اخبار بازی

Biomutant تاکنون بیش از ۱ میلیون نسخه فروش داشته است

این طور که به نظر می‌رسد، علی رغم بازخورد متناقض بازی‌بازان و منتقدین، بازی Biomutant عملکرد تجاری خوبی را داشته است.  طبق گزارش مالی سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۱ شرکت امبریسر گروپ (Embracer Group)، شرکت مادر ناشر بازی یعنی تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic)، Biomutant در طی هفته‌ی اول تمام هزینه‌های خود را جبران کرد و تاکنون بیش از ۱ میلیون نسخه فروش داشته است.

طبق این گزارش، فروش هفته‌ی اول Biomutant علاوه بر هزینه‌ی تولید و بازاریابی بازی، هزینه‌ی خرید استودیوی اکسپریمنت ۱۰۱ (Experiment 101) و آی‌پی Biomutant را نیز به طور کامل جبران کرده است.

Biomutant از استودیوی داخلی اکسپریمنت ۱۰۱ منبع مهم درآمدزایی در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ بود. تا به امروز، بازی بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته است.

سرمایه گذاری کامل در تولید، بازاریابی و همچنین هزینه‌ی تصاحب اکسپریمنت ۱۰۱و آی‌پی نیز یک هفته پس از عرضه‌ی بازی جبران شد.

همان‌ طور که در ابتدا ذکر شد، Biomutant بازخورد نسبتاً ضعیفی را دریافت کرد که به امتیاز ۶۴ در وب‌سایت متاکریتیک منجر شد. اکثر منتقدین بر این باورند که Biomutant دارای پتانسیل از دست رفته است. بر روی کاغذ، این عنوان اکشن نقش‌آفرینی تمام ویژگی‌های یک بازی جهان باز باکیفیت را در خود دارد، اما سیستم مبارزه‌ی خسته کننده، شخصیت‌های فراموش شدنی و شاید از همه مهم‌تر، یک جهان باز تکراری که نمی‌تواند پاسخگوی مکانیک‌های جاه طلبانه‌ی Biomutant باشد، دلایلی هستند که از رسیدن این بازی به پتانسیل خود جلوگیری می‌کنند.

علاوه بر موارد گفته شده، فاصله‌ی زمانی طولانی بین معرفی و انتشار Biomutant و همچنین بالا رفتن هایپ مردم برای تجربه‌ی بازی نیز در نهایت به ناامیدی بیشتری منجر شد. با این حال، Biomutant از دید امبریسر یک بازی موفق محسوب می‌شود. با توجه به بازخورد بازی‌بازان و منتقدین، انتظار می‌رود که در صورت ادامه‌ی این آی‌پی، شاهد عنوان بسیار بهتری باشیم.

بازی Biomutant هم‌اکنون بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی بازی را در این نشانی مطالعه کنید.

author-avatar

About واران گیم

واران گیم محلیست برای انتقال اخبار بازی ها و ارائه خدمات به کاربران فارسی زبان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *