پشت درهای بستهی مراسم Gamescom 2021 اتفاقات زیادی رخ داده است. تریلری 16 دقیقهای از Elden Ring برای منتقدین وبسایتهای معتبر به نمایش در آمده است و ما شاهد پیش نمایشهای اولیه از بازی هستیم.
قابلیت احضار ارواح، Elden Ring را آسانتر نخواهد کرد
بر اساس پیش نمایش منتشر شده از سوی وبسایت IGN، بازیبازان نگران آسان شدن بازی از طریق مکانیک جدید بازی یعنی احضار کردن ارواح نباشند، زیرا برای پیشرفت در این ویژگی باید سطح خود را در قسمتهای ویژهای بالا ببرید که باعث میشود ضعفهایی در قسمتهای دیگر به وجود آید.
بخش عمدهای از روایت و Lore بازی از طریق NPCهای متعدد ارائه میشود
بر اساس صحبتهای جدید فرام سافتور، بازی بیش از آثار قبلی این استودیو شامل NPC میشود که روایت و Lore را بر دوش میکشند.
متون آیتمها و Lore توسط هیدتاکا میازاکی نوشته شده است نه جورج آر.آر مارتین
در مصاحبهای با IGN، استودیوی فرام سافتور تایید کرد که تمامی نوشتهها و متون بازی توسط میازاکی نوشته شدهاند و جورج آر.آر مارتین در این زمینه نقشی نداشته است. به همین دلیل پایههای اصلی روایت در بازی Elden Ring مشابه با عناوین قبلی خواهد بود.
تمامی نکتههای مهم استخراج شده از پیش نمایشهای وبسایتهای مختلف را در ادامه مشاهده میکنید:
- از هر جایی که بخواهید میتوانید فست تراول (Fast Travel) را انجام دهید.
- رویاروییها و دشمنان اختیاری زیادی وجود خواهد داشت که میتوانید از آنها صرف نظر کنید.
- راهها و پایانهای متعددی برای بازی در نظر گرفته شده است.
- بازی یک Lore سنگین و پیچیده خواهد داشت.
- کماندارها و جادوگران میتوانند در زمان سوارکاری تیر یا جادوی خود را شلیک کنند.
- سیاهچالها Legacy Dungeons نام دارند و از دنیای روی زمین مجزا هستند. همچنین سیاهچالهای مذکور به شدت پیچیده و چند لایهای طراحی شدهاند.
- مکانیک مخفیکاری مشابه Sekiro خواهد بود.
- مکانیک جدیدی با نام Guard Counter در بازی وجود دارد که یک ضربهی متفاوت پس از بلاک کردن را به ارمغان میآورد.
- دشمنان نوعی بالانس/تعادل خواهند داشت که میتوانید آن را در هم بکوبید. چیزی مشابه Sekiro.
- هاب (Hub) بازی که مناطق مختلف را به هم متصل میکند و حکم Firelink Shrine را دارد شامل NPCهای مختلف خواهد شد.
- بازی شامل یک نقشه میشود که به طور مداوم بهروز خواهد شد.
- بزرگترین ویژگی بازی از دیدگاه تمامی وبسایتهای معتبر، آزادی عمل خارقالعاده در پیشروی به لطف مکانیکهای جدید و همچنین رویاروییهای ناگهانی است.
نکات مهم نمایش 16 دقیقهای از گیمپلی از دیدگاه گیماسپات (Gamespot):
- بدون هیچ شکی Elden Ring یک بازی دنیایباز است، اما ساختار آن به جای بهرهگیری از رویکرد آثاری مانند Assassin’s Creed، بیشتر شبیه به عنوان The Legend of Zelda: Breath of The Wild است.
- وسیع بودن دنیای بازی معنادار است و هر لحظه با یک مبارزه و اتفاق جدید مواجه خواهید شد. به نظر نمیرسد که با دنیایی خالی روبهرو باشیم.
- بازی رویاروییهای متعددی را شامل میشود. به عنوان مثال در تریلر مذکور به طور ناگهانی یک اژدها جلوی شما فرود میآید و باید با آن اژدهای خشمگین مبارزه کنید. اصولاََ در بازیهای قبلی همه چیز از قبل برنامهریزی شده بود، اما حالا خیلی از موارد شانسی هستند.
- Elden Ring همانند Dark Souls 1 شامل مراحل پلتفرمر و سکوبازی میشود، اما با این تفاوت که جابهجایی و پرش راحتتر از گذشته انجام میشود. بخش عمدهی این مراحل پلتفرمر در سیاهچالها قرار دارند.
- بازی شامل انتخابهای متعدد برای پیشروی در مراحل میشود. به طور مثال میتوانید با استفاده از یک آیتم خاص دروازهای را باز کنید و از راه مستقیم، اما پر خطر حمله کنید و یا این که از مسیرهای فرعی پیش بروید.
- برخی از مناطق بازی با در نظر داشتن رویکردی عمودی طراحی شدهاند و در جریان گیمپلی نشان داده میشود که بازیباز از طریق پرش روی پشت بامها به اهداف خود نزدیک میشود. بر اساس صحبتهای مدیر ارتباطات فرام سافتور، بازی برخی از مکانیکهای Sekiro را در خود دارد.
نکات تکمیلی:
- دموی 16 دقیقهای ارائه شده 60 فریم بر ثانیه بوده و کاملاََ پولیش شده است.
- داستان را بهتر از بازیهای قبلی فرام سافتور میتوان درک کرد.
- این عنوان به شدت نظر Speedrunnerها را به خود جلب میکند.
- مکانیک Guard Counter مبارزات را جذابتر و روانتر خواهد کرد.
عنوان Elden Ring در تاریخ ۱ بهمن ۱۴۰۰ (۲۱ ژانویه ۲۰۲۲) برای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.