اخبار بازی

سونی به همکاری با استودیوهای بازی سازی ژاپنی ادامه می‌دهد

آقای هرمن هالست، رئیس استودیوهای زیر مجموعه پلی استیشن در تازه‌ترین اظهار نظر خود اعلام کرد آن‌ها همچنان علاقه مند به همکاری و سرمایه‌ گذاری روی استودیوهای بازی سازی ژاپنی اعم از فرست پارتی و ترد پارتی هستند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای واران گیم، با واران گیم همراه باشید.

مدتی پیش شرکت ژاپنی سونی استودیو SIE Japan که سابقه طولانی مدت و درخشانی را در خلق بازی‌ها ماندگار داشت را تعطیل کرد و استودیو Team Asobi ، سازنده بازی Astro’s Playroom را به یک استودیو فرست پارتی کامل و مستقل ارتقا داد. این تصمیم سونی سبب شد تا بسیاری از تحلیلگران و مخاطبان گمان کنند این شرکت قصد ندارد مانند سابق با استودیوهای ژاپنی همکاری کند و مخاطبان و استودیوهای غربی را به مخاطبان و بازی‌های ژاپنی ترجیح می‌دهد. غیر از Team Asobi، استودیو Polyphony Digital، سازنده Gran Turismo 7 تنها استودیو ژاپنی زیر مجموعه پلی استیشن در حال حاضر است. البته رئیس استودیوهای سونی این موضوع را تکذیب می‌کند.

آقای هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس استودیوهای پلی استیشن اخیرا با وبسایت Game Informer مصاحبه‌ای داشته و در آن درباره همکاری و سرمایه گذاری روی استودیوهای بازی سازی ژاپنی صحبت کرده‌است:

به نظرم من ما همچنان یک استودیو تمام ژاپنی محسوب می‌شویم. این بخشی از میراث چندین ساله سونی و بخشی از هویت ما است. ما صمیمانه به بازی‌های ژاپنی خود عشق می‌ورزیم. ما سرمایه گذاری روی تیم طراحی و توسعه واقع در توکیو را افزایش داده‌ایم. این تیم سابقه همکاری با استودیوهایی همچون فرام سافتور و کوجیما پروداکشنز را دارد. بنابراین این نشان دهنده علاقه ما به بازی‌های ژاپنی استو بخشی کلیدی از هویت پلی استیشن با آن‌ها تعریف می‌شود. به نظر من هیچ دلیل منظقی‌ای برای فاصله گرفتن از بازی‌های آسیایی وجود ندارد.

با بزرگ‌ترین شدن تیم توسعه سونی در ژاچن انتظار می‌رود در طول نسل نهم کنسول‌های بازی، شاهد عرضه بازی‌های ژاپنی بیشتری روی PS5 باشیم.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *