر من جذابیت زیادی در خلق یک IP جدید وجود دارد، اما همچنان شاهد عشق و علاقهی زیاد بازیبازان به Uncharted و The Last of Us هستیم و من فکر میکنم که در آینده، هم پروژههای جدید و هم بازگشت به عناوین قدیمی را خواهید دید.