تولید محتوای انحصاری اولویت اول پلیاستیشن است

هرمن هالست در مصاحبهی اخیر خود اعلام کرد که علیرغم پورت بازیها برای رایانههای شخصی، تولید محتوای انحصاری همچنان اولویت اول پلی استیشن است.
رئیس استودیوهای پلی استیشن یعنی آقای هرمن هالست (Hermen Hulst) در مصاحبهی اخیر خود با وبسایت Game Informer، چشماندازهای سونی دربارهی انتشار عناوین انحصاری برای پلتفرم رایانههای شخصی را شرح داد. همچنین، وی در طول این مصاحبه تاکید کرد که تولید محتوای انحصاری همچنان در اولویت پلی استیشن و سونی است، اما ممکن است که در آینده عناوین بیشتری از انحصاریهای پلی استیشن برای پلتفرم رایانههای شخصی منتشر شود.
از بین عناوین مذکور، بازی Horizon: Zero Dawn حدود سه سال پس از انتشار نسخهی پلی استیشن ۴ برای پلتفرم رایانههای شخصی نیز منتشر شد. در عین حال، بازی Days Gone مدت کمتری (حدود دو سال) برای انتقال به رایانههای شخصی منتظر ماند. هرمن هالست نیز در این مصاحبه چنین اذعان داشت که سونی قصد دارد تا به صورت معمول حدود دو سال بین نسخههای پلی استیشن و رایانههای شخصی فاصله بیندازد. وی افزود:
به طور معمول، بین انتشار [بازیها] روی پلتفرم ما و پلتفرم رایانه شخصی حدود دو سال فاصله وجود داشته است. اما میتوانید در زمینهی تولید محتوای انحصاری برای پلی استیشن به ما اعتماد کنید؛ چرا که این موضوع بخشی از دلیل وجود ما است. برای ما بسیار مهم است که حداکثر خروجی را از پلتفرم خود بیرون بکشیم. ویترینی برای این پلتفرم خواهیم ساخت که مخاطب را از ویژگیهای عالی [پلی استیشن] آگاه کند.
به هر ترتیب، به نظر میرسد که شیب حرکت عناوین انحصاری پلی استیشن بیش از هر زمان دیگری به سمت رایانههای شخصی تندتر خواهد شد. سونی اخیراً با تصاحب استودیوی نیکسز (Nixxes) که رسماً هدف از این خرید را پورت عناوین بیشتر برای رایانههای شخصی تعریف کرد، نشان داد که تمایل زیادی به تصاحب بازار نرمافزارها دارد. همچنین، این امر به وسیلهی عناوین پرطرفدار پلی استیشن دور از دسترس نیست و پیشتر نیز عناوین Days Gone و Death Stranding در این مسیر موفق بودهاند.
علاوه بر این، گفته میشود که اپیک گیمز پیشنهاد ۲۰۰ میلیون دلاری برای عرضهی عناوین انحصاری پلی استیشن روی فروشگاه اپیک را به سونی ارائه کرده است.